Silueta de vis și după 40 de ani!

Silueta de vis și după 40 de ani!

Cam câte doamne ar răspunde afirmativ dacă li s-ar propune o soluţie pentru a avea mereu siluetă? Specialistul în nutriţie dr. Şerban Damian ne-a dezvăluit cele mai eficiente metode care te vor ajuta să fii mulţumită de felul în care arăţi.

 

Să urmezi o dietă când eşti în jurul vârstei de 40 de ani și după acest prag nu mai este chiar la îndemână. Kilogramele se duc mai greu, oboseşti mai uşor. Indiferent că este vorba despre o femeie sau un bărbat, orice persoană ar trebui să ştie că la un moment dat începe declinul metabolic, adică se reduce masa musculară, iar cantitatea de ţesut adipos creşte. Însă nimic nu e de nerezolvat. De acest lucru ne asigură dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv acreditat de Comitetul Olimpic Internaţional.

Dacă observăm o creştere lentă a greutăţii, prima şi cea mai importantă măsură ce ar trebui luată este sporirea activităţii fizice. Orice fel de activitate este binevenită, dar pentru întreţinere recomand efortul moderat, pe o perioadă mai lungă: mers pe jos, pedalare pe bicicletă afară sau în casă, alergare, stepper, tenis, înot sau ski', ne îndeamnă medicul.

Atenţie ce mănânci şi la ce interval

Referindu-se tot la creşterea lentă a greutăţii, specialistul subliniază că nu e nevoie neapărat de o dietă anume, ci de câteva măsuri simple de reajustare a alimentaţiei. Mai precis, 'trebuie redusă cantitatea de grăsimi şi de zaharuri rafinate pe care le consumăm şi trebuie mărită cantitatea de legume proaspete, de fructe de pădure (ce conţin mari cantităţi de antioxidanţi) şi de peşte, în special oceanic', spune dr. Damian.

De asemenea, ritmicitatea meselor este deosebit de importantă pentru că reglează aportul pe întreaga durată a zilei şi previne consumul excesiv. Intervalul de 3-4 ore între mese este foarte indicat.

Găsește-ți motivația!

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

'Pentru a putea ajunge la un rezultat satisfăcător, trebuie să-ţi găseşti singură motivaţia. Imaginează-ţi cum îţi doreşti să arăţi peste câţiva ani. Oamenii ar trebui să fie conştienţi că fără aceste măsuri, procesul de îmbătrânire va fi mult mai rapid. De asemenea, riscul apariţiei unor afecţiuni este mult mai mare în cazul persoanelor supraponderale şi sedentare. Ne dormi să fim graşi, bătrâni şi nefericiţi sau sănătoşi, în formă şi multumiţi de noi înşine? Pentru a nu pierde lupta trebuie să nu lăsăm problemele vieţii să ne doboare. Există principii generale, pe care, mai mult sau mai puţin, le cunosc toţi oamenii. Trebuie doar să găsim propria cale, iar atunci când nu reuşim, să cerem sprijinul profesioniştilor (nutritionişti, medici, antrenori, psihologi),' (Dr. Șerban Damian, Nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro)

Credit foto: Flickr.com