Topinamburul sau Anghinarea de Ierusalim, un medicament natural pentru organism

Topinamburul sau Anghinarea de Ierusalim, un medicament natural pentru organism

Topinamburul mai este cunoscut și sub denumirea de nap sau anghinare de Ierusalim. Tuberculii săi sunt bogați în inulină, un tip de fibră ce acționează ca un prebiotic.

Topinamburul sau anghinarea de Ierusalim este o plantă ce arată la suprafață precum floarea soarelui, iar în pământ sunt tuberculii cu proprietăți uimitoare.

Rădăcina este bogată în amidon, este aromată, și este mâncată precum cartofii în multe părți din Europa de Vest și din regiuni mediteraneene.

Nu ar trebui să fie confundată cu anghinarea clasică, care este un mugur de flori comestibil.

Topinamburul este originar din America Centrală. Planta este, din punct de vedere tehnic, perenă și veșnic verde, dar cultivată ca o recoltă anuală.

Odată stabilită, crește viguros cu mai multe ramuri, ușor mai înaltă decât planta de floarea-soarelui și poartă multe capete de flori galbene la capătul terminal al ramurilor.

Apa cu ananas – 10 lucuri care se întâmplă în corpul tău când o consumi

Planta are mulși rizomi comestibili atașați cu fermitate la tulpina de sub suprafața solului.

Tuberculii pot avea coaja gri, violet sau roz extern și carne dulce, delicată, texturată, de culoare albăstrui, în interior.

Unele rădăcini au o suprafață exterioară destul de ciudată, iar fiecare tubercul cântărește aproximativ 75 până la 200 g.

Planta de topinambur (foto)

Topinamburul sau Anghinarea de Ierusalim, un medicament natural pentru organism

Topinamburul poate fi consumat crud, decojit sau bine spălat, dar și fiert, la aburi, și sub formă de suc.

Topinamburul este moderat în calorii, are aproximativ 73 de calorii per 100 g, aproximativ echivalent cu cea a cartofilor.

Rădăcina are cantități neglijabile de grăsime și conține colesterol zero.

Cu toate acestea, profilul său fitochimic de înaltă calitate cuprinde fibre dietetice (carbohidrați fără amidon) și antioxidanți, pe lângă proporții mici de minerale și vitamine.

Aceasta este una dintre cele mai bune surse de fibre dietetice, în special bogate în inulină oligo-fructoză, care este o polizaharidă solubilă non-amidon.

Inulina nu trebuie confundată cu insulina, care este un hormon.

Rădăcina oferă fibre de 1,6 mg sau 4%. Inulina este o zaharină de zero calorii și un carbohidrat inert care nu suferă metabolism în interiorul corpului uman și prin aceasta.

Ce rol are iodul în organism. 10 beneficii ale iodului

Acest tubercul este un îndulcitor ideal pentru diabetici

Fibrele solubile precum și insolubile din acest tubercul adaugă până la cea mai mare parte a alimentelor prin menținerea umidității în intestin.

Studiile sugerează că hrana adecvată contribuie la reducerea problemelor de constipație.

Fibrele dietetice oferă, de asemenea, o anumită protecție împotriva cancerului de colon prin eliminarea compușilor toxici din intestin.

Topinamburul conține cantități mici de vitamine antioxidante, cum ar fi vitamina C, vitamina A, vitamina E.

Aceste vitamine, împreună cu carotenii, ajută la curățarea radicalilor liberi nocivi și, prin urmare, oferă protecție împotriva cancerului, inflamației și tusei virale și a frigului.

Mai mult, anghinarea de Ierusalim este o sursă excelentă de minerale și electroliți, în special potasiu, fier și cupru.

100 g de rădăcină proaspătă deține 429 mg sau 9% din nivelul zilnic necesar de potasiu.

Potasiul este un electrolit prietenos inimii, care aduce reducerea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac prin combaterea efectelor presante ale sodiului.

100 g de tubercul proaspăt conține 3,4 mg sau 42,5% fier, probabil cea mai mare cantitate din acest oligoelement printre rădăcinile și tuberculii comestibili comuni.

Acesta conține, de asemenea, nivele mici ale unor grupuri valoroase de vitamine cum ar fi folații, piridoxina, acidul pantotenic, riboflavina și tiamina.

'Oțetul celor patru hoți' – Rețeta minune pentru imunitate

Topinamburul și inulina cu efect prebiotic

Leguma conține o mulțime de inulină, un tip de fibră prebiotică care a fost creditată cu o serie de beneficii pentru sănătate datorită proprietăților sale medicinale.

Multe dintre aceste efecte asupra sănătății pot fi atribuite capacității inulinelor de a stimula creșterea bifidobacteriilor.

În mod natural, prezente în intestinul gros, bifidobacteriile luptă împotriva bacteriilor dăunătoare din intestine, previne constipația și dau sistemului imunitar un impuls.

Mai mult, dovezile arată că bifidobacteriile ajută la reducerea concentrațiilor intestinale ale anumitor enzime carcinogene.

De ce să consumi topinambur

– conține inulina cu efect prebiotic

– susține procesul de slăbire

– este recomandat diabeticilor

– susține sănătatea tractului digestiv

– sursă bună de potasiu, magneziu, fier, vitamine și minerale, substanțe nutritive

– are grijă de sănătatea inimii

– are grijă de sănătatea pielii, părului, scalpului

– scade colesterolul rău

– elimină toxinele din organism

Dieta vegetariană pentru copii. Sănătoasă sau nu?

– de ajutor în ulcer, gastrită, arsuri, pancreatită, diaree

– elimină stările de vomă și greață, gust neplăcut în gură

– elimină balonările

– reduce riscul apariției bolilor la prostată

– poate fi folosit în diverse măști de înfrumusețare

– reduce seboreea, ridurile, redă suplețea pielii

– ajută funcționarea bilei, a ficatului, sistemului uro-genital

– îmbunătățește sistemul imunitar

– elimină precipitatul salin din urină

– îmbunătățește parametrii hemoglobinei din sânge

– crește apetitul

– scade numărul bolilor infecțioase la copii.

Topinambur – contraindicații

Deși poate fi consumat de persoane de toate vârstele, este indicat să nu se consume în exces.

Fiecare organism poate reacționa diferit, de aceea este recomandat să se consume moderat.

Consumați cu prudență mai ales dacă aveți predispoziție la flatulență. Unele părți ale plantei pot provoca acumulare de gaze în intestine.

Anumite persoane pot avea indigestie, mai ales dacă mănâncă mult topinambur pentru prima dată.

Deoarece crește sub pământ, el poate favoriza creșterea nivelului de oxalați dacă este consumat în cantități mari.

Poate fi consumat zilnic, în cantități mici, în scop medicinal și profilactic.

Alimente minune care scad colesterolul. Consumă-le în fiecare zi!

Cum consumi topinamburul

Este confundat adesea cu cartoful, și i se mai spune para pământului sau rădăcina soarelui. Poate fi cultivat cu ușurință, nu are necesități speciale de lumină și umiditate, rareori suferă de boli specifice.

De aceea ar putea fi crescut cu ușurință de cei care consumă legume și fructe pentru o sănătate optimă.

Topinamburul poate fi consumat crud, spălat bine, adăugat în salate, garnituri.

Poate fi prăjit precum cartoful, fiert și consumat ca atare sau sub formă de piure, copt la cuptor, la aburi, cam tot în atâtea feluri în care se prepară și cartoful.

Tări precum Germania sau Franța îl folosesc la prepararea vinului și a berii, dar și a altor băuturi alcoolice.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto