Grapefruit-ul constituie un aliment excelent pentru micul dejun, furnizându-ți energia necesară pentru toată ziua. Consumă-l ca atare sau sub formă de suc.

Consumă grapefruit ca să slăbești

Acest fruct este foarte eficient în scăderea apetitului. Chiar și mirosul său reduce senzația de foame. De aceea, grapefruit-ul este adesea inclus în dietele pentru slăbit. Cantitatea ridicată de fibre conținută conferă o senzație de sațietate. Persoanele care consumă acest fruct simt mai puțin nevoia de a mânca. În plus, stimulează activitatea unui hormon care reglează producția de sucuri gastrice. Astfel, acționează și pe această cale pentru scăderea apetitului. Prin urmare, atunci când vrei să slăbești, include-l neapărat în meniul tău zilnic.

Consumă grapefruit ca să previi răceala și gripa

Acest fruct poate contribui la prevenirea răcelii și a gripei, deoarece stimulează imunitatea organismului. Conține flavonoizi, antioxidanți puternici care combat stresul oxidativ. Datorită acestora, are rol antiviral, antibacterian și antifungic. Este recomandat chiar și în cazul bolilor grave, cum ar fi cancerul, ca urmare a proprietății sale de a stimula imunitatea.

Consumă grapefruit ca să tratezi problemele digestive

Grapefruit-ul este util pentru calmarea indigestiei și a altor probleme digestive. Reduce rapid iritația și inflamația de la nivelul stomacului. Îmbunătățește secreția de sucuri gastrice și reglează tranzitul intestinal. Rolul său în tulburările digestive se datorează conținutului bogat în fibre care ajută la detoxifierea colonului și la constituirea bolului fecal. În plus, previne stagnarea substanțelor nocive în intestine și asigură curățarea colonului. Astfel, fibrele din acesta constituie și un factor de prevenire a bolilor de colon, inclusiv a cancerului.

Consumă grapefruit ca să reglezi nivelul de glucoză din sânge

Persoanele care suferă de diabet pot consuma acest fruct, deoarece poate reduce nivelul de glucoză din corp. Prin urmare, dacă ai diabet, îți recomand să-l incluzi în alimentația ta zilnică. Studii recente au demonstrat rolul benefic al acestui fruct în cazul diabetului. Conținutul său bogat în flavonoizi și alte substanțe nutritive este responsabil de acest rol.

Consumă grapefruit ca să scapi de insomnie

Un pahar de suc din acest fruct băut înainte de culcare te poate ajuta să adormi mai repede și să previi insomniile. Aceasta se datorează prezenței triptofanului. Triptofanul este o substanță chimică asociată cu somnul. Vei dormi mai bine și mai profund, doar adoptând obiceiul regulat de a consuma un pahar de suc din acest fruct în fiecare seară.

Foto: Pixabay