Este important să iei masa într-o atmosferă relaxantă, singur(ă) sau împreună cu persoane a căror prezenţă îți face plăcere. Este bine să eviți persoanele nervoase, agitate sau care comentează aspecte negative la adresa celorlalţi. Și tu ar trebui să îți alungi gândurile anxioase!

”Starea de spirit negativă blochează digestia, indiferent de calitatea alimentelor din farfurie”, notează prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, în cartea sa ”Revoluţie în bucătărie”. Ambianţa în care servești masa trebuie să fie armonioasă, caldă şi calmă. Şi tot el recomandă să nu te forţezi urmând diete cu produse care nu îți plac absolut deloc, deoarece tot acest demers va duce la frustrare. Iar în final, va avea efecte nocive asupra digestiei şi a sănătăţii.

Mestecă ușor și bucură-te de gust

Atunci când mănânci nu trebuie să te grăbești. Dacă mesteci bine alimentele ajuți procesul de digestie. De asemenea, te vei sătura mai repede, decât dacă ai mânca pe fugă.

Organismul uman are nevoie de peste cincizeci de nutrienţi esenţiali pentru a se dezvolta şi pentru a rămâne sănătos. Între aceştia se numără vitaminele A, B, C, D, E, F, H, K, acizii graşi omega 3 şi omega 6, dar şi calciu magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, sulf, fier, zinc, cupru, mangan, crom, seleniu, cobalt, flour, iod, siliciu, bor sau electroliţi.

Pe lângă acestea, corpul are nevoie de:

  • proteine (cu rol de reconstrucţie, de formare a anticorpilor, hormonilor, enzimelor metabolice şi digestive),
  • glucide (rapide – zaharuri, lente – amidon, fibre alimentare) cu rol energetic,
  • lipide (importante în contruirea membranelor celulare, sinteza hormonilor, steroizi, colesterol, săruri biliare, etc.),
  • enzime care provin numai din fructe şi legume, în forma naturală.

 

Credit foto: Shutterstock