Te îngrași la menopauză? La ce hormoni trebuie să fii atentă

Te îngrași la menopauză? La ce hormoni trebuie să fii atentă

Dacă te îngrași la menopauză trebuie să ții seama și de alți hormoni în afara estrogenului. Corpul tău este în continuă schimbare în această perioadă.

Corpul femeii se schimbă constant după menopauză. Metabolismul nu mai este același ca odihioară. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, lucrurile se schimbă, chiar dacă nu ne dorim.

Printre aceste modificări și schimbări se numără și luarea în greutate, după menopauză.

Te îngrași la menopauză? Ce schimbări au loc în corp

Menopauza este un proces natural pe care femeile îl experimentează mai târziu în viață.

Schimbările fizice ale procesului încep să se vadă. Cel mai adesea este prezentă îngrășarea.

Poveste de viață: Menopauză sau sarcină? Aceasta-i întrebarea!

Nivelul de estrogen este aproape stabil înainte de menopauză. La femeile de peste 40 și până în 50 de ani acesta începe să scadă.

Organismul este mai sensibil la schimbările hormonale, corpul stochează mai multă grăsime.

O femeie care are un surplus de greutate la menopauză va produce mai mult estrogen decât o femeie cu o greutate normală.

Pastilele hormonale prescrise de medic pot întârzia instalarea menopauzei și a ameliorării simptomelor.

În sistemul endocrin, la menopauză (și nu numai), nu are loc numai o simplă schimbare a nivelului de estrogen.

Pe lângă acesta, corpul depinde și de echilibrul altor hormoni.

Influențe interne și externe – precum stresul și nivelul de zahăr din sânge, afectează hormonii.

În special sunt afectate de scăderea în estrogen hormonii tiroidieni, cortizolul, insulina, leptina.

Te îngrași la menopauză? Iată de ce

1. Cortizolul

Hormonul stresului, cum mai este denumit cortizolul, este produs de glandele suprarenale.

Acest hormon crește gradual, la femei și bărbați, pe măsură ce îmbătrânesc, iar estrogenul și testosteronul scade.

Creșterea activității glandelor suprarenale ajută circulației sângelui, a inimii, dar afectează sexul și alți hormoni ai stresului.

Unul dintre simptomele oboselii suprarenale este creșterea în greuitate.

Stresul emoțional adaugă presiune pe deja suprarenalele stimulate, iar oboseala mare poate duce la infuficiență suprarenală.

Premenopauza nu este o boală. Dar are nevoie de tratament!

2. Insulina

Este hormonul produs de pancreas pentru a regla nivelul de zahăr din sânge.

Când celulele devin sensibile la insulină, cam când apare și menopauza, este un exces de zahăr în sânge.

Acest exces este stocat în grăsimi. rezistența la insulină contribuie la apariția bufeurilor la menopauză.

3. Leptina

Este produsă de celulele adipoase, crește consumul de energie și acționează ca un neurotransmițător care îi spune hipotalamusului că nu ai mâncat suficient.

Cu cât este mai mare nivelul de zahăr din sânge, cu atât este secretată mai multă leptină.

Cum celulele devin rezistente la insulină, ele pot să devină rezistente și la leptină ceea ce te face să mănânci mai mult decât ar trebui.

Cu cât ai o greutate mai mare, cu atât devii mai sensibilă la leptină.

4. Hormonii tiroidieni

Aceștia reglează procesul metabolic din corp. Sunt elemente cheie în metabolismul osos și pentru greutate.

Dacă sunt produși hormoni nepotriviți, oasele pot deveni fragile, metabolismul încetinește, iar tu te îngrași.

Unii dintre hormonii produși de tiroidă pot crește pe măsură ce înaintezi în vârstă, iar alții scad.

Menopauza afectează nivelul hormonal, nu funcția tiroidei în sine.

7 factori care declanșează bolile autoimune

Funcția tiroidiană este legată de sistemul resproducător. Scăderea estrogenului afectează hormonii tiroidieni. Interacțiunea lor nu este pe deplin cunoscută.

Simptomele hipotiroidismului și ale menopauzei sunt similare.

Combinate, simptomele sunt crescute, dar, oricum, menopauza nu cauzează hipotiroidismul.

Starea tiroidei nu influențează semnificativ simptomele climaterice ale menopauzei – bufeuri, transpirații nocturne, etc.

Menopauza poate modifica expresia clinică a unor boli tiroidiene, în particular unele autoimune.

Cum menții echilibrul

Fii mereu activă

Nimic nu este mai benefic pentru organism decât o viață activă care să influențeze pozitiv metabolismul.

Fugi de sedentarism și rămâi mereu în formă. Chiar și simplele plimbări în aer liber sunt bune.

Mișcarea regulată este de ajutor și în prevenirea osteoporozei.

Alimentația corectă

Alege produse curate, nemodificate genetic sau tratate, consumă multe verdețuri, legume și fructe proaspete din grădină.

Alege uleiurile vegetale, consumă pește, grăsimi sănătoase de la nuci, ulei de cocos, de măsline, de avocadă.

Analizele hormonale sunt obligatorii după 40 de ani

Testează-ți nivelul de hormoni

Printr-un simplu test de urină poți afla asta. În acest fel vei vedea cum stai cu echilibrul hormonal.

Tot înainte, dar optimistă

Dacă ții seama de cele câteva reguli care te pot ajuta să rămâi în formă, nu vei avea probleme cu greutatea.

Alege să înaintezi în vârstă frumos și elegant.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto