Top 12 idei de mic dejun delicios

Top 12 idei de mic dejun delicios

Ca să ai energie pe tot parcursul zilei, trebuie să te bucuri de un mic dejun consistent și sănătos. Dacă nu știi care sunt cele mai bune alimente pentru micul dejun, îți prezentăm în acest articole câteva rețete pe care le poți încerca și tu. 

1. Ovăz cu merișoare

Unele dintre cele mai sănătoase opțiuni pentru micul dejun implică ovăzul. Poți găsi numeroase rețete cu fulgi de ovăz, ideale pentru un mic dejun rapid, nutritiv și consistent. Încearcă fulgii de ovăz cu merișoare și fistic! Pune fulgii de ovăz într-un borcan, împreună cu merișoarele proaspete și adaugă lapte de migdale și scorțișoară. Amestecă până când compoziția devină omogenă.

2. Ovăz cu nuci

La fel de gustos este și terciul de ovăz cu nuci. Pune într-un vas apa și ovăzul și încălzește pe foc aproximativ 3 minute. Nu îți mai rămâne decât să adaugi nuci, scorțișoară și banane pentru a obține un mic dejun consistent, care să-ți reducă senzația de foame pe parcursul zilei.

3. Budincă de chia cu fructe

Budinca de chia reprezintă un mic dejun extraordinar, chia fiind un aliment plin de vitamine. Adaugă semințele de chia într-un bol, toarnă lapte de cocos și amestecă bine, până când semințele absorb tot lichidul. Pentru un plus de aromă și de gust, adaugă mango, zmeură, banane sau pere și nu uita de un strop de miere.

4. Griș cu lapte și dulceață

Grișul cu lapte este unul dintre cele mai gustoase deserturi ale copilăriei, dar poate reprezenta o opțiune ideală și pentru micul dejun. Toarnă laptele într-un vas, adaugă puțin zahăr, iar atunci când ajunge în punctul de fierbere, adaugă grișul, amestecând continuu. Atunci când compoziția se leagă, dă focul mai mic și amestecă din nou, preț de câteva minute. Servește grișul cu dulceață de zmeură sau smochine, ori cu fructe deshidratate.

5. Clătite cu sirop de arțar

Ce-ai spune de clătite la micul dejun? Alege clătitele din făină integrală, care se pregătesc rapid și simplu:

  • Bate două ouă, adaugă o cană cu lapte și o lingură de ulei și amestecă bine, până se omogenizează.
  • Adaugă făina integrală treptat și nu uita să pui un praf de scorțișoară sau esență de vanilie.
  • Unge tigaia cu ulei și pregătește clătitele, care pot fi servite apoi cu sirop de arțar, fructe sau miere.

6. Omletă cu legume și brânză

Dacă vrei o rețetă simplă și rapidă pentru micul dejun, poți opta pentru o omletă clasică. Omleta poate conține și mozzarella, roșii, spanac, somon sau brânză de capră, pentru un gust deosebit!

7. Ouă fierte și pâine prăjită

Pâinea prăjită reprezintă alegerea ideală pentru micul dejun. Servește 2-3 felii, alături de ouă fierte. Dacă îți dorești să diversifici, folosește și roșii, alături de câteva felii de brânză sau cașcaval.

8. Guacamole

Pâinea prăjită cu guacamole poate fi servită ca gustare pentru un mic dejun sănătos și gustos. Pisează o jumătate de avocado, pe care să-l amesteci cu sare, ulei de măsline și puțină zeamă de lămâie. Încearcă și combinații de ton, humus sau roșii, care îți vor încânta papilele gustative!

9. Humus cu legume

Rețeta orientală de humus poate fi pregătită și pentru micul dejun. Folosește 300 de grame de năut fiert, câteva linguri de ulei de măsline, 2 linguri de semințe de susan, 2 căței de usturoi, un morcov și un ardei gras. Cu ajutorul acestor ingrediente poți să pregătești o masă sănătoasă și sățioasă, plină de vitamine.

10. Unt de arahide și felii de mere

Feliile de mere cu unt de arahide sunt ideale pentru micul dejun. Merele conțin fibre care stimulează tranzitul intestinal, în timp ce proteinele și grăsimile din untul de arahide îți oferă energia de care ai nevoie pentru întreaga zi.

11. Brânză de vaci cu fructe și cereale

Dacă nu ai foarte mult timp la dispoziție pentru a pregăti micul dejun, folosește o jumătate de cană de brânză de vaci, un sfert de cană de cereale și un sfert de cană de fructe proaspete. Mixează bine toate ingredientele și consumă cu poftă, pentru un plus de energie!

12. Salată de crudități

Îți plac legumele? Pregătește o salată de crudități la micul dejun, formată din morcov, nuci, sfeclă roșie, suc de lămâie, măr, mentă, sare și piper. Vei obține un mic dejun sănătos și aromat, gata în doar câteva minute.

Acestea sunt doar câteva dintre cele mai sănătoase și gustoase variante pentru micul dejun, de care te poți bucura în fiecare zi.

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Nestle