Dietă diabetic. Legume fără amidon

Legumele non- amidon au mai puțini carbohidrați pe porție. Acestea includ totul de la anghinare și sparanghel la broccoli și sfeclă. Această categorie de legume este sațioasă, îți potolește senzația de foame pe termen lung și crește aportul de vitamine, minerale, fibre și fitochimicale. Ele sunt, de asemenea, sărace în calorii și carbohidrați, ceea ce le face unele dintre puținele alimente de care persoanele cu diabet zaharat se pot bucura fără reținere.

Dietă diabetic. Lapte și iaurt degresat

Lactatele fără grăsimi, precum laptele și iaurtul, sunt bogate în  vitamina D. Vitamina D este esențială pentru sănătate, având rolul de a menține oasele sănătoase, iar mulți oameni au deficiențe de vitamina D. Consumarea acestor lactate zilnic reprezintă o alegere inteligentă pentru un diabetic, pentru că au un indice glicemic foarte mic, laptele degresat are 32, iar iaurtul degresat 33.  De asemenea, acestea  scad riscul de diabet de tip 2.

Dietă diabetic. Roșii

Fie că le consumați crude sau gătite, roșiile sunt pline de licopen. Aceasta este o substanță puternică care poate reduce riscul de cancer (în special cancerul de prostată), bolile de inimă și degenerescența maculară. Ca și alte legumele  non- amidon, roșiile au indice glicemic mic. Un studiu a constatat că 200 de grame de roșii (sau aproximativ 1,5 roșii medii) consumate zilnic au redus tensiunea arterială. Așadar, cercetatorii au ajuns la concluzia că un consum regulat de roșii ar putea ajuta la reducerea riscului cardiovascular, care este asociat cu diabetul  zaharat de tip 2.

Citește și: Diabet zaharat. Diabet tip 1. Diabet tip 2

Dietă diabetic. Afine și alte fructe de pădure

Pe lângă faptul că sunt pline de vitamina C, afinele sunt  bogate și în antioxidanti. Aceste fructe conțin cei mai mulți antioxidanți  și pot reduce riscul de boli de inima și cancer. Afinele au, de asemenea,  și proprietăți antiinflamatorii. Căpșunile, zmeura și murele  sunt alegeri excelente pentru cei cu diabet zaharat și ar trebui să nu le lipsească din dietă.

Dietă diabetic. Somon

Somonul este bogat în acizi grași  Omega 3, care pot reduce riscul de boli de inimă. Conține și vitamina D și seleniu care sunt foarte sănătoase pentru păr,  piele , unghii și oase. Alți pești bogați în nutrienți sunt heringul, sardinele și macroul. Din moment ce peștele nu contine carbohidrați, acestea nu va crește nivelul de zahăr din sânge.  Adăugarea de somon la o masă poate ajuta la digestie lentă a altor alimente consumate la masa respectivă și dă senzația de sațietate.

Diet diabetic. Nuci și semințe de in

Nucile și semințele de in conțin magneziu, fibre și acizi grași omega-3. Nucile conțin, de asemenea, acid alfa-linolenic, un acid gras esențial care stimulează sănătatea inimii și scade colesterolul. Sunt pline de vitamina E, acid folic, zinc și proteine. Multe alte fructe cu coajă pot furniza grăsimi sănătoase și pot stopa foamea, însă nucile și semințele de in sunt deosebit de puternice. Adăugând nucile și grăsimile sănătoase în dieta, acestea ajută la scăderea zahărului din sânge. Fructele cu coajă au, de obicei, un indice glicemic mic. Cajul de exemplu are 27, iar alunele un indice de 7. Mai mult, multiple studii au arătat că cei care consumă nuci regulat au un risc mai mic de a dezvolta diabet zaharat.