Susanul poate fi considerat un ”superaliment”. Conține numeroase vitamine, proteine și alți nutrienți. Menționăm vitaminele A și E, lecitină, calciu, fier și magneziu. Acidul linoleic (acid gras omega 6 nesaturat) ajută la diminuarea colesterolului. Vitamina E este un puternic antioxidant care previne afecțiuni grave, cum ar fi cancerul, combate inflamațiile și menține tinerețea tenului.

Susanul, supraaliment

Susanul este considerat de medicina chineză ca fiind un aliment neutru, pe când nucile sunt ”calde”. Consumul regulat de susan este benefic ficatului, rinichilor, splinei și a sistemului reproducător. Se spune că ajută la regenerarea sângelui. Îmbunătățește vederea. Acționează ca laxativ. Stimulează lactația la femeile care alăptează. Oprește procesul de albire a părului. Susanul este recomandat, în general, ca aliment împotriva îmbătrânirii. Este indicat și persoanelor slabe care suferă des de amețeli. Scade tensiunea arterială. Calmează tusea. Cu toate beneficiile, ar fi bine să nu fie consumat de persoanele care suferă de diaree și de inflamație cronică a intestinului.

Cum îl consumi

Poate fi adăugat, ca atare, în mâncare, sau sub formă de pastă în diverse preparate. Ambele variante (susan alb sau negru) sunt benefice, dar susanul negru este considerat că este more reinforcing. Iată, mai jos alte preparate delicioase cu susan.

Fiertură de susan cu orez

Ingrediente: Susan negru și orez brun (în proporție de 4 la 1), nuci, alune și (opțional) alte fructe cu coajă tare.

Preparare:

1. Spală și înmoaie în apă susanul și orezul timp de o jumătate de oră.

2. Fierbe în apă timp de 20-30 de minute.

Beneficii: Hrănește organele interne. Întărește tendoanele și oasele. Dă energie și stimulează digestia.

Pudra de susan

Pudra de susan este mai ușor digerabilă decât consumarea semințelor întregi. Poate fi cumpărată din magazin sau se poate prepara ușor acasă prin măcinarea semințelor de susan prin râșnița de cafea. Se ia o lingură (20g) dimineața și una seara.

Beneficii: hrănește sângele și stimulează funcționarea ficatului și a rinichilor. Poate ajuta la oprirea încărunțirii și la îmbunătățirea vederii.

Sursa foto: 123rf.com