Tele-munca: Salariații vor putea lucra de oriunde, după anumite condiții

Tele-munca: Salariații vor putea lucra de oriunde, după anumite condiții

Tele-munca oferă posibilitatea salariatului să lucreze de la distanță, dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Ministerul Muncii și Justiției Sociale dezbate public acest proiect de lege.

Ministerul Muncii și Justiției Sociale vrea să reglementeze activitatea de tele-muncă, un proiect de lege aflat în dezbatere publică.

Tele-munca – salariatul poate lucra de oriunde

Legea MMJS reglementează modalitatea de desfășurare a activității de către un salariat în regim de tele-muncă.

Prevederile acestei legi se aplică angajatorilor, salariaților și reprezentanților salariaților, reglementați conform Legii nr. 53/2003 din Codul Muncii.

Tele-munca sau teleworkingul se desfășoară voluntar, în afara locului de muncă organizat de angajator, prin utilizarea internetului, telefonului inteligent, etc.

Astfel, salariatul poate lucra și de acasă sau dintr-un alt loc agreat de angajator din punct de vedere al securității și sănătății în muncă.

Activitatea în regim de tele-muncă trebuie să se desfășoare cel puțin 1 zi pe lună.

Tele-munca se va desfășura în baza unui contrat individual de muncă sau în baza unui act adițional la acesta.

Indemnizația de șomaj 2017 pentru absolvenții de liceu și facultate. Ce acte sunt necesare

Salariatul (tele-salariatul) trebuie să-și exprime acordul cu această formă de organizare a muncii prin semnarea contractului.

Programul de lucru va fi stabilit de tele-salariat și angajator de comun acord, în conformitate cu prevederile CIM, regulamentului intern și/sau contractului colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii.

Orele suplimentare efectuate de tele-salariați nu sunt permise.

La rândul său, angajatorul are dreptul de a verifica salariatului în conformitate cu prevederile CIM, regulamentului intern și/sau contractului colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii.

Contractul individual de muncă se încheie cu normă întreagă și se modifică, după caz, pentru salariații care desfășoară activitatea de tele-muncă, în condiţiile prevăzute de Codul muncii.

Ce trebuie să facă angajatorul

Angajatorul este obligat să asigure toate condițiile necesare pentru ca tele-salariatul să lucreze din alt loc decât sediul firmei

– conexiune la internet

– echipamente de muncă

– instalarea și întreținerea echipamentelor de muncă

– telefon inteligent, etc.

Aceste detalii pot fi stabilite și de comun acord între cele două părți.

În cazul în care angajatorul nu asigură aceste condiții, acesta riscă o amendă cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei.

Dacă tele-munca va fi făcută de-acasă, accesul autoritățior va fi permis numai cu consimțământul tele-salariatui, după ce acesta este notificat în avans.

Codul muncii și munca la domiciliu

Codul muncii prevede și posibilitatea de a lucra de acasă cu contract de muncă la domiciliu, în prezent mai mult cu titlu general.

Principala particularitate a acestui contract de muncă este că atribuțiile de serviciu se execută la domiciliul sariatului, locul muncii fiind în această situație domiciliul acestuia.

Astfel, angajatorul are avantajul unor reduceri cu costurile administrative, cheltuielilor cu unitățile, etc.

Avantajele tele-salariatului constau în eliminarea costurilor de bani și timp cu deplasarea la sediul angajatorului, valorificarea timpului de lucru.

Tele-munca poate crește șansele persoanelor cu dizabilități de a se integra pe piața muncii.

Sursa foto