Știi câtă apă să bei? Iată cum obții hidratarea corectă!

Știi câtă apă să bei? Iată cum obții hidratarea corectă!

Cât de important este consumul de lichide la început de primavară, ce cantitate trebuie să bei pentru a obține hidratarea corectă, dar şi care sunt semnele care indică deshidratarea le dezvăluie şi le explică medicul specialist dr. Ciprian Constantin.

Hidratarea organismului este importantă indiferent de anotimp. Toţi auzim că se recomandă consumul a 2 litri de apă pe zi. Dar este corect ca toată lumea să ţină cont de acest sfat? Dr. Ciprian Constantin spune că ”da”. În plus, intră în calcul lichidele nealcoolice diversificate ca: ceai, supă, ciorbă, cafeaua de dimineaţă, lactate, iaurt, sosul din tocăniţă etc.. Totuşi, ”aceasta este o recomandare adresată populaţiei sănătoase, iar categoriile speciale, cum ar fi pacienţii cu afecţiuni renale, cardiacii, bătrânii, copiii, trebuie să urmeze indicaţiile medicului pentru un sfat nutriţional adecvat. O cantitate de 2 litri de apă poate fi foarte mare pentru o persoană cu insuficienţă renală, aflată într-un program de dializă sau pentru un pacient cu insuficienţă cardiacă, deoarece apa se adaugă celorlalte lichide şi se ajunge la un consum zilnic mai mare decât cei 2 litri”, explică medicul. Aşa că, mare atenţie!

Semnalele deshidratării

Noţiunea de hidratare corectă are legatură cu starea de bine a organismului. Semnalele care îţi dau de înţeles că trebuie să iei măsuri în această privinţă sunt: apariţia unei stări de oboseală, cu tegumente uscate, cu senzaţie de ameţeală când te ridici în picioare, dar şi nuanţarea urinei într-o culoare galben închis-portocaliu.

SFATUL SPECIALISTULUI – Cele mai bune lichide

Dr. Ciprian Constantin

Dr. Ciprian Constantin

Apă plată, minerală, suc de fructe, ceai? Nu există cel mai bun lichid care te ajută să te hidratezi. Depinde de caz. Deshidratarea poate fi de mai multe tipuri: izotonică, hipertonică sau hipotonică şi identificarea ei se face numai de către personalul medical specializat. De obicei, apa rezolvă deshidratarea hipertonică (cea mai întâlnită), care este cea mai prezentă vara, când se pierde multă apă. Dacă deshidratarea este izotonică, atunci ar trebui consumate soluţii bogate în ioni (Na, K etc.), în aceeaşi concentraţie cu cea din lichidele organismului. Iar în cel de-al treilea caz, întâlnită mai ales la persoanele cu afecţiuni cardiace sau renale, apare adesea setea şi – paradoxal – edemele (umflarea picioarelor, mâinilor). Rehidratarea se face prin eliminarea surplusului de apă şi completarea rezervelor ionice ale organismului.”(dr. Ciprian Constantin, Șef Departament Nutriție și Diabet la Spitalul Militar Central “Carol Davila”)

Loading...