Astaxantina, substanța care menține tinerețea

Astaxantina este considerată a fi cel mai puternic antioxidant. Se estimează este de 100 de ori mai puternica decat vitamina E, luptă împotriva radicalilor liberi cu o forță de 60 de ori mai mare decât vitamina C și este de 53 de ori mai eficientă decât beta-carotenul. Este un pigment roşu, solubil în grăsime ce se găseşte în:

  • alge,
  • drojdie de bere,
  • carne de somon, păstrăv, creveţi, crustacee şi de pasăre.

Astaxantina se găsește în comerț și sub formă de suplimente alimentare.

Vitamina E, împotriva radicalilor liberi

Vitamina E este și ea un puternic antioxidant care protejează celulele organismului de acțiunea dăunătoare a radicalilor liberi. Odată ce vitamina E și-a îndeplinit rolul de antioxidant, devine ea însăși un radical liber foarte slab. De aceea, trebuie luată împreună cu vitamina C. Aceasta are capacitatea de a reda vitaminei E funcțiile antioxidante.

Se găsește în cantități mari în:

  • ulei vegetal presat la rece (măsline, soia, porumb, rapiță, floarea soarelui etc.),
  • avocado,
  • oleaginoase (migdale, alune de pădure, nuci etc.),
  • alge,
  • cereale,
  • orez brun,
  • ouă,
  • lapte,
  • organe,
  • soia,
  • cartofi dulci.

Atenție! Dacă iei un supliment alimentar cu vitamina E, ai grijă fie specificat d-alpha tocopherol, ceea ce înseamnă vitamina E este naturală. Indicativul dl-tocopherol semnalizează vitamina E sintetică.

Vitamina C, împotriva îmbătrânirii

Pe langă binecunoscutele beneficii ale vitaminei C, se adaugă faptul intră în sinteza colagenului. Acesta dă elasticitate pielii, dar ajută și la menținerea sănătoasă a articulațiilor. Cele mai multe legume verzi conțin vitamina C. Aceasta se găsește și în citrice, fructe de pădure, căpșune, piersici, conopidă, roșii.

Sursa foto: 123rf.com