Surse de proteine vegetale în perioada de post și pentru vegetarieni

Surse de proteine vegetale în perioada de post și pentru vegetarieni

Ce surse de proteine ai la îndemână atunci când ești în post și nu consumi carne sau ești vegetarian? Multe alimente conțin proteine, deci ai de unde alege. Iată care sunt acestea și vezi care îți plac mai mult.

Cum nu toate persoanele consumă carne sau lactate pentru a-și lua necesarul zilnic de proteine există și varianta vegetală.

Nu este deloc mai puțin gustoasă, ci dimpotrivă. Ai de unde alege, sunt minunate și sănătoase pentru organism.

Mai mult, alegând proteinele de origine animală faci o mișcare bună spre pierderea unor kilograme în plus. Ajută la slăbit.

Organismul tău va fi cu mult mai sănătos dacă vei consuma carne într-o cantitate mai redusă.

Un adult are nevoie de 1 gram de proteine pentru fiecare kilogram din greutatea sa corporală.

Surse de proteine vegetale – quinoa

Au cea mai mare cantitate de proteine per 100 de grame din toate cerealele.

Quinoa este bogată și în fibre vegetale și este considerată, alături de soia, un aliment vegetal complet când vine vorba de proteine.

Poate fi folosită în loc de orez sau într-o salată cu fructe uscate.

Surse de proteine vegetale – boabe și legume

Soia este bogată în proteine, dar la fel de bune sunt și fasolea albă și neagră, mazărea, lintea.

Au între 14 și 19 grame de proteine la o cană de conținut.

Boabele și legumele conțin și un complex sănătos de carbohidrați și au beneficii și pentru colon.

Surse de proteine vegetale – legume verzi

Nu sunt chiar la același nivel cu boabele sau cerealele integrale, dar au și ele o cantitate importantă de proteine.

Spanacul și alte legume cu frunze verzi conțin în jur de 5 grame de proteine la 200 grame.

Gătite, acestea ajuns să conțină 6 grame de proteine la aceeași cantitate.

Surse de proteine vegetale – ciupercile

Introdu în dieta ta zilnică câteva ciuperci pe care le poți servi sotate, adaugă și ceva frunze verzi. Vei avea o masă sănătoasă și sățioasă.

200 de grame de ciuperci au undeva la 3 grame de proteine.

Surse de proteine vegetale – alunele de pământ

Toate nucile/alunele conțin proteine, dar de departe cele care au un conținut bogat sunt alunele de pământ/arahidele.

2 linguri de alune au undeva la 8 grame de proteine. Acest lucru le face să fie o gustare delicioasă pe parcursul zilei.

Sursa foto