Suferința după divorț. Cum ”supraviețuiești” unui divorț

Suferința după divorț, factor de stres major

Suferința după divorț este normală. În urma unui divorț, este normal să te simți tristă. Treci printr-o perioadă de 'doliu'. Vrei, nu vrei, sentimentele negative vor pune stăpânire pe tine. Află de la psiholog cum să treci peste suferința după divorț.

Ține minte că suferința după divorț este normală. Poate vei întâlni persoane care îți vor spune să nu mai plângi, să ieși în lume și să uiți totul. Sfaturile lor sunt bune, dar, pe moment, poate este nevoie de o pauză. Este normal să simți durere după despărțirea de tovarășul de viață de până acum. Totuși, toate au un sfârșit, chiar și perioada de 'doliu' de după ruptură. Te va ajuta să vezi și partea ta din vină, dar și puterea ta de a face față situației și de a o influența. Nu ceda tentației de a te simți ca o victimă neajutorată, dar nici nu te învinovăți că suferi.

Citește și: Relația cu tatăl copiilor tăi după ce ați divorțat. Părerea psihologului

Suferința după divorț. Întâi apar negarea și furia

Suferința după divorț, perioada de 'doliu', poate să dureze chiar și un an. Dacă nu îți revii după acest timp, ar fi bine să apelezi la ajutor de specialitate. Există mai multe etape prin care vei trece, similare pierderii prin moarte a cuiva drag. Prima este negarea. Nu crezi că este posibil să se întâmple acest lucru ție. Faci tot posibilul să revii la momentele de dinainte sau încerci să trăiești într-o realitate paralelă în care sunteți încă împreună. Nu-ți anunți prietenii și poate nici chiar părinții. Te comporți ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Apoi apare furia față de fostul soț. Simți nevoia să te răzbuni și chiar o faci. Totuși, nu te vei simți mult mai bine după aceea, pentru că sub acest sentiment se ascunde durerea.

Suferința după divorț este urmată de vindecarea emoțională

A treia etapă a perioadei de 'doliu' de după divorț este negocierea. Încerci tot felul de tertipuri ca să remediezi situația. Vezi cum te-ai putea împăca cu el. Îl suni ori faci tot posibilul să dai de el. Dacă nu e posibil, trăiești reverii prin care visezi cum ai putea schimba trecutul și cum ar fi trebuit să faci altfel lucrurile. De cele mai multe ori, situația nu se schimbă. Așa că urmează depresia, atunci când realizezi că nu se mai poate face nimic. Este treapta premergătoare acceptării, ceea ce înseamnă vindecare. Toată lumea parcurge acești pași, fiecare în ritmul lui.

Nu uita că viața nu s-a sfârșit după divorț

Chiar dacă este normală, suferința după divorț trebuie depășită. Gândește-te că viața nu s-a sfârșit. După ce te mai liniștești, găsește ocupații care îți plăceau înainte. Ocupă-ți timpul cu un hobby, cu drumeții sau cu sport. Mișcarea te va ajuta să te simți mai bine. Corpul eliberează endorfine care îți ridică moralul. Dedică-te copiilor din familie. Reînnoadă prieteniile vechi sau găseșește-ți noi amici. Dacă ai timp, înscrie-te ca voluntar la o fundație. Ajutându-i pe alții vei uita de durerea ta. Cu timpul, inima ta se va vindeca și vei putea fi gata pentru o nouă iubire. Nu-ți contacta fostul partener, decât dacă este neapărat nevoie. Mai ales dacă aveți copii, menține, pe cât posibil, relații politicoase cu el, dar nu-i deschide noi portițe prin care să te rănească din nou.

Suferința după divorț, factor de stres major

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

'Un divorț este un factor de stres major. Este util faci sport, sa te relaxezi, să dedici timp pasiunilor tale, care te recomfortează și te împlinesc. Este timpul -ți refaci viața socială, cunoști oameni noi, explorezi pasiuni pentru care nu ai avut timp, etc. Nu are rost -ți reprimi emoțiile negative sau ceri de la tine fii mereu optimistă sau zâmbitoare. Este normal plângi, te descarci, afișezi emoții negative (furie, tristețe, frică, etc). Sportul poate fi cel mai bun prieten, pentru ca e imposibil te concentrezi pe acțiunea corpului și fii macinată de emoții negative în același timp. Nu are rost te lași cuprin de amintiri, idealizezi trecutul, faci afirmații ilogice despre fostul partener (de ex: 'nu voi mai găsi pe cineva ca ea sau ca el'). Este util să experimentezi cât mai mult, să privești optimiști la viitor, ca la o mare de oportunități nu de pericole și regrete.Găsește în jur oameni, optimiști, energici, inteligenți din compania cărora vei avea de câștigat în dezvoltarea ta personală,' spune psihoterapeutul Tedy Creștin.

 Citește și:

Sursa foto: 123rf.com