Sfecla roșie este ideală și în combaterea inflamațiilor, scăderii tensiunii arteriale, în detoxifieri, combate cancerul, ajută unei mai buni funcționări a creierului.

Acestea sunt câteva dintre beneficiile acestei rădăcinoase de culoare roșie pentru organism.

Poate fi consumată în diverse preparate culinare, fiartă sau coaptă sub formă de salată.

Multe dintre beneficiile sale se datorează nivelului ridicat de nitrați care sunt transformați de organism în oxid nitric.

Oxidul nitric ajută la o mai bună oxigenare a organismului și are un impact benefic asupra sistemului circulator.

Sfecla roșie este bogată în zaharuri, iar pentru diabetici varianta sănătoasă este sucul de sfeclă sau sfecla fermentată, zahărul fiind eliminat prin procesul de fermentație.

Sfecla roșie – de ce să o consumi mai des

Această legumă este ușor de crescut. Poate fi consumată gătită, murată, fermentată, crudă – în fiecare caz fiind gustoasă.

Conține nutrienți care luptă împotriva inflamațiilor, scad tensiunea arterială, detoxifică corpul, scade riscul bolilor de inimă, chiar combate cancerul.

Studiile recente au arătat că sfecla roșie are efecte puternice și asupra creierului, în special când se practică și exerciții fizice.

Aceasta ajută și sistemului imunitar, căci îmbunătățește oxigenarea organsimului prin prezența oxidului nitric.

Sfecla roșie are grijă de inimă și sistemul cardiovascular

Sfecla crudă are un impact puternic asupra sănătății inimii și sistemului cardiovascular, scăzând tensiunea arterială.

Acest lucru se datorează nitraților transformați în oxid nitric.

Acest compus este un gaz solubil care este produs de L-arginina, un aminoacid produs în interiorul celulelor. El are rol în susținerea funcției endoteliale și în protejarea celulelor mitocondrii.

Relaxează și dilatează vasele de sânge, îmbunătățește circulația, este eficient în angine.

Sfecla roșie – proprietăți

Sfecla conține și nutrienți cu un puternic efect anticancer. Extractul de sfeclă poate combate cancerul pancreatic, de sân și de prostată.

Rădăcinoasa este bogată în vitaminele A, B, C, E, K, fibre, potasiu, mangan, pigmenți de betalină, fitochimicale.

Pigmentul roșu nu este alterat sau modificat prin fierbere sau prin coacerea sfeclei.

Sfecla curăță și detoxifică sângele și ficatul de toxine.

Poate fi consumată în stări de epuizare fizică, în convalescență, de copii și femei însărcinate.

Cum o poți consuma

– merge în salate

– poate fi adăugată în smoothie-uri și sucuri de legume și fructe proaspete

– poate fi coaptă la cuptor

– merge marinată cu suc de lămâie, ierburi și ulei de măsline

– se potrivește în supe și ciorbe

– poate fi pusă la murat alături de alte legume, etc.

Dacă vrei să te bucuri de beneficiile sfeclei, o poți consuma proaspătă sub formă de salata de sfecla rosie sau poți pune sfecla rosie la borcan pentru iarnă.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto