Top 11 alimente bogate în polifenoli. De ce sunt ele sănătoase

Top 11 alimente bogate în polifenoli. De ce sunt ele sănătoase

Mulți oameni caută alimente bogate în polifenoli din cauza efectelor aparente asupra sănătății acestui compus, dar înțelegerea a ceea ce sunt și a ceea ce pot face este foarte importantă.

Ce sunt polifenolii?

Polifenolii sunt compuși organici prezenți pe scară largă în fructe și legume și demonstrează anumite capacități antioxidante.

Ele sunt clasificate structural pe baza unor grupuri fenolice multiple.

O grupă fenol, pur și simplu, este un compus cu o grupare hidroxil (-OH) legată la o grupare carbonică aromatică. Cel mai frecvent exemplu este acidul carbolic (C6H5OH).

În funcție de numărul și aranjamentul acestor grupuri fenolice, diferiți compuși polifenolici vor avea efecte biologice și chimice diferite în organism.

Întreaga sferă a efectelor lor asupra sănătății nu a fost studiată până în prezent. Unele dovezi in vitro sunt mai dificil de identificat decât in vivo.

Chiar și așa, mulți profesioniști în medicină, atât oficiali cât și tradiționali, recomandă creșterea cantității de alimente cu conținut ridicat de polifenoli din dietă.

Asta deoarece sunt adesea antiinflamatoare, antioxidante și antibacteriene, printre multe alte beneficii posibile.

Ce tip de pește este sănătos pentru copilul tău

Top 11 alimente bogate în polifenoli. De ce sunt ele sănătoase

Alimentele care au cele mai înalte niveluri de polifenoli includ cuișoare, anason, cacao, ciocolată neagră, fasole, ceai negru și verde și fructe de padure, printre altele.

Deși cifrele variază, experții susțin că consumarea a cel putin 650 mg de polifenoli în fiecare zi poate crește sănătatea și longevitatea.

1. Alimente bogate în polifenoli – Cuișoare

Cu cea mai mare concentrație de polifenoli, cuișoarele conțin peste 15.000 de miligrame de polifenoli la 100 de grame.

Acest lucru este în plus față de alte efecte antiinflamatorii, anti-spasmodice și carminative din acest condiment popular.

2. Alimente bogate în polifenoli – Anasonul

Una dintre cele mai bune alimente bogate în polifenoli, anasonul oferă peste 5.500 de miligrame din acești antioxidanți la 100 de grame.

Este cunoscut pentru a crește puterea sistemului imunitar, în special când vine vorba de infecții respiratorii.

3. Alimente bogate în polifenoli – Ciocolata neagră

Acest dulce surprinzător de sănătos oferă aproximativ 1.800 de miligrame de polifenoli la 100 de grame.

Această ciocolată nu este numai bogată în antioxidanți, ci și în compuși sănătoși din inimă și cei care vor ajuta la creșterea sănătății sistemului nervos.

6 alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii

4. Alimente bogate în polifenoli – Fructe de padure

Există multe fructe de pădure diferite, dar când vine vorba de conținut polifenolic, acestea variază între 550 și 1.700 de miligrame pe 100 de grame, în plus față de introducerea în sistem a fibrelor, a vitaminelor și a altor antioxidanți.

5. Alimente bogate în polifenoli – Fasole

Spre deosebire de unele dintre fructele și condimentele enumerate mai sus, fasolea este relativ scăzută în polifenoli, are între 50 și 100 de miligrame la 100 de grame.

Desigur, suntem mai predispuși să consumăm o cantitate mai mare de fasole, spre deosebire de anason sau cuișoare.

6. Alimente bogate în polifenoli – Nuci

Nucile au o gamă largă de conținut polifenolic, iar castanele se află aproape de partea de sus cu aproximativ 1.200 de miligrame la 100 de grame.

Migdalele sunt în partea de jos a listei cu doar 200 de miligrame la 100 de grame.

7. Alimente bogate în polifenoli – Soia

Mulți oameni aleg să utilizeze făină de soia, mai degrabă decât făină obișnuită de grâu, și cu siguranță vor obține beneficii polifenolice mai mari din această alegere.

Făina din soia conține mai mult de 450 miligrame de polifenoli la 100 de grame.

8. Alimente bogate în polifenoli – Ceaiul negru și verde

Numai cafeaua este mai mare în polifenoli decât ceaiul negru și verde, care se laudă cu 100 și 90 de miligrame de polifenoli la 100 mililitri, comparativ cu cafeaua, care oferă mai mult de 210 în fiecare ceașcă de 100 ml.

9. Alimente bogate în polifenoli – Vin roșu

Vinul roșu este renumit pentru conținutul de tanin, care este un tip de polifenol, astfel încât să puteți consuma aproximativ 100 de miligrame de polifenoli la fiecare 100 ml de vin roșu.

10. Alimente bogate în polifenoli – Pudră de cacao

Pudra de cacao este una dintre cele mai concentrate surse de compuși polifenolici, cu peste 3.400 de miligrame la fiecare 100 de grame.

Este scăzută în calorii, bogată în fibre, și impresionant ridicată în proteine, făcând-o un element excelent pentru o dietă sănătoasă.

11. Alimente bogate în polifenoli – Legume

Legumele bogate în polifenoli sunt măsline negre, măsline verzi, anghinare, spanac și ceapă roșie, printre multe altele.

La 100 de grame, majoritatea legumelor variază de la 100 mg la 600 mg de polifenoli.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto