Mai toți copiii au urmărit „Popeye, The Sailor Man”. Ce îi dă lui Popeye energia de a lupta împotriva dușmanului său sau a oricui altcineva pentru asta? Spanacul, desigur.

Într-adevăr, spanacul are o reputație legendară că este o sursă bogată de fier.

De asemenea, are calciu și potasiu în abundență, cele din urmă depășind toate celelalte minerale prezente în legume.

Spanacul este, prin urmare, o sursă holistică de substanțe nutritive vitale de care copilul are nevoie pentru o creștere sănătoasă.

Aceasta face ca frunzele să fie o alegere ideală pentru copil.

Iată importanța spanacului în dieta bebelușului și modalitățile ușoare și delicioase în care puteți prepara această legumă.

Cele mai comune denumiri ale zahărului pe care le găsiți în diferite produse

Când pot mânca bebelușii spanac

Trebuie să așteptați până când bebelușul are vârsta de 12 luni pentru a introduce spanacul în dieta sa.

Frunzele sunt bogate în compuși numiți nitrați, care nu pot fi digerați de sistemul digestiv în curs de dezvoltare al sugarilor.

Spanacul la copii – beneficii pentru sănătate

Spanacul este o comoară a mineralelor. Iată de ce este mâncarea perfectă pentru copilul tău

Oase sunt mai puternice

Spanacul este bogat în minerale, cum ar fi calciu, magneziu și fosfor, toate acestea joacă un rol semnificativ în întărirea oaselor și în dezvoltarea sănătoasă.

Bun pentru mușchi

Spanacul de aproximativ 100g conține aproape 3g de proteine, ceea ce îl face o sursă bună de legume de aminoacizi și este o combinație excelentă cu alte alimente bogate în proteine, cum ar fi carnea și leguminoasele.

Sistemul circulator sănătos

Fierul și potasiul joacă un rol semnificativ în menținerea sănătății sângelui și sistemului circulator. Este, probabil, cel mai bine cunoscut avantaj al spanacului.

Bun pentru imunitate

Alimentele multivitamine au toate vitaminele importante necesare pentru un sistem imunitar sănătos. De fapt, spanacul este a doua sursă de cea mai mare cantitate de vitamina K.

Top 11 cele mai mari minciuni din industria alimentară

Hidratează

Spanacul are peste 90% apă, ceea ce înseamnă că este natural bogat în lichide pentru a-ți menține copilul hidratat.

Spanacul la copii – valori nutriționale

Iată valorile nutriționale a diferitelor substanțe nutritive găsite în spanac per 100g.

– Energie 23 Kcal

– Carbohidrați 3,6 g

– Zaharuri naturale 0,4 g

– Fibre 2,2 g

– Proteina 2,9 g

– Grăsime 0,4 g

– Calciu 99 mg

– Fier 2.71 mg

– Magneziu 79 mg

Lăptișorul de matcă. 8 beneficii pentru sănătate ale lăptișorului de matcă

Spanacul mai conține și

– Fosfor 49 mg

– Potasiu 558 mg

– Sodiu 79 mg

– Mangan 0,897 mg

– Cupru 0,130 mg

– Zinc 0,53 mg

– seleniu 1 pg

– Vitamina C 28 mg

– Vitamina B1 (tiamină) 0,078 mg

– Vitamina A 469 μg

– Vitamina E 2 mg

– Vitamina K 483 pg.

Cum alegeți și păstrați spanacul

Alegerea spanacului

Spanacul este disponibil pe tot parcursul anului, fie în formă congelată, fie proaspătă.

Alegeți varianta proaspătă deoarece variantele înghețate sau prelucrate comercial tind să aibă mai mulți nitrați.

Mai mult, ar putea fi conservat folosind tratamentul cu azot, care este antibacterian.

Aceasta poate, de asemenea, să crească conținutul total de azot al alimentelor, ceea ce poate fi rău pentru copii.

Spanacul proaspăt are frunze verzi, intacte. Nu cumpărați dacă frunza are pete, este gălbuie.

Îndoiți frunza și, dacă aceasta se strică sever sau nu se desface, atunci are un conținut scăzut de apă, indicând că nu este proaspătă.

Stemul frunzei trebuie să fie suplu și să se simtă pulpatic. Astfel de tulpini se sparg cu o lovitură atunci când sunt îndoite sau răsucite.

Spanacul este predispus la contaminarea cu pesticide. Prin urmare, preferă soiurile organice.

Cum consumi ghindele și ce proprietăți au pentru organism

Depozitare

Tăiați rădăcinile deoarece sunt extrem de fibroase și greu de gătit.

Spălați foarte bine spanacul cu apă, deoarece acestea sunt cultivate aproape de sol și pot avea atașate particule de sol.

Răspândiți și uscați frunzele de pe prosopul de bucătărie sau de pe hârtie. Acestea absoarbe umezeala, reducând șansele de putrezire.

Transferați legumele într-un recipient din plastic sau într-o pungă de legume.

Puneți niște șervețele în pungă deoarece acestea vor ajuta la absorbția umezelii suplimentare și la împiedicarea frunzelor să se înmoaie.

Păstrați-l în frigider și utilizați-l în decurs de două zile.

Spanacul pentru copii este un tip recoltat la o vârstă mai tânără a plantei.

Are frunze delicate și nu există o diferență nutrițională semnificativă între spanacul și versiunile mature.

Cu toate acestea, spanacul pentru copii este utilizat predominant în salate.

Cum să gătești spanac pentru copil

Există diferite moduri de a găti spanacul, dar fierberea este cea mai bună, deoarece eliberează acidul oxalic prezent în mod natural din frunze.

Acidul poate fi ușor toxic și poate afecta rinichii copilului. Din același motiv, trebuie să aruncați apa după fierberea spanacului.

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de banane

Rețete de spanac pentru bebeluși

1. Piure de spanac

Rețeta clasică de spanac funcționează ca un tonic de sănătate, cu multe vitamine și minerale din leguma cu frunze.

Vei avea nevoie:

– 2 cești de spanac proaspăt tocat

– 4-5 cești de apă

Turnați apa într-o oală de gătit și transferați spanacul în ea. Se fierbe spanacul timp de cinci până la șapte minute sau până când frunzele devin moi.

Treceți spanacul fiert sub apă rece și transferați-l într-un blender. Adăugați apă și amestecați leguma până la consistența dorită.

Combinați-l mai multă apă dacă doriți să preparați supă de spanac pentru copil.

2. Spanac și piure de morcovi

Morcovii și spanacul, ambele, sunt bogate în vitamina A, ceea ce face ca acest piure să fie un surprinzătorpentru cei mici.

Vei avea nevoie:

– 2 pahare bucăți de morcov cubulețe

– 2 cești de spanac proaspăt tocat

– 4-5 cești de apă

Se fierbe spanacul separat pentru a preveni sedimentarea acidului oxalic pe morcovi.

Treceți legumele într-o sită și clătiți-le cu apă rece la rece sau la temperatura camerei.

Puneți legumele într-un blender, adăugați puțină apă și amestecați-le la consistența dorită.

Ce tip de pește este sănătos pentru copilul tău

Rețete de spanac pentru bebeluși

3. Spanac și piure de banane

Banana merge excelent cu spanacul, deoarece scade aroma ușor amară a frunzelor, făcându-l mai plăcut pentru copil.

Vei avea nevoie:

– 2 căni de banane tocate

– 2 cești de spanac proaspăt tocat

– 3-4 căni de apă

Procesați spanacul în modul obișnuit de preparare a piureului. Adăugați banane.

Se amestecă banana dulce și piureul de spanac cu o furculiță sau prin amestecarea ușoară în blender.

4. Pulpă de carne și spanac

Carnea este bogată în fier și minerale.

Vei avea nevoie:

– 1-2 căni carne dezosată

– 2 cești de spanac proaspăt tocat

– 4-5 cești de apă

Gătiți carnea și spanacul separat, până când acestea sunt fierte.

Treceți spanacul pe sub apă rece, apoi puneți-l alături de carne ăn blender.

Adăugați puțină apă în blender și amestecați bine. Turnați puțină apă în timpul amestecării pentru a dilua consistența.

5. Supă de pui cu spanac

Dacă bebelușului îi plac supele, atunci cu siguranță va iubi această supă delicioasă din pui de găină și piure de spanac.

Vei avea nevoie:

– 2 cești de pui cu os

– 2 cești de spanac proaspăt tocat

– 6-7 căni de apă

Faceți o supă clasică de pui, treceți-o printr-o sită să nu mai aveți vreun os.

Pregătiți piureul de spanac. Apoi îl puneți în blender cu supa de pui.

Evitați adăugarea de apă curată pentru a dilua consistența, deoarece este posibil să nu aibă un gust bun.

6 alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii

Spanacul la copii – cu ce poate fi combinat

Legume

Puteți combina aproape orice legume de la morcovi cu fasole cu spanac în funcție de vârsta bebelușului și de ceea ce se potrivește.

Cereale și linte

Spanacul compune valoarea nutritivă a boabelor și a lintei, făcându-le mai benefice pentru sănătatea copilului.

Carne

Chiar și adulții iubesc combinația de carne și verde, cum ar fi spanacul, de ce să nu lăsați copilul să se bucure de acel gust.

Fructele

Spanacul merge bine cu un număr limitat de fructe, cum ar fi bananele, merele și afinele.

Evitați amestecarea cu fructe suculente și pulpă, cum ar fi mango sau căpșuni, deoarece leguma cu frunze le poate distorsiona gustul.

Copilul poate fi alergic la spanac?

Spanacul se numără printre cele mai alergenice legume. Acidul oxalic din frunze poate fi eliminat când le fierbeți, dar nitrații rămân.

Intoleranța la nitrați poate duce la o tulburare a sângelui numită methemoglobinemie, unde sângele nu este în măsură să transfecteze în mod adecvat oxigenul în țesuturi.

Începeți prin a da porțiuni mai mici de spanac și dacă observați că bebelușul are reacții, întrerupeți-l și consultați imediat un medic.

Simptomele de alergie la spanac și methemoglobinemia sunt similare, iar acesta este ceea ce va arăta bebelușul în astfel de situații:

Acneea cutanată

Erupții mici de culoare roșie care se formează în grupuri și sunt destul de mâncărime

Durerea abdomenului

Durere perpetuă bruscă în abdomen. Copilul poate avea, de asemenea, diaree și vărsături frecvente.

Umflarea feței

Umflarea este concentrată în jurul nasului și ochilor. Pleoapele se umflă atât de tare încât bebelușul nu-și poate deschide ochii în mod corespunzător.

Chiar și mușchii gâtului ar putea fi afectați, vor fi dificultăți la înghițire.

Insuficiență respiratorie

Bebelușul respiră greu și se simte asfixiat datorită mușchilor umflați ai gâtului din jurul traheei/traheei.

Degete colorate albastru (în special pentru methemoglobinemie)

Degetele vor avea pete albastre mai ales în jurul vârfurilor. Corpul poate avea o tentă albăstruie.

Slăbiciune generală

Copilul va fi cel mai adesea somnoros și va părea anormal dezinteresat în orice activitate.

Dacă aveți chiar și cea mai mică suspiciune cu privire la alergie sau methemoglobinemie, atunci grăbiți copilul la medic.

Asistența medicală promptă este ceea ce copilul are nevoie în astfel de situații.

Spanacul este o hrană foarte sănătoasă și este, de asemenea, ceva ce puteți găti foarte ușor.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto