Slăbește în post cu ciuperci

Slăbește în post cu ciuperci

Dacă vrei să slăbeşti frumos, chiar şi în perioada de post, poți să încerci dieta cu ciuperci. Aceste legume sunt o sursă naturală de proteine vegetale, care pot înlocui carnea în perioada de post sau în meniul vegetarienilor. Au de asemenea un preţ avantajos și sunt gustoase și sațioase.

 

Ziua 1

Mic dejun: 50 g pâine graham, o roșie mică, avocado, puțină sare, un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, 200 g ghiveci de legume (roşii, dovlecei, morcovi, conopidă).

Cină: 200 g ciuperci la grătar cu alte legume (ardei capia, cartofi).

 

Ziua a 2-a

Mic dejun: 50 g cereale integrale cu ceai, o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, o roșie, 100 g salată de vinete (fără maioneză), doi pesmeți de tip wassa.

Cină: 200 g ciuperci la grătar.

 

Ziua a 3-a

Mic dejun: 50 g pâine graham, 50 g pate vegetal, un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, 150 g macrou la cuptor cu legume (roşii, dovlecei, morcovi, conopidă).

Cină: 200 g ciuperci înăbuşite la cuptor cu roşii, dovlecei și pătrunjel.

 

Ziua a 4-a

Mic dejun: 200 g salată (o roşie, un castravete, 3-4 măsline, salată verde, zeamă de lămâie, o lingură de ulei, sare), un pesmet de tip wassa, un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, o roșie, 100 g salată de vinete (fără maioneză), doi pesmeți de tip wassa.

Cină: 200 g ciuperci la grătar cu legume (ardei capia, cartofi).

 

Ziua a 5-a

Mic dejun: 50 g pâine graham, 50 g pate vegetal, un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, 150 g orez cu legume (roşii, dovlecei, morcovi, conopidă).

Cină: 200 g ciuperci înăbuşite la cuptor cu roşii, dovlecei și pătrunjel.

 

Ziua a 6-a

Mic dejun: 50 g de pâine graham, o roșie mică, avocado, puțină sare, un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, o roșie, 100 g salată de vinete (fără maioneză), doi pesmeți de tip wassa.

Cină: 200 g ciuperci la grătar cu legume (ardei capia, cartofi).

 

Ziua a 7-a

Mic dejun: 50 g de pâine graham cu 50 g pate vegetal și un ceai/o cafea.

Gustare: un măr.

Prânz: un bol cu supă de ciuperci, 150 g mâncare de fasole verde.

Cină: 200 g ciuperci înăbuşite la cuptor cu roşii, dovlecei și pătrunjel.

 

Cum prepari supa de ciuperci

Ai nevoie de 200 g de ciuperci proaspete, două cepe, o legătură de pătrunjel, o linguriţă de ulei de măsline, 700 ml de apă, piper şi alte condimente (după gust). Pui uleiul de măsline într-o cratiţă, după care adaugi ciupercile curăţate şi tăiate cubuleţe. Le dai la foc mic, timp de 5-6 minute. Adaugi apa şi jumătate din cantitatea de pătrunjel, tocat mărunt. Lași să fiarbă încet, timp de 15-20 de minute, după care adaugi sarea şi condimentele după care amesteci bine. După ce iei vasul de pe foc, presari puţin piper şi pătrunjelul rămas.

Reţine!

  • Cafeaua şi ceaiul se pot servi simple, fără a fi îndulcite.
  • Gustarea se seveşte la 3 ore după micul dejun.
  • În cursul zilei este bine să bei 2 – 2,5 litri apă plată.
  • Cina e bine să fie servită cu cel puţin 4 ore înainte de culcare.

 

Credit foto: 123rf.com.