Suferi de migrene? Îți lipsește un nutrient esențial din corp. Află ce trebuie să faci

migrene

Migrene. Magneziul este un mineral esențial de care corpul uman are nevoie pentru sute de reacții biochimice, fiind considerat un mineral minune. Rolul lui principal este să ajute nervii și funcțiile mușchilor, dar, de asemenea, ajută la întărirea oaselor și a sistemului imunitar, la menținerea unui nivel regulat al zahărului din sânge și îți ajută corpul să producă energie, printre alte lucruri.

„Migrena este gândită pe scară largă ca o tulburare de excitabilitate a creierului,” explică medicul neuorolog,  Richard Lipton, vicepreședintele la Colegiul de Medicină Albert Einstein din New York, SUA, și neurolog la American Migraine Foundation. Acesta susține că cei care suferă de migrene au un creier sensibil și hiperexcitabil. „Asta înseamnă că, în circumstanțele potrivite, atacurile (migrenele) pot fi declanșate din cauza unui consum mare de vin roșu sau lipsa somnului, iar în cazul femeilor și din cauza menstruației lunare când sistemul nervos devine mai sensibil', susține acesta.

Magneziul joacă un rol cheie în reglarea excitabilității creierului. „Modul în care celulele nervoase comunică între ele este prin eliberarea unor substanțe chimice numite neurotransmițători. Se știe că magneziul blochează eliberarea anumitor neurotransmițători în creier, printre care glutamatul, care este principalul neurotransmițător excitator', spune medicul Lipton.

Studiile arată, de asemenea, că în timpul unei migrene, oamenii au un nivel scăzut de magneziu atât în sânge, cât și la nivelul creierului. „Ideea este că atunci când nivelurile de magneziu sunt scăzute, face ca celulele nervoase să fie mai predispuse la eliberarea acestor substanțe chimice excitante cum ar fi glutamatul și care ar putea contribui la starea de excitabilitate a creierului”, spune Lipton.

Spanacul și migdalele pot preveni migrenele

Odată cu creșterea nivelului de magneziu, creierul devine mai puțin excitabil și, prin urmare, este mai puțin predispus la o migrenă. „Există dovezi că magneziul dă rezultate și previne migrena', spune Lipton, precizând însă că unele studii arată în mod clar efectul acestuia.

Acesta adaugă că excesul de magneziu poate avea și efecte secundare, cum ar fi apariția diareei și a crampelor. Însă, administrarea unei doze mici de magneziu zilnic nu ar trebui să facă astfel de probleme. Mulți medici neurologi, inclusiv Richard Lipton, aleg să le recomande pacienților cu migrene să ia zilnic magneziu. „În practică, magneziul este foarte eficient', spune Lipton.
O doză tipică este de 200 sau 250 mg de două ori pe zi sau 500 mg o dată pe zi, deși unii oameni pot lua și doze mai mari. „Este important să știm că este nevoie de timp pentru ca magneziu să se construiască în organism. Poate dura între patru și șase săptămâni pentru a obține beneficiile complete ale magneziului”, mai adaugă medicul neurolog.

Să urmezi o dietă bogată în alimente ce conțin magneziu, nu este o idee rea, însă Lipton susține că unele surse de magneziu, precum ciocolata neagră, poate declanșa migrenele la unele persoane. Spanacul sau alte legumele de culoare verde închis cu frunze, semințele de dovleac, migdalele, avocado și smochinele sunt însă surse bune de magneziu și vin, de asemenea, cu o mulțime de alte beneficii pentru sănătate.