Statul pe scaun la serviciu scurtează viața. Ucide încet, dar sigur!

statul pe scaun

Statul pe scaun, de voie sau de nevoie, îmbolnăvește. Peste jumătate dintre români folosesc internetul. Iar majoritatea celor care lucrează la birou petrec 7-8 ore pe zi la calculator. Indiferent de motive, statul pe scaun face ca mii de oameni să ajungă anual la spital din cauza durerilor de spate. Dar puțini știu că majoritatea durerilor au legatură cu presiunea la care este supus spatele dupp zile de stat în fața computerului.

Statul pe scaun lungi perioade de timp nu afectează doar spatele. Ci și postura, circulatia sangelui, muschii, nervii, ochii, creierului. Este poate una din cele mai mari probleme de sanatate pe care le avem, despre care nimeni nu vorbeste.

Statul pe scaun la birou ucide încet, dar sigur

Cercetatorii de la Journal of Physical Activity and Health au descoperit ca incidenta pentru dizabilitati este mai mare de 1.52 ori cu fiecare ora pe care o petrecem sedentar. Indiferent de cat timp petrecem activ. O lucrare din Annals of Internal Medicine spune ca sedentarismul pe timp indelungat este asociat cu un procentaj mai mare cu 15-20% de deces din orice cauza (infart, cancer). Și cu 90% risc crescut de diabet, in special de tipul II.

O alta analiza realizata pe baza a 41 de studii internationale spune ca timpul pe care o persoana il petrece pe zi stand pe scaun este asociat cu un grad crescut de afectiuni ale inimii, diabet, cancer, moarte, indiferent de cate exercitii face zilnic. Alte efecte adverse asociate ale statului pe scaun includ blocajul soldurilor, muschi abdominali moi, minte intetosata, dureri de gat, dureri de spate si umeri, coloana vertebrala inflexibila, gat intepenit, circulatie perfica proasta, mai ales la nivelul picioarelor, obezitate in lipsa miscarii, pancreas suprasolicitat, oase fragile.

Ce e de făcut?

Daca te-ai obisnuit ca in fiecare zi dupa serviciu sa te duci acasa si sa te asezi pe canapea in timp ce deschizi televizorul poate ca ce ai citit mai sus iti va da de gandit. Da, poate ca nu ai ce face in privinta jobului care te tine pe scaun 8 ore. Dar macar ai control absolut asupra ceea ce faci dupa. Relaxarea nu inseamna a te uita la televizor. Sau a sta cu laptopul sau tableta in brate. Creierul este de fapt tot in faza de procesare a informatiei, de sintetizare. Și nu faci altceva decat sa-l expui la stimuli. Pentru a minimaliza efectele secundare ale statului zilnic pe scaun este necesar sa-ti intaresti muschii spatelui.

Mișcarea face bine

Exista miscari simple de yoga care pot reduce si cu timpul chiar elimina durerile de spate. In plus acestea actioneaza sinergic cu efectul de linistire a mintii care incepe sa se retraga din presiunea la care este supusa zilnic. Scoala Iubirii organizeaza saptamanal cursuri de Hatha Yoga destinate tuturor celor care vor sa iasa pentru o ora jumatate din agitatia cotidiana, sa patrunda intr-un univers al linistii si in acelasi timp sa-si rezolve si diferite probleme de sanatate.

gimnastica”Spatele nu este o zona care poate fi intinsa sau indreptata atat de rapid precum tricepsul de exemplu. Este nevoie de rabdare, timp si perseverenta pentru scapa de dureri. In plus, alte lucruri te pot ajuta sa mai reduci din presiunea la care-ti supui corpul zilnic. Și sa ai o stare generala buna dupa jumatate de zi petrecuta in fata calculatorului. Stilul de viata si dieta sanatoasa, sportul, timpul petrecut in natura, relaxarea, folosirea unei pernute speciale pentru scaun, consumul de lichide (ceai, apa cu lamaie), meditatia, strechingul sau yoga, pauzele scurte la fiecare ora, toate ajută.

E foarte important ca atunci cand ajungem acasa sa nu urmam acelasi tipar ca si la birou si sa constientizam ca adictia mentalului fata de stimuli nu face decat sa ne scurteze viata. La un nivel profund cu totii stim cum sa avem grija de noi.”, explica Andreea Lada, fondator al Scolii Iubirii. Mai multe informatii pe www.scoalaiubirii.ro.

Sursa foto: Flickr.com

Loading...