Suplimente alimentare recomandate femeilor. Sfatul farmacistului

Suplimente alimentare recomandate femeilor: Vitamine și minerale

Află care sunt cele mai bune suplimente alimentare recomandate femeilor, dar și care sunt precauțiile necesare atunci când le administrezi.

Suplimentele alimentare recomandate femeilor pot interacționa între ele, dar și cu medicația pe care o iei pentru anumite afecțiuni. De aceea, întreabă-ți medicul atunci când vrei să iei ceva. Nu te gândi că sunt doar niște vitamine sau capsule cu extracte din plante. Folosite în mod adecvat, acestea îți pot îmbunătăți starea de sănătate, dar altfel pot fi ineficiente sau chiar dăunătoare. De exemplu, un studiu recent arată că o doză zilnică de mai mult de 1000 de miligrame de calciu este legată de un risc mai mare de a face cancer. Așa cum scrie și pe ambalaj sau în prospect, suplimentele nutritive nu înlocuiesc o alimentație sănătoasă, așa că este nevoie să ai grijă ca în meniul tău să se regăsească substanțele nutritive de care ai nevoie.

Citește și: Alimente prietene femeilor!

Suplimente alimentare recomandate femeilor: Acizii grași Omega 3

Acizii grași Omega 3 sunt cunoscuți pentru că reduc riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. Se găsesc în capsule cu ulei de pește sau ulei de in. Totuși, nu este nevoie să iei aceste suplimente dacă medicul tău nu-ți spune că ai un risc crescut de a dezvolta o astfel de afecțiune. Totodată, multe persoane care consumă regulat pește gras, semințe, nuci, uleiuri din plante presate la rece sau alimente cu adaos de Omega 3 nu au nevoie de suplimente.

Suplimente alimentare recomandate femeilor: Sunătoare

Ceaiul și capsulele cu concentrat de sunătoare sunt indicate ca să trateze depresia ușoară, stările de anxietate și problemele cu somnul. Și-a dovedit eficiența în studii clinice. Totuși, poate interacționa negativ cu alte medicamente, inclusiv pilule contraceptive, chimioterapie, medicație anti-hiv și cea imunodepresantă administrată după un transplant.

Suplimente alimentare recomandate femeilor: Vitamine și minerale

Vitamina A te ajută să vezi mai bine și previne degenerarea maculară, ajută la formarea globulelor roșii și la combaterea infecțiilor. Totuși, prea multă vitamina A dăunează ficatului.

Vitamina C. Corpul tău are nevoie de vitamina C. Aceasta ajută la menținerea sănătății oaselor, a pielii și a mușchilor. Nu în ultimul rând, stimulează sistemul imunitar și previne bolile infecțioase. 'Stresul, expunerea îndelungată la frig etc. duc la o creştere a proceselor oxidative ale plasmei, iar în toate aceste situaţii estc absolut necesar un supliment de vitamina C, în special naturală', spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Vitamina D menține oasele puternice și ajută la buna funcționare a creierului. Ca urmare, vei gândi mai clar și te vei simți mai energică atunci când ai necesarul de vitamina D. De asemenea, ea joaca un rol important în întreținerea sistemului imunitar. Multe persoane în ziua de azi au o deficiență de vitamina D. Un nivel scăzut al vitaminei D în organism poate să crească riscul de a face osteoporoză, dar și de depresie. Vitamina D poate fi și produsă de corp în urma expunerii la soare. Este suficient să stai timp de 10-15 minute afară fără a purta creme de protecție solară într-o zi cu soare pentru a-ți face necesarul zilnic de vitamina D. Este bine și să verifici, anual, prin analize dacă nu ai deficit de vitamina D.

Vitamina E conține antioxidanți care protejează celulele de daunele cauzate de fumul de țigară, poluare, razele UV etc. Este unul dintre suplimentele alimentare recomandate femeilor care doresc să-și păstreze cât mai mult tinerețea și sănătatea.

Acidul folic. Pentru viitoarele mame, acesta este o necesitate. Ea previne spina bifida la bebeluș și alte defecte congenitale ale creierului. Atenție, însă, femeile care au o anumită mutație genetică nu ar trebui să ia acid folic, ci acid folinic. Întreabă-ți medicul înainte de a lua acest supliment.

Vitamina B1 (tiamină) ajută la transformarea alimentelor în energie. În plus, contribuie la formarea celulelor creierului.

Vitamina B2 (riboflavina). Celulele tale au nevoie de ea pentru ca să funcționeze corect și ajută la prevenirea migrenelor.

Vitamina B3 (niacina) Organsimul are nevoie de vitamina B3 pentru a transforma mâncarea în energie și pentru a o depozita. Ajută la protejarea pielii și a țesuturilor.

Vitamina B6 joacă un rol important în mai mult de 100 de reacții chimice diferite din corpul tău. Unele cercetari au arătat ca B6 poate ajută la protejarea memoriei, previne cancerul colorectal și sindromul premenstrual.

Vitamina B12 ajută organismul să descompună produsele alimentare pentru a degaja energie. Este un supliment alimentare recomandat femeilor care vor să facă sport și să slăbească.

Calciul ajută la întărirea oaselor și a dinților. Este, de asemenea, cheia pentru buna funcționare a mușchilor, inclusiv a inimii. Este unul dintre cele mai întâlnite suplimente alimentare recomandate femeilor după o anumită vârstă.

Crom. Ai nevoie doar de o cantitate infimă din acest mineral, dar este foarte important să îl ai în organism. El ajută la menținerea nivelului de zahăr din sânge. Deficitul de crom poate favoriza îngășarea rapidă sau apariția diabetului.

 

Citește și: Suplimentele cu vitamine pot crește riscul de cancer

Suplimente alimentare recomandate femeilor: Coada-calului tratează bolile femeiești

'Coada-calului este o plantă extrem de eficientă pentru femei. Extractele din coada-calului sunt indicate, printre altele, în caz de artrită, colici renale, hemoroizi, reumatism, stări depresive, slăbiciune generală, cancer mamar, genital, de colon, inflamații ale uterului, cistită, pietre și nisip la rinichi, erupții cutanate, crampe nervoase la stomac. Se poate consuma atât sub formă de ceai, cât și de suplimente alimentare aprobate de Ministerul Sănătății,' spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com