Studiul arată că energia parcă inepuizabilă a copiilor scade în timpul pubertății. Aceasta afectează și numărul caloriilor arse în fiecare zi. Astfel, ei se îngrașă mai ușor, dacă nu sunt atenți în această perioadă.

Metabolism mai lent în adolescență

Cercetătorii au observat că, în medie, adolescenții de 15 ani consumă cu 450 de calorii mai puțin decât copiii de 10 ani. De aceea, se îngrașă mai ușor.

Schimbarea e surprinzătoare. Din moment ce corpurile mai grele ard, de obicei, mai multe calorii decât cei care au o greutate mai mică. Chiar dacă nu facem mai nimic, este nevoie de arderea caloriilor pentru întreținerea activității cerebrale, a sistemului cardiovascular și a altor procese care ne țin în viață.

”Indicele de masă corporală este cel mai sigur indicator al consumului de energie. Deci, diminuarea consumului de energie chiar la pubertate, atunci când copiii cresc rapid, este ceva neașteptat”, spune conducătorului studiului Dr. Terence Wilkin, profesor de endocrinologie și metabolism la University of Exeter din Anglia.

Motivele pentru care adolescenții se îngrașă mai ușor

Motivele acestor schimbări nu sunt clare, dar Wilkin încearcă să explic: corpul uman poate să fi evoluat în așa fel încât să economisească energie în perioada critică a pubertății, pentru a avea resurse suficiente pentru a crește și a se dezvolta.

În trecut, atunci când resursele de hrană nu erau suficiente, acest mecanism avea sens. Dar în prezent, când avem mâncare din abundență, această scădere a consumului de calorii în timpul pubertății poate duce la obezitate sau greutate peste medie.

Ce poți să faci ca adolescentul tău să nu se îngrașe:

  • stimulează-l să facă mișcare în aer liber, înscrie-l să facă un sport;
  • învață-l să aleagă gustări sănătoase și mai sărace în calorii decât snacksurile la pungă sau dulciurile (de ex. fructe, nuci, cereale integrale fără zahăr etc.);
  • oferă-i mâncare cu mai puține grăsimi, mai puține cereale rafinate sau zahăr;
  • nu-l forța să mănânce tot din farfurie, dacă el nu simte nevoia;
  • asigură-te că doarme suficient.

Sursa foto: 123rf.com