Slăbește cu pește. Iată 4 variante sănătoase, de vară!

Slăbește cu pește. Iată 4 variante sănătoase, de vară!

Fie că ţi-ai propus să slăbeşti, să îţi echilibrezi alimentaţia sau să găseşti o alternativă la carnea roşie, încearcă peşte. Acest aliment este gustos și știm deja câte beneficii are.

 

În această perioadă călduroasă, dă tonul la peşte și folosește-l cu încredere în alimentație. Poți încerca în varianta obișnuită sau conserve de sardine și ton, tocmai bune pentru a da startul unui maraton de reţete noi. Cu ingredientele la îndemână, eliberează maestrul bucătar din tine!

1. Peşte la cuptor

Cu peştele la cuptor nu vei greși niciodată, dacă doreşti un fel de mâncare uşor, elegant şi hrănitor. Pentru preparare, ai nevoie de 1 kg de peşte curăţat, bine spălat şi scurs, 4 căpățâne de usturoi, 1 ceașcă de ulei de măsline, 1 lămâie și condimente. Peștele îl așezi într-o tavă rotundă de copt şi îl asezonezi cu sucul de lămâie, usturoiul tăiat mărunt, sare, piper, oregano și ulei. Îl lași la cuptor timp de 25 de minute.

2. Farfalle cu ton

Pastele se înţeleg de minune cu peştele, astfel că, într-un timp foarte scurt, îți poți suprinde soţul cu o masă delicioasă și copioasă. Pentru o porţie de farfalle cu ton, fierbe 200 de grame de paste în apă cu sare. În paralel, taie mărunt 2 cepe de dimensiuni moderate şi căleşte-le în două linguri de ulei de măsline. Când ceapa devine aurie, răstoarnă conţinutul a 2 conserve de ton în suc propriu şi o legătura de pătrunjel tocat mărunt. După ce compoziţia a mai scăzut, adaugă ultimul ingredient, o cutie de roşii acrişoare decojite. Lasă să fiarbă încă 15-20 de minute, iar la final pune sare şi piper, după gust. Adaugă pastele peste compoziţia cu ton şi amestecă-le bine. Cina sănătoasă e gata!

3. Salată de andive cu sardine

Dacă îți place peștele în toate formele sale, eşti pe punctul de a prepara o reţetă de efect, simplă şi rapidă. Pentru o salată de andive cu sardine, ai nevoie de 3 andive, 115 g sardine în ulei vegetal, 50 de grame de porumb fiert, 100 ml de iaurt, ceapă verde, sare, piper după gust, o lingură ulei de masline și puțin oțet. Curăță andivele frunză cu frunză și pune-le jumătate de ora în apă cu puțin oțet. În acest fel, ele își vor pierde din acel gust puțin amărui. Păstrează câteva frunze mari și frumoase, iar pe restul rupe-le în bucăți mici. Pune andivele rupte într-un vas și amestecă-le cu porumb, sardine, iaurt, ceapă verde și ulei de măsline. La final, asezonează cu sare și piper, după gust. Frunzele de andive pe care le-ai păstrat umple-le cu compoziția obținută.

4. Saramură de peşte

Chiar dacă nu ești expert(ă) în bucătărie, poți găti o saramură de pește, fără prea multe bătăi de cap. Ingredientele pentru această rețetă sunt: orice tip de pește, un ardei gras, o roșie, piper, foi de dafin, 2-3 căpățâne de usturoi. Peștele îl frigi pe ambele părți, pe un grătar bine încins. Între timp, fierbi un litru de apă, împreună cu roşia tăiată felii, ardeiul gras, cățeii de usturoi, piperul şi foile de dafin. Pregătește peştele într-un castron sau o tavă mai adâncă şi toarnă saramura peste el. Îl servești cu legume fierte sau mămăligă și felii de lămâie.

Credit foto: Shutterstock