Anorexia poate fi genetică. Descoperirea deschide drumul pentru noi tratamente

anorexia poate fi genetică

Anorexia este parțial genetică și riscul de a dezvolta o tulburare de alimentație poate fi moștenit, arată un nou studiu, citat de publicația Telegraph. Află de ce anorexia poate fi genetică.

Un studiu internațional a descoperit că oamenii care suferă de anorexie nervoasă au o mutație a ADN-ului pe un anumit cromozom. Astfel, anorexia poate fi genetică.

Până de curând, se considera că această afecțiune este un amestec de probleme fizice, sociale și psihologice, cum ar fi anxietatea, depresia sau obsesia modelelor foarte slabe care apar în reclame, prezentări, reviste etc.

Totuși, oamenii de știință au observat că, de multe ori, există mai multe cazuri de anorexie în aceeași familie. Deci, anorexia poate fi genetică.

Ce se știe până acum despre anorexie

– Dintre toate tulburările psihologice, anorexia a cauzat cele mai multe decese. Aproape o jumătate dintre persoanele diagnosticate nu ajung să se vindece. Una din cinci va muri prematur.

– Cele mai multe tulburări de alimentație apar între vârsta de 14 și 25 de ani.

– Totuși, în ultimii ani, din ce în ce mai mulți copii (inclusiv de 5 ani) au început să sufere de tulburări de alimentație.

– Bulimia este asociată și ea cu severe complicații medicale.

Cercetătorii de la Kings College London și de la Universitatea din North Carolina au comparat codul genetic al unui număr de 3.400 de persoane care sufereau de anorexie cu codul genetic al celor care nu aveau această problemă.

În mai mult de 50 % dintre cazurile de anorexie, au găsit anumite defecte genetice care sunt legate și de apariția nevrozelor, schizofreniei și problemelor metabolice.

Cum s-a descoperit că anorexia poate fi genetică

Prof. Cynthia Bulik de la Universitatea din North Carolina a concluzionat: Anorexia nervoasă este colerată genetic cu nevrozele și schizofrenia. Aceasta sprijină ideea că este o boală de factură psihiatrică.

În mod neașteptat, am găsit corelații genetice și cu alte trăsături metabolice, inclusiv cu indicele de masă corporală și metabolismul insulinei și glucozei.

Aceste descoperiri ne încurajează să cercetăm cu atenție la factorii metabolici care cresc riscul de a dezvolta anorexie nervoasă'.

Descoperirea că anorexia poate fi genetică poate deschide un nou mod de a o trata, ceea ce ar da speranță nenumăratelor victime ale sale.

Citește mai multe despre Anorexie și despre apetit redus în dicționarul medical