Mesajele transmise de o autoritate către omul de rând sunt hipnotizante, deoarece vin de la o entitate superioare către una inferioară; fie că vin de la doctor, judecător, poliție, titluri din mass-media sau un guvernator – toate produc un efect cu bătaie lungă în mintea și inima omului care ascultă: “Urgent, Grav, Incurabil, Inoperabil, Agresiv, Invaziv, Metastază, Mortal, Boală, Virus” și multe altele conduc la o memorare cu influență negativă în acțiunile viitoare ale omului. De aceea, avem nevoie de tehnici de liniștire și sănătate psihică pe vremea panicii provocate de Coronavirus.

Citește și: Tratamente naturale pentru copiii hiperactivi recomandate de dr. farmacist Ovidiu Bojor

Tehnici de liniștire și sănătate psihică. Poți controla reacția

În opinia psihologului Alexandru Pleşea, aceste cuvinte vor fi întipărite în memorie și că urmare reacțiile și răspunsurile omului vor veni din teamă, și nu din curaj. “Totuși, omul are puterea să își controleze funcțiile: își poate observa degetul care glisează acum pe telefon, ochii care își mută direcția, vocea care vorbește, inima care bate și emoția / simțirea pe care o are față de ceea ce citește. Dacă aceste funcții și le poate observa și controla, atunci frica se diminuează și începe să dispară direct proporțional cu autocontrolul. E pe verificate”, explică psihologul Alexandru Pleșea.

Tehnici de liniștire și sănătate psihică. Practică-le zi de zi

Pentru a ajuta frica să dispară și să instalăm încet și bine rânduirea liniștii interioare, specialistul ne recomandă o serie de 10 exerciții. Iată 10 tehnici de liniștire și sănătate psihică pe vremea panicii provocate de Coronavirus:

1. Maxim 15 minute de TV / Radio / Internet cu știri pe zi. Nu ne uităm decât la ceea ce ne interesează.
2. În discuțiile cu cei dragi, se va evita subiectul de care amândurora ne este frică.
3. Ne concentrăm atenția pe ceea ce dorim, nu la ce vine / apare.
4. Gândul despre boală atrage boală. Gândul fiind o forță, el trebuie să fie productiv, nu distructiv. Deci, ne gândim la lucruri frumoase.
5. Faci exerciții de relaxare când te așezi în pat. Fiecare mușchi, nerv și os, le relaxezi progresiv prin decizie mentală.
6. Poți practica autosugestia pe expirație și inspirație, imaginându-ți că se curăță plămânii și sângele
7. Sistemul imunitar este ajutat prin controlul mișcărilor, emoțiilor și al gândurilor. Acolo unde nu este atenție pe ele, boala și drama se instalează.
8. Nu ne mai concentrăm pe numărul de morți, infectați, bolnavi. Ne concentrăm pe valorile și intențiile noastre.
9. Ne concentrăm pe prezent, pentru a nu sta în imaginație. Imaginația e drumul spre îmbolnăvire, prezentul spre sănătate.
10. Producem clipe frumoase altora: surprize, cadouri, complimente, mesaje de dragoste etc.

Citește și: Sfaturi pentru buna înțelegere în familie pe timpul izolării la domiciliu de la ieromonahul Savatie Baștovoi

Sursa foto: 123rf.com