În procesul de slăbire și în cazul detoxifierii multe persoane adoptă varianta consumului de sucuri de legume sau de fructe în cure de câteva zile. Însă care este varianta recomadată? Dr. Horațiu Albu, specialist în nutriția ortomoleculară și master în biologia moleculară a cancerului explică de ce este mai benefic sucul de legume decât sunt smoothie-urile de fructe.

”Fructele conțin un anumit tip de zahăr, numit fructoză. Desigur, sunt o variantă excelentă de înlocuire a dulciurilor, pentru că spre deosebire de zaharoză, fructoza se absoarbe mai lent în sânge și are eliberare treptată de energie, făcând mai ușor de controlat glicemia. Fructele cu gust dulce, precum cireșele sau piersicile conțin mai mult zahăr decât cele cu gust astringent cum ar fi lămâia.

Consumul de suc de fructe bogate în zahăr poate crește foarte ușor glicemia, iar în momentul în care organismul uman primește o cantitate mai mare de glucoză, aceasta va fi depozitată în ficat și mușchi de unde este eliberată și consumată mai târziu, atunci când organismul are nevoie de energie. Lipsa fibrelor din sucurile de fructe dereglează nivelul de zahăr din sânge.

Pe de altă parte, deși cercetările nutriționale au demonstrat faptul că 3 porții de fructe zilnic ne feresc de diabet, totuși consumul zilnic a unui pahar de suc de fructe crește riscul de diabet cu 24%.

Fructele sunt foarte bune în alimentație, însă oamenii trebuie să fie conștienți de formele ascunse de zahăr, și așa consumat în exces de către populația României. Numai un român consumă anual 30 kg de zahăr. 75% dintre zaharuri se regăsesc în fructe, iar în legume în proporție de numai 25%. Desigur, vorbim de variantele neprocesate. De aceea, în curele de slăbire sunt mult mai adecvate sucurile de legume, decât cele de fructe”, declară Dr. Horațiu Albu.

Adaptarea organismului pentru detoxifiere

Specialiștii în nutriție recomandă o perioadă de adaptare de 7-10 zile, timp în care alimente precum carnea, ouăle, laptele vor fi eliminate din alimentație progresiv. Urmează apoi cura de sucuri de legume propriu-zisă, caz în care se va renunța la alimente preparate termic precum și la brânzeturile fermentate.

Beneficii în urma curei cu sucuri de legume

Sucurile sunt elementele de bază fiind ușor de asimilat și antrenând o energie minimală pentru digestie. Principalul efect este axat pe trei direcții principale: detoxifiere, vindecare și refacere, astfel că după această cură corpul va fi mai curat pe interior, țesuturile inflamate își vor reveni prin acțiunea naturală a enzimelor din sucuri și se va instala refacerea celulară.

Credit foto: