Alege din lista de mai jos alimentele care îți plac, cele pe care stomacul le tolerează și consumă-le zilnic.

Evită produsele bogate în zahăr, sucurile îndulcite, mâncarea fast-food, fă mai multe plimbări, iar corpul tău se va schimba în și mai bine.

Care sunt cele mai bune alimente pentru a mânca dacă doriți să scăpați de celulita pe fese, brațe, șolduri, picioare și alte părți ale corpului susceptibile la celulită?

Alege-ți alimentele preferate pentru celulită din lista de mai jos și consumă-le în mod regulat la masă.

O ceapă pe zi, sănătate curată! Uite cu ce te ajută

Top 25 cele mai bune alimente care combat celulita

1. Banane

Bananele sunt unele dintre produsele alimentare cu cel mai mare raport de potasiu-sodiu, ceea ce le face o gustare excelentă pentru femeile predispuse la dezvoltarea celulitei.

Sodiul (sarea) crește retenția de apă asociată cu celulita inestetică, în timp ce potasiul are efectul opus.

În plus, bananele sunt cunoscute pentru a promova fluxul sanguin sănătos în organism.

Circulația sanguină sănătoasă asigură că celulele pielii primesc nutrienții necesari.

Fluxul de sânge, de asemenea, scapă corpul de toxine care pot fi responsabile pentru celulită.

Bucurați-vă de banane ca o gustare simplă, cu iaurt fără grăsime, în cereale, sau într-o salată de fructe.

Rămâneți departe de chipsurile de banane, totuși, acestea au calorii și conțin adaos de grăsimi și zahăr.

2. Apa

Deși nu este un aliment, apa este inclusă în această listă de alimente care luptă împotriva celulitei, deoarece este una dintre pietrele de temelie ale oricărei diete anticelulitice.

Apa ajută la eliminarea toxinelor care pot contribui la acumularea de celulită.

De asemenea, o alimentare necorespunzătoare cu apă poate duce la reținerea apei, deoarece corpul reține apă pentru a compensa, agravând aspectul celulitei.

Un consum mare de apă poate contribui la pierderea de grăsime în câteva moduri. În primul rând, apa nu oferă calorii, dar poate crește senzația de plenitudine.

De fapt, s-a sugerat că consumul mare de apă rece cu gheață ar putea arde calorii.

Acest lucru se datorează faptului că apa cu gheață trebuie încălzită la temperatura corpului atunci când intră în organism, ceea ce necesită energie (calorii).

Intoxicația alimentară în sarcină. Ce i se poate întâmpla bebelușului

Consumul a 2 litri de apă cu gheață pe zi ar putea duce la apariția a aproximativ 70 de calorii suplimentare arse.

În al doilea rând, hidratarea încurajează organismul să utilizeze rinichii, mai degrabă decât ficatul, pentru a elimina produsele reziduale.

Una dintre funcțiile principale ale ficatului este transformarea energiei din grăsimea corporală stocată.

Dacă ficatul nu trebuie să se concentreze pe eliminarea deșeurilor, se poate concentra pe mobilizarea grăsimii corporale.

3. Semințe de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui sunt pline de substanțe nutritive pentru celulită.

Sunt ambalate cu vitamina E, potasiu și zinc. Ele sunt o sursă bună de seleniu, cu o ceașcă care furnizează mai mult de o treime din doza zilnică recomandată.

În plus, semințele de floarea soarelui reprezintă o sursă bună de vitamina B6, cu o ceașcă care asigură 31% din doza zilnică recomandată.

Vitamina B6 este esențială pentru absorbția corectă a zincului din intestine, dar are și proprietăți de luptă împotriva celulitei.

În primul rând, joacă un rol important în metabolismul proteinelor și ajută la întărirea și repararea țesutului conjunctiv (țesutul conjunctiv slab unul dintre factorii cheie care agravează celulita).

În al doilea rând, poate acționa ca un diuretic natural, eliminând astfel excesul de apă și balonarea care fac celulita mai vizibilă.

Când încorporați semințe de floarea-soarelui în dieta anticelulitică, țineți minte că, indiferent de toate substanțele nutritive mari pe care le conțin, acestea ar trebui consumate cu moderatie, deoarece au un conținut ridicat de calorii.

4. Chili și ardei cayenne

O veste bună pentru iubitorii de salsa și chili: ardeii de chili și cayenne sunt o armă superbă pentru combaterea celulitei.

Chili este o sursă excelentă de vitamina C, E și potasiu.

Mai mult, este o sursă concentrată de vitamină B6, cu o lingură de pulbere de chili care asigură 14% din doza zilnică recomandată.

Mai mult decât atât, ardeiul iute poate fi un mare ajutor în pierderea în greutate.

Cercetările indică faptul că capsaicina, ingredientul principal pungent în cayenne și ardei iute, mărește producția de căldură a organismului (termogeneză), mărind astfel rata la care corpul arde energie.

Un studiu a constatat că capsaicina în chili ar putea crește rata metabolică în repaus (viteza la care organismul arde carbohidrații și grăsimile în repaus) cu până la 25%.

Cele mai bune alimente pe care să le consumi după antibiotice

Efectele asupra ratei metabolice au atins vârful la 75 până la 90 de minute după consumarea capsaicinei și au durat până la trei ore.

Mai mult, cercetările sugerează că capsaicina poate acționa ca un supresor al apetitului și astfel reduce cantitatea de calorii consumate în timpul meselor.

Într-un studiu, jumătate dintre subiecți au primit suc de roșii cu pulbere de chili, în timp ce restul au băut-o simplu.

Cei care au băut băutura cu capsaicină au consumat în medie 16% mai puține calorii.

5. Rădăcină de ghimbir

Rădăcina de rădăcină, una dintre cele mai vechi condimente din lume, este cunoscută ca fiind folosită în China încă din 400 î.H.

Deși cel mai bine cunoscută pentru puterile sale de tratare la rece, rădăcina de ghimbir este, de asemenea, un excelent inamic al celulitei.

Rădăcina de rădăcină poate suprima pofta de mâncare și revigorează metabolismul și contribuie astfel la scăderea în greutate.

Mai mult, ajuta la digestie și îmbunătățește circulația, care la rândul său poate ajuta la eliminarea celulitei.

Ghimbirul proaspăt, despre care se spune că este cea mai eficientă formă de ghimbir, este disponibil pe tot parcursul anului în magazine.

6. Nuci de Brazilia

Nuca de Brazilia este de departe cea mai bună sursă de seleniu din punct de vedere al naturii.

O singură nucă de Brazilia oferă mai mult decât cantitatea zilnică de referință.

Seleniul din nucile din Brazilia poate ajuta la combaterea celulitei și îmbunătățește aspectul general al pielii datorită rolului jucat de seleniu în sistemul de apărare antioxidant al corpului.

Nuca de Brazilia este, de asemenea, o sursă bună de vitamina E și potasiu.

Țineți minte, totuși, că nucile din Brazilia, ca majoritatea celorlalte nuci, au calorii dense și, prin urmare, ar trebui consumate cu moderație.

Dieta alimentară pentru a naște băiat sau fată. Ce reguli trebuie să respecți

7. Ouă

Ouăle trebuie să facă parte din fiecare regim alimentar anticelulitic. Ele sunt o sursă excelentă de proteine ​​dietetice, dar foarte scăzute în calorii și grăsimi.

Gălbenușul de ou, pe de altă parte, este destul de ridicat în calorii, grăsimi și colesterol.

Cu toate acestea, este necesar să includeți o gălbenuș de ou în omletă, deoarece gălbenușele sunt o sursă concentrată de vitamine și minerale importante, inclusiv fier, iod, zinc și vitaminele A, D, E și B12.

În plus față de furnizarea de proteine ​​și o mulțime de vitamine și minerale, ouăle vă pot ajuta să pierdeți în greutate.

Cercetarile efectuate la Centrul de Obezitate Rochester din America au descoperit că consumul de ouă la micul dejun ar putea limita aportul de calorii în restul zilei cu mai mult de 400 de calorii.

Acest lucru se datorează faptului că ouăle vă pot face să vă simțiți plini mai mult timp.

8. Orz

Orzul este o supercereală pentru combaterea excesului de kilograme și a celulitei.
Nu numai că are calorii scăzute, dar are și cel mai mic indice Glicemic (GI) dintre toate boabele comune.

Cerealele care au un indice glicemic ridicat sunt rapid descompuse de organism și determină o creștere rapidă și mare a nivelului glucozei din sânge, care la rândul său declanșează pancreasul pentru a elibera cantități mari de insulină.

Insulina este necesară pentru ca organismul să poată utiliza glucoza pentru energie, dar cantități mari de insulină promovează depozitarea grăsimilor în organism.

În schimb, carbohidrații cu conținut scăzut de GI, cum ar fi orzul, iau mult mai mult timp pentru a digera și provoacă doar o creștere mică, lentă a nivelului glucozei din sânge și a nivelului de insulină.

În plus, alimentele cu conținut scăzut de GI pot reduce pofta – care ar putea duce la acumularea de grăsimi – deoarece furnizează corpului o cantitate lentă și constantă de energie.

Ceaiul de cimbru, un remediu pentru acnee, tuse și nu numai

9. Rozmarin

Rozmarinul stimulează circulația și, prin urmare, poate fi benefic în tratamentul celulitei.

Mai mult, se crede că rozmarinul îmbunătățește digestia grăsimilor și evită acumularea deșeurilor sub piele.

Mai mult, rozmarinul conține acid rosmarinic, un polifenol din plante care poate ajuta la protejarea țesuturilor de deteriorarea radicalilor liberi.

De asemenea, conține acid ursolic care facilitează sinteza de colagen și elastină, consolidează capilarele și luptă împotriva daunelor provocate de radicalii liberi.
Rozmarinul poate fi folosit pentru a aroma pește, fripturi, sosuri de roșii, dar și fructe, în special portocale.

10. Kale

Cea mai mare parte a beneficiilor pentru sănătate sunt bine cunoscute, însă mulți oameni nu știu că acest centru nutrițional este supraîncărcat cu substanțe nutritive care luptă împotriva celulitei, cum ar fi vitamina C, potasiu și calciu.

De asemenea, este scăzut în acidul oxalic inhibitor de calciu, care este cunoscut pentru a reduce cantitatea de calciu pe care corpul o poate absorbi din multe alte legume (kale conține acid oxalic mic).

În plus este extrem de hrănitoare și foarte scăzută în calorii, conține zero grăsimi.

Top 6 beneficii ale fibrelor de Psyllium, tărâțele sănătoase și pentru colon

Top 25 cele mai bune alimente care combat celulita

11. Ananasul

Completați dieta anti-celulita consumând în mod regulat ananas.

În plus față de aprovizionarea cu multă vitamină C și o cantitate echitabilă de potasiu, ananasul conține bromelaina, o enzimă care ajută la digestia proteinelor.
Bromelaina ajută de asemenea la ruperea acumulării de fibrină în vasele fine de sânge, care are un efect benefic asupra circulației sângelui asupra pielii.

Fiți conștienți, totuși, că majoritatea bromelainei din ananas este în tulpina care nu este la fel de gustoasă ca carnea, dar care totuși este comestibilă.

12. Pere

Consumul de pere, ca parte a unei diete sănătoase și echilibrate, poate ajuta la combaterea celulitei.

Aceste fructe dulci și zemoase, odată denumite „darul zeilor”, conțin o cantitate echitabilă de iod.

Iodul este necesar pentru funcționarea corectă a glandei tiroide, care controlează rata metabolică bazală sau rata la care organismul consumă energie în repaus.

Deficitul de iod poate determina o activitate lentă a tiroidei care, la rândul său, poate duce la creșterea în greutate sau poate împiedica scăderea în greutate.

În plus, iodul se crede că ajută la scurgerea toxinelor care sunt considerate una dintre cauzele cheie ale celulitei.

De asemenea, pectina din pere permite eliminarea substanțelor nocive.

Topinamburul sau Anghinarea de Ierusalim, un medicament natural pentru organism

13. Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt una dintre cele mai vechi legume cunoscute omului. Ei sunt, de asemenea, una dintre cele mai nutritive legume și un plus excelent pentru orice dietă anti-celulită.

Acestea conțin potasiu, vitamina C, unele vitamine E, precum și beta-caroten.

Mai mult, conțin unele proteine ​​radicale unice care, conform unor studii preliminare, au proprietăți antioxidante semnificative.

Nutrienții și alte substanțe din cartofii dulci se crede că îmbunătățesc circulația și elimină toxinel, două dintre cele mai notabile proprietăți în lupta împotriva celulitei.

14. Ovăz

Consumul unui castron de fulgi de ovăz la micul dejun este o modalitate excelentă de a începe o zi bună.

Cercetările arată că ovăzul se numără printre acele alimente care îți oferă sațietate, iar consumul lor în primele zile poate reduce numărul de calorii consumate în restul zilei.

Acest lucru nu este surprinzător deoarece ovăzul este o sursă excelentă de proteine și fibre, doi macronutrienți care sunt bine cunoscuți pentru a spori sentimentul de sațietate.

Mai mult, fibra din ovăz este o fibră solubilă, un tip de fibră care formează un gel în tractul digestiv.

Acest gel elimină deșeurile și toxinele care ar putea contribui la formarea celulitei. Ovăzul este, de asemenea, o excelentă sursă de vitamine B și zinc.

15. Avocado

Deși este adevărat că avocado este bogat în calorii și grăsimi în comparație cu alte fructe, consumarea acestor fructe verzi cremoase în mod moderat poate oferi beneficii mari femeilor care se luptă cu celulita.

Cercetările recente sugerează că acidul oleic găsit în avocado ar putea ajuta la reducerea apetitului natural, contribuind astfel la pierderea în greutate.

În studiile pe animale, oamenii de știință au descoperit că acidul oleic este transformat în OEA (oleoiletanolamida) în intestinul subțire.

Scapă de kilogramele în plus pentru a elimina bolile

OEA, care este un tip de hormon lipidic gras, activează o zonă a creierului care crește sentimentul de sațietate și de plenitudine.

Numai grăsimile nesaturate care conțin acid oleic sunt considerate a controla apetitul în acest fel.

În plus față de acidul oleic, avocado este o sursă bună de alte substanțe nutritive anti-celulită, incluzând vitaminele C, vitamina E și vitaminele complexe B.

Ele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de glutation, un antioxidant extrem de important. El ajută ficatul să elimine toxinele.

16. Coacăze

Datorită concentrației lor ridicate de antociani, coacăzele contribuie la sănătatea matricei de colagen prin neutralizarea enzimelor care distrug țesutul conjunctiv și prin eliminarea radicalilor liberi.

Antocianurile sporesc si efectele vitaminei C continute în coacăze.

În plus, în comparație cu alte fructe de pădure, ele sunt o sursă bună de vitamina E.

17. Quinoa

Odată denumită „aurul Incașilor”, aceste „boabe” sunt, de fapt, semințe ale unei legume verzi cu frunze care este o rudă a spanacului.

Quinoa, care are un conținut scăzut de calorii, este ambalată cu proteine, fiind o hrană excelentă pentru pierderea în greutate și o bună alternativă la orez sau cuscus.

Mai mult, nu numai că are proteine, dar cea pe care o conține conține are toți opt aminoacizii esențiali, toate fiind necesari pentru creșterea musculară sănătoasă și recuperare.

În plus față de proteine, quinoa este o sursă bună de mangan, magneziu, cupru, fier și fosfor.

18. Semințe de schinduf

În medicina tradițională orientală, semințele de schinduf au fost folosite pentru a trata tulburările digestive și simptomele premenstruale.

Dar, în ultimii ani, aceste semințe mici cu aromă dulce și dulce au atras atenția, în principal, datorită concentrației mari de galactomananului din fibrele solubile.

Galactomananul se umflă în stomac, mărind astfel sentimentul de sațietate, ceea ce poate face semințele de schinduf un bun ajutor pentru pierderea în greutate.

În plus, aceste semințe sunt o sursă foarte bună de potasiu.

Păstrați semințele de schinduf în formă întregă și le râșniți (dacă doriți să le utilizați sub formă de pudră) chiar înainte de a folosi, deoarece semințele pălesc rapid.

Ce dietă ar trebui să aibă o mamă care alăptează

19. Papaya

Numit „fructul îngerilor” de Christopher Columbus, papaya este o adevărată putere nutrițională și o mâncare grozavă care trebuie inclusă în dieta dumneavoastră dacă sunteți predispusă la celulită.

Papaya s-a dovedit a ajuta la prevenirea deteriorării țesutului sub piele.

Mai mult, este una dintre cele mai bune surse naturale de vitamina C (chiar mai bună decât portocalele).

Cercetarea a arătat o legătură directă între scăderea nivelului sanguin al vitaminei C și creșterea acumulării de grăsimi, ceea ce poate înrăutăți apariția celulitei.

În plus, vitamina C este vitală pentru promovarea țesutului conjunctiv puternic și sănătos.

De asemenea, ajută la întărirea și tonizarea vaselor de sânge și la creșterea circulației.

Top 25 cele mai bune alimente care combat celulita

20. Usturoi

Din timpuri străvechi, usturoiul a fost folosit ca remediu pentru o gamă largă de afecțiuni.

Cercetările au arătat că usturoiul este eficient în promovarea sănătății inimii și cardiovasculare, prevenirea și tratarea cancerului și reducerea hipertensiunii arteriale.

Studiile recente sugerează, de asemenea, că usturoiul poate preveni creșterea în greutate și poate promova scăderea în greutate.

Într-un studiu de laborator, șobolanii cu dietă bogată în zahăr au câștigat mai puțină greutate atunci când li s-a administrat un supliment de usturoi.

Aceste efecte benefice ale usturoiului se crede că rezultă din capacitatea sa de a descompune depozitele grase din organism și de a stimula metabolismul.

21. Broccoli

Valoarea nutritivă a broccoli-ului face ca această hrană funcțională să fie o excelentă pentru celulită din trei motive.

În primul rând, broccoli conține acid alfa-lipoic care poate ajuta la prevenirea întăririi colagenului.

În al doilea rând, broccoli este o sursă concentrată de vitamină C și o sursă excelentă de fibre dietetice.

În cele din urmă, broccoli este una dintre cele mai bune surse de lapte fără calciu.

Deși corpul dumneavoastră poate absorbi doar aproximativ 60% din calciu în broccoli, aceasta este încă o sumă decentă.

Dieta volumetrică te ajută să slăbești până la 1 kilogram pe săptămână

22. Ceaiul verde

Cercetările sugerează că catechinele găsite în ceaiul verde pot ajuta la prevenirea defalcării colagenului.

Mai mult, catechinele s-au dovedit a promova pierderea în greutate.

Într-un studiu clinic, 132 de adulți supraponderali sau obezi au primit fie o băutură care conțineau aproximativ 625 miligrame de catechine și 39 de miligrame de cafeină, fie o băutură care conținea aceeași cantitate de cafeină, dar fără catechine.

Toți participanții au fost rugați să urmeze o dietă similară în ceea ce privește aportul caloric și să facă mișcare cel puțin trei ore pe săptămână.

În timpul perioadei de probă de douăsprezece săptămâni, ambele grupuri au pierdut din greutate.

Totuși, pierderea în greutate a fost mai pronunțată la cei care au consumat catechinele decât cei cărora li sa administrat băutura de control.

Efectele catechinelor din ceaiul verde asupra compoziției corporale se crede că rezultă din capacitatea acestor substanțe de a crește consumul de energie și oxidarea grăsimilor.

Pentru a maximiza eliberarea catechinelor, alegeți frunzele de ceai în loc de pliculețe.

23. Păpădie

Dacă vă puteți dezvolta o plăcere pentru gustul amar, păpădia poate fi o armă mare în lupta împotriva celulitei.

Păpădia este apreciată pentru proprietățile de detoxifiere și diuretice, ambele fiind importante dacă aveți celulită.

În plus, spre deosebire de multe alte diuretice care epuizează corpul de potasiu, un mineral anticelulitic, frunzele de păpădie nu vor deranja echilibrul de potasiu deoarece conțin cantități atât de mari de minerale importante.

Mai mult, ea este o sursă foarte importantă de vitamina C și conține și o vitamină E.

Frunzele proaspete de păpădie pot fi folosite în salate sau pot fi transformate într-un ceai din plante.

Dacă nu vă puteți obișnui cu aroma puternică, suplimentele de păpădie sunt, de asemenea, disponibile în multe magazine.

24. Varza de Bruxelles

Consumul de varza de Bruxelles poate limita defalcarea colagenului.

Consumând o multime de legume crucifere, cum ar fi varza de Bruxelles, este o modalitate excelenta de combatere a celulitei.

Legumele crucifere conțin o substanță numită indol-3-carbinol (I3C) care, odată ingerată, formează di-indolil metan (DIM).

DIM ajută anumite enzime hepatice să blocheze producerea de 16-OH estrogeni, substanțe nocive care sunt, de asemenea, responsabile pentru ruperea colagenului.

În plus față de I3C, varza de Bruxelles prezintă o serie de alte substanțe nutritive care luptă împotriva celulitei, cum ar fi vitamina C.

25. Năsturelul

Năsturelul are efecte anticelulitice. Este extrem de scăzut în calorii, totuși, oferă foarte multă vitamina C.

În plus, conține calciu, care s-a dovedit a promova scăderea în greutate.

De asemenea, este scăzut în acid oxalic, un compus care poate inhiba absorbția de calciu din multe alte alimente.

 

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto