Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism

Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism

Îți spunem ce ar trebui să știi despre simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism pentru a preveni problemele.

Calciul este un mineral vital. Corpul tău o folosește pentru a construi oase și dinți puternici.

Calciul este, de asemenea, necesar pentru ca inima și alți mușchi să funcționeze corect.

Când nu obțineți suficient calciu, vă creșteți riscul de a dezvolta tulburări precum:

– osteoporoza

– osteopenie

– deficit de calciu (hipocalcemie)

Copiii care nu obțin suficient calciu, nu pot crește în înălțime atât cât ar trebui când vor fi adulți.

Trebuie să consumați cantitatea recomandată de calciu pe zi, prin alimentele pe care le consumați, suplimente sau vitamine.

Nu mănânci fructe și legume? 8 consecințe pentru organism

Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism ce cauzează hipocalcemia

Multe persoane au un risc crescut de deficit de calciu pe măsură ce îmbătrânesc.

Această deficiență se poate datora mai multor factori, printre care:

– consumul redus de calciu pe o perioadă lungă de timp, în special în copilărie

– medicamente care pot scădea absorbția de calciu

– intoleranță la alimente bogate în calciu

– modificări hormonale, în special la femei

– anumiți factori genetici.

Este important să se asigure aportul adecvat de calciu la toate vârstele.

Pentru copii și adolescenți, dozele zilnice recomandate pentru calciu sunt

Vârsta 0-6 luni – 200 mg

Vârsta 7-12 luni – 260 mg

Vârsta 1-3 ani – 700 mg

Vârsta 4-8 ani – 1.000 mg

Vârsta 9-18 ani – 1.300 mg.

8 beneficii pentru sănătate ale iaurtului grecesc

În cazul adulților, dozele se măresc

Femei 19-30 de ani – 1.000 mg

Femei 31-50 de ani – 1.000 mg

Femei 51-70 de ani – 1.200 mg

Femei de peste 71 de ani – 1.200 mg

În cazul bărbaților doza zilnică recomandată până la vârsta de 70 de ani este de 1.000 mg, iar după 71 de ani este de 1.200 mg.

Femeile trebuie să-și mărească aportul de calciu mai devreme decât bărbații, începând cu vârsta medie.

Îndeplinirea necesarului necesar de calciu este deosebit de importantă pe măsură ce o femeie se apropie de menopauză.

În timpul menopauzei, femeile trebuie, de asemenea, să-și mărească aportul de calciu pentru a reduce riscul de osteoporoză și deficiență de calciu.

Declinul hormonului estrogen în timpul menopauzei determină oasele femeii să se subțieze mai repede.

Tulburarea hormonală hipoparatiroidism poate, de asemenea, cauza o boală de deficit de calciu.

Persoanele cu această afecțiune nu produc suficientă cantitate de hormon paratiroidian, care controlează nivelurile de calciu din sânge.

Alte cauze ale hipocalcemiei includ malnutriția și malabsorbția.

Malnutriția este atunci când nu primiți suficiente substanțe nutritive, în timp ce malabsorbția este atunci când corpul nu poate absorbi vitaminele și mineralele de care aveți nevoie din alimentele pe care le consumați.

Iată ce ar trebui să mănânci sau să nu mănânci atunci când iei antibiotice

Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism

Cauze suplimentare includ:

– niveluri scăzute ale vitaminei D, ceea ce face mai greu absorbția calciului

– medicamente, cum ar fi fenitoină, fenobarbital, rifampicină, corticosteroizi și medicamente utilizate pentru tratarea nivelurilor ridicate de calciu

– pancreatită

– hipermagneziemie și hipomagneziemie

– hiperfosfatemiei

– șoc septic

– transfuzii de sânge masive

– insuficiență renală

– anumite medicamente pentru chimioterapie

– „Sindromul osului foamei”, care poate apărea după intervenția chirurgicală pentru hiperparatiroidism

– îndepărtarea țesutului paratiroidian ca parte a intervenției chirurgicale pentru înlăturarea glandei tiroide.

Glanda tiroidă este inamicul siluetei?

Dacă nu luați doza zilnică de calciu, nu veți avea un deficit de calciu peste noapte.

Dar este important să faceți un efort pentru a obține suficient calciu în fiecare zi, deoarece organismul o folosește repede.

Veganii sunt mai susceptibili să aibă rapid deficit de calciu pentru că nu mănâncă produse lactate bogate în calciu.

Deficitul de calciu nu va produce simptome pe termen scurt, deoarece organismul menține nivelurile de calciu prin luarea lui direct din oase.

Dar, nivelul scăzut de calciu, pe termen lung, poate avea efecte grave.

Care sunt simptomele hipocalcemiei

Deficitul de calciu în stadiul incipient nu poate determina simptome.

Cu toate acestea, simptomele se vor dezvolta odată ce starea progresează.

Simptomele severe ale hipocalcemiei includ:

– confuzie sau pierdere de memorie

– spasme musculare

– amorțeală și furnicături la nivelul mâinilor, picioarelor și feței

– halucinații

– crampe musculare

– slabe și fragile

– ușor de fracturare a oaselor.

Deficiențele de calciu pot afecta toate părțile corpului, ducând la unghii casante, la creșterea părului mai lentă și la pielea fragilă și subțire.

Sucul de morcovi – 8 beneficii pentru organism

Cum știi că ai o deficiență de calciu

Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă aveți simptome de deficit de calciu.

Vă vor examina istoricul medical personal și vă vor întreba și despre istoricul familial al deficienței de calciu și osteoporozei.

Dacă medicul suspectează deficiența de calciu, ei vor lua o probă de sânge pentru a vă verifica nivelul de calciu din sânge.

Medicul va măsura nivelul total de calciu, nivelul albuminei și nivelul de calciu ionizat sau „liber”.

Albumina este o proteină care se leagă de calciu și o transportă prin sânge.

Nivelul susținut de calciu scăzut din sânge poate confirma un diagnostic al bolii de deficit de calciu.

Nivelurile normale de calciu pentru adulți pot fi cuprinse între 8,8 și 10,4 miligrame pe decilitru (mg / dl), în conformitate cu Manualul Merck.

Este posibil să fiți expuși riscului de apariție a deficienței de calciu, dacă nivelul de calciu este mai mic de 8,8 mg / dl.

Copiii și adolescenții au de obicei un nivel mai ridicat de calciu din sânge decât adulții.

Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism

Hipocalcemia neonatală

Hipocalcemia neonatală apare la sugari, la scurt timp după naștere.

Cele mai multe cazuri de hipocalcemie neonatală apar în primele două zile după naștere.

Hipocalcemia cu debut tardiv poate apărea la trei zile după naștere sau mai târziu.

Factorii de risc pentru sugari includ faptul că sunt prea mici pentru vârsta lor și diabetul matern.

Hipocalcemia cu debut prelungit este cel mai adesea cauzată de consumul de lapte de vacă sau de formula cu prea mult fosfat.

Simptomele hipocalcemiei neonatale includ:

– alimentarea necorespunzătoare

– convulsii

– apnee sau încetinirea respirației

– tahicardie sau o bătăi cardiace mai rapide decât cele normale.

Diagnosticul se face prin testarea sângelui sugarului pentru nivelul total de calciu sau nivelul de calciu ionizat.

Nivelul glucozei copilului va fi, de asemenea, testat pentru a exclude hipoglicemia.

Tratamentul implică în mod obișnuit administrarea de gluconat de calciu intravenos, urmată de câteva zile de suplimente de calciu orale.

Cum se tratează hipocalcemia sau deficitul de calciu

Deficitul de calciu este de obicei ușor de tratat. De obicei, aceasta implică adăugarea unui supliment de calciu în dieta ta.

Nu te autotrata prin a lua o mulțime de suplimente de calciu.

Dacă luați mai mult decât doza recomandată fără aprobarea medicului, puteți ajunge la probleme serioase precum pietrele la rinichi.

Suplimentele de calciu recomandate în mod obișnuit includ:

– carbonat de calciu, care este cel mai puțin costisitor și are cel mai elementar calciu

– citrat de calciu, care este cel mai ușor absorbit

– fosfat de calciu, care este, de asemenea, ușor de absorbit și nu provoacă constipație

Suplimentele de calciu sunt disponibile sub formă lichidă, de tablete și de mestecat.

Este important să rețineți că unele medicamente pot interacționa negativ cu suplimentele de calciu. Aceste medicamente includ:

– beta-blocante ale tensiunii arteriale, cum ar fi atenololul, care pot scădea absorbția de calciu dacă sunt administrate în decurs de două ore de la administrarea suplimentelor de calciu

Te simți obosită mereu? E cazul să mergi la medic

– antiacide care conțin aluminiu, care pot crește concentrația sanguină a aluminiului

– scăderea colesterolului, sechestranți ai acidului biliar, cum ar fi colestipolul, care poate scădea absorbția de calciu și poate crește pierderea de calciu în urină

– estrogeni, care pot contribui la creșterea nivelului de calciu din sânge

– digoxina, deoarece nivelurile ridicate de calciu pot crește toxicitatea digoxinei

– diuretice, care pot fie să crească concentrațiile de calciu (hidroclorotiazidă), fie să scadă concentrațiile de calciu din sânge (furosemid)

– anumite antibiotice, cum ar fi fluorochinolonele și tetraciclinele, a căror absorbție poate fi scăzută prin suplimente de calciu

Uneori, schimbările de dietă și suplimentele nu sunt suficiente pentru a trata deficitul de calciu.

În acest caz, medicul poate dori să vă reglementeze concentrațiile de calciu, oferindu-vă injecții regulate de calciu.

Rezultate apar în primele câteva săptămâni de tratament.

Cazurile severe de boală a deficitului de calciu vor fi monitorizate la intervale de una până la trei luni.

Simptomele și pericolele deficienței de calciu în organism

Posibile complicații ale hipocalcemiei

Complicațiile de la boala de deficit de calciu includ afectarea ochilor, bătăile inimii anormale și osteoporoza.

Complicațiile de la osteoporoză includ:

– incapacitate

– fracturi osoase

– dificultate la mers.

Dacă este lăsată netratată, boala de deficit de calciu ar putea fi în cele din urmă fatală.

Deficitul de calciu sau hipocalcemia – cum poate fi prevenită

Puteți preveni boala de deficit de calciu prin includerea calciului în dieta dumneavoastră în fiecare zi.

Rețineți că alimente bogate în calciu, cum ar fi produsele lactate, pot fi, de asemenea, bogate în grăsimi saturate și grăsimi trans.

Alegeți ingrediente cu un conținut scăzut de grăsimi sau fără pentru a reduce riscul apariției colesterolului ridicat și a bolilor de inimă.

S-ar putea să doriți să completați dieta dumneavoastră luând multivitamine.

Sau medicul vă poate recomanda suplimente dacă aveți un risc crescut de a dezvolta o deficiență de calciu.

Multivitaminele nu conțin cantitatea totală de calciu de care aveți nevoie, deci asigurați-vă că aveți o dietă bine calculată.

Dacă sunteți însărcinată, luați o vitamină prenatală.

Vitamina D

Vitamina D este importantă deoarece crește rata de absorbție a calciului în sânge.

Întrebați medicul de cât de multă vitamină D aveți nevoie.

Pentru a crește consumul de calciu, puteți adăuga alimente bogate în vitamina D în dieta dumneavoastră. Acestea includ:

– grăsimi cum ar fi somonul și tonul

– suc de portocale fortificat

– lapte fortificat

– ciuperci

– ouă.

Ca și în cazul produselor lactate bogate în calciu, unele produse lactate bogate în vitamina D pot fi, de asemenea, bogate în grăsimi saturate.

Lumina soarelui declanșează corpul pentru a produce vitamina D, astfel încât expunerea regulată la soare poate contribui la creșterea nivelului de vitamina D.

Untul cu bune și cu rele. Iată ce spune știința despre beneficiile untului

Stilul de viață trebuie schimbat

În plus, față de menținerea unor niveluri sănătoase de calciu și vitamina D, există anumite modificări ale stilului de viață pe care le puteți face pentru a promova sănătatea oaselor.

– menținerea unei greutăți corporale sănătoase

– exercitarea în mod regulat a unei activități fizice

– reduceți consumul de tutun și alcool.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto