Sportul în sarcină. Exerciții pe care ai voie să le faci

Sportul în sarcină. Gravidă care își ține mâna pe abdomen

Sportul în sarcină este important pentru sănătatea ta și a viitorului copil. Află de ce și ce exerciții poți să faci în această perioadă specială a vieții tale. Stres, oboseală, hormoni care fluctuează, modificări majore în corp, temeri legate de naștere, toate acestea pot pune presiune prea mare pe viitoarea mămică. Exercițiile fizice practicate regulat îți pot menține nivelul de energie ridicat și te pot ajuta să previi durerile de spate sau de articulații. În plus, acestea te pregătesc pentru a face față efortului solicitat de travaliu și de naștere.

Dacă ai făcut sport înainte de a rămâne însărcinată, nu e indicat acum să practici exerciții fizice la aceeași intensitate. Gravidele ar trebui să aleargă antrenamente ușoare, nesolicitante. Unele exerciții sunt ideale pentru primul trimestru de sarcină, iar altele pentru următoarele trimestre. Îți recomand să consulți medicul înainte de a te apuca de sport pentru a te asigura că nu există nicio contraindicație și să discuți de asemenea cu un antrenor de fitness care îți poate recomanda un plan de antrenament adecvat. Să vedem câteva dintre sporturile și exercițiile fizice pe care ai voie să le faci în sarcină:

Sportul în sarcină. Înotul

Unul dintre sporturile care sunt cel mai puțin solicitante pentru corp este înotul. Este un sport foarte indicat pentru gravide, deoarece poate reduce stresul și presiunea asupra articulațiilor. Înotul reduce durerile articulare și nu pune niciun pericol asupra fătului. În plus, acest sport poate fi practicat pe toată perioada sarcinii. Este plăcut, calmant și benefic pentru viitoarele mămici în orice stadiu al sarcinii.

Sportul în sarcină. Mersul pe bicicletă

Pe lângă înot, ciclismul este de asemenea un tip de sport cu impact scăzut, adecvat pentru gravide. Chiar și o scurtă plimbare cu bicicleta de 30 de minute prin cartier, îți poate stimula activitatea cardiacă, relaxa articulațiile membrelor inferioare și îmbunătăți activitatea metabolică. Pedalatul pe bicicleta medicinală este de asemenea o opțiune, dar, din trimestrul al treilea de sarcină, se recomandă un ritm mai ușor, deoarece creșterea sarcinii face mai dificil pedalatul.

Sportul în sarcină. Yoga

Yoga prenatală este un tip de yoga special conceput pentru femeile aflate în diverse trimestre de sarcină. Yoga crește flexibilitatea și reduce durerea cronică în cazul oricărei persoane, indiferent de vârstă și de aceea este în special utilă gravidelor. În plus, scade durerea resimțită în timpul travaliului și durata acestuia. Deci, dacă practici yoga, vei avea o naștere mai ușoară. E important să practici exerciții de yoga adecvate pentru sarcină, deoarece unele posturi pot pune presiune prea mare pe mușchii abdominali.

Sportul în sarcină. Exerciții de aerobic

Aproape toată lumea asociază exercițiile de aerobic cu mișcări energice, cu mult efort fizic, deci acestea par a constitui un tip de sport care nu e deloc potrivit pentru o femeie însărcinată. Se practică însă și exerciții de aerobic în apă. Acestea sunt de obicei recomandate persoanelor în vârstă sau gravidelor, deoarece rezistența apei maximizează efectul exercițiilor fizice, fără a pune însă presiune pe articulații și oase.

Sportul în sarcină. Ridicarea de greutăți

Atunci când ești însărcinată, este important să nu practici exerciții fizice foarte solicitante. Ai nevoie totuși să-ți menții mușchii tonifiați, mai ales având în vedere faptul că va trebui să ții nou-născutul în brațe după naștere. Exercițiile cu greutăți sunt foarte indicate pentru brațe. Folosește gantere cu greutate de cel mult un kilogram pentru a evita presiunea exagerată asupra mușchilor și articulațiilor. Practică exercițiile cu greutăți timp de aproximativ 15 minute pe zi.

Foto: Pixabay