6 superalimente pe care să le consumi toamna

6 superalimente pe care să le consumi toamna. Fructe și legume de toamnă pe fundal alb

Chiar dacă ne mai bucurăm de căldură și de soare, toamna ne bate la ușă. Ar trebui să profităm de această perioadă pentru a ne face o rezervă consistentă de vitamine. Avem ce alege dintre legumele și fructele de sezon.

Ar fi bine ”să încercăm să cunoaştem mai bine legile Naturii”, ne îndeamnă dr. farmacist Ovidiu Bojor. ”În zonele temperate, în care trăim şi noi, trebuie să ne potrivim „ceasul biologic” în funcţie de cele patru anotimpuri, aşa cum, de altfel, face orice formă a vieţii”. La sfârșitul verii, ar trebui să ne pregătim corpul de anotimpul rece. Iată câteva Superalimente pe care să le consumi toamna.

Citește și: 10 superalimente pentru creierul copilului tău

Superalimente pe care să le consumi toamna: Dovleacul , recomandat bărbaților

Are un conținutul bogat în zinc și este recomandat mai ales în adenomul de prostată. Uleiul din semințe de dovleac este bun pentru tratarea afecțiunilor tractului urinar. Semințele de dovleac sunt folosite de mult timp pentru eradicarea viermilor intestinali și sunt un bun remediu împotriva paraziților, fără a fi toxic. Pulpa de dovleac este bogată în fibre și acționează ca laxativ ușor. Se pot consuma semințe sau pulpă de dovleac coaptă, ca atare.

Citește și: Superalimente care te ajută să slăbești

Superalimente pe care să le consumi toamna:  Sfecla, efect antioxidant puternic

Este bogată în folați, fier și fibre. Sfecla roșie conține un antioxidant natural care-i dă și culoarea. De aceea, are multe beneficii pentru sănătate. Ajută la vindecarea cancerului, a bolilor de inimă și scade tensiunea arterială. O poți consuma sub formă de salată sau suc. O mai poți adăuga și când prepari un smoothie din mai multe fructe și legume. Pentru un efect diuretic prepară un suc din sfeclă roşie în combinaţie cu cel de morcovi şi castraveţi. Bea câte 100-150 ml dimineaţa.

Superalimente pe care să le consumi toamna: Perele combat constipația

Perele sunt o sursă bună de vitamina C, cupru, calciu, fier, potasiu și fibre solubile. Combat constipația și ajută la scăderea colesterolului LDL (rău). Au și acțiune diuretică și favorizează eliminarea toxinelor. ”Pe aceasta se bazează recomandarea curelor de pere în afecţiuni urinare, în litiaza urinară, precum şi în reumatism, gută şi artrite”, spune specialistul. Se consumă ca atare, dar acest mod este mai puțin recomandat celor cu digestia dificilă, cu tractul digestiv iritat, cu hemoroizi. Aceștia pot bea suc de pere (două-trei pahare pe zi). Poți beneficia de acțiunea lor și iarna printr-un decoct din 40-50 g pere uscate la un litru de apă.

Citește și: 3 superalimente pentru copilul tău și idei utile pentru a le introduce în alimentația lui

Superalimente pe care să le consumi toamna: Varza protejează stomacul

„Varza conţine 92% apă, calciu 35 mg%, fosfor între 20-70 mg%, fier între 0,4-0,9 mg%, vitaminele K (antihemoragică), F și U care protejează mucoasa gastrică. De aceea, are un efect deosebit asupra gastritelor hiperacide şi ulcerului gastric”, spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

În plus, ajută la buna funcționare a ficatului și a bilei. Varza roşie este un dezinfectant al tractului digestiv. Sucul de varză albă elimină oxiurile şi limbricii. Constituie și un bun remediu în caz de bronşite, laringite, alte probleme ale căilor respiratorii, cu efecte favorabile şi în astm.

Superalimente pe care să le consumi toamna: Vinetele, adjuvant în boli de inimă

Vinetele ”sunt recomandate în bolile cardiovasculare, renale și hepatice, în diabet, reumatism, gută, iar în afecţiunile pancreatice ca stimulent. Au şi proprietăţi uşor diuretice. Literatura de specialitate citează şi proprietăţile sedative şi tonice. Se consumă sub formă de preparate culinare”, spune farmacistul. Studii recente arată că vinetele conțin un antioxidant puternic care poate inhiba procesul de răspândire a celulelor canceroase.

Citește și: Bolile de toamnă pot fi ținute la distanță urmând 4 pași simpli

Superalimente pe care să le consumi toamna: Merele, bune pentru digestie

Dr. farmacist Ovidiu Bojor”Mărul conține săruri de calciu, fier și potasiu, vitaminele C, A și complexul de vitamine B. Este bine să-l consumi cu coajă, care este bogată în vitamina PP și de două ori mai multă vitamina C decât în pulpă. Principalele acţiuni benefice se manifestă asupra aparatului digestiv. Consumate cu coajă, merele sunt uşor laxative şi absorbante ale toxinelor şi microorganismelor la nivelul intestinului. Combat hipercolesteromia și hipertensiunea arterială. Au acțiune calmantă asupra sistemului nervos. Merele pot fi folosite ca atare, în cure de lungă durată, mergându-se până la 1 kg/zi. Bătrânii și bolnavii vor consuma doar sucul. La copii, merele rase curăţate de coajă — alături de morcovi — reprezintă un tratament eficace în diareile acute şi cronice,” spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

 

 

Loading...