Sfecla roșie – beneficiile sale dacă o consumi în fiecare zi

Sfecla roșie - beneficiile sale dacă o consumi în fiecare zi

Sfecla roșie este o legumă ce conține mulți nutrienți importanți. Aceștia se păstrează chiar și atunci când o gătiți. Ce ar trebui să știi despre ea.

Sfecla roșie este o legumă uimitoare cu multe substante nutritive.

Această legumă este din familia Chenopodiaceous și este nativă din regiunea mediteraneană.

De asemenea, în trecut era folosită ca medicament. Mulți o folosesc și astăzi.

Are minerale, vitamine și ajută în multe probleme de sănătate. Este considerată protectoarea ficatului și este benefică pentru organism.

10 alimente bogate în magneziu pe care trebuie să le consumi mai des

Este eficientă în anemie, indigestie, probleme renale, constipație, probleme cu vezica biliară.

Servită zilnic prevenine degenerarea maculară, cataracta, probleme cardiace, probleme respiratorii, mătreața, probleme de piele și cancer.

Sfecla roșie valori nutritive

– 75 de calorii

– 6% vitamina B

– 7% fier

– 8% vitamina C

– 9% fosfor

– 10% magneziu

– 14% cupru

– 14% fibre

– 15% potasiu

– 28% mangan

– 34% folați

Aceasta mai conține fructoză, acid glutamic – un aminoacid care stimulează activitatea sistemului nervos.

Este o legumă care se digeră ușor. Nu o gătiți nici foarte mult, iar coacerea se face păstrându-i coaja.

Sfecla roșie – beneficiile sale dacă o consumi în fiecare zi

Cantitatea de polifenoli și betalaina afectează oxidarea inversă și distrugerea radicalilor liberi.

Betalaina este pigmentul care oferă sfeclei culoarea cunoscută.

Consumul regulat de sfeclă roșie face ca metabolismul și digestia să fie mai bune datorită fibrei din compoziție.

Sfecla are nitrați care se transformă în nitriți atunci când sunt metabolizați.

Multe studii spun că nitriții stimulează fluxul sanguin, deschid vasele și transportă mai bine oxigenul.

Experții au declarat că această legumă este excelentă pentru combaterea demenței.

Cuprul împiedică deteriorarea radicalilor liberi, fosforul și fierul sunt pentru energie, iodul pentru funcția tiroidiană, folații și potasiul pentru inimă, magneziu pentru oase.

9 beneficii uimitoare ale ananasului pe care nu le știai

Acidul folic este pentru celule noi și întinerire.

Această legumă are pectină, mai mult decât morcovii și merele.

Pectina oprește creșterea bacteriilor din intestine și elimină metalele radioactive și toxinele.

Sfecla are, de asemenea, cobalt pentru inducerea producției vitaminei B12. Acest lucru este vital pentru celulele roșii din sânge.

Complexul B din sfeclă face capilarele mai puternice.

Sfecla roșie întărește imunitatea

Pigmentul betalaină îndepărtează deșeurile toxice din organism. Betacianina oprește creșterea cancerului.

Folosită în gargară, sub formă de comprese locale, băi sau cataplasme, sfecla este, de asemenea eficientă.

Aceasta ameliorează simptomele leucoreei, vaginitelor, traumatismelor, hemoroizilor, contuziilor şi paradontozei.

Nu se consumă o cantitate mare de sfeclă crudă, deoarece poate produce tulburări digestive, blocaj renal, hipovitaminoza A, hipotiroidism.

Consumată regulat, sfecla previne și tratează leucemia, cancerul (pulmonar, colorectal, gastric, de prostată, de sân, testicular).

Ajută la echilibrarea pH-ului din organism, susține imunitatea, ajută la detoxifiere, este eficient în cazul simptomelor de gripă și răceală.

Calculii renali, infecțiile, bolile renale pot fi combătute consumând sfeclă roșie.

Nu este indicată, în cantități mari, nici dacă aveți diabet și/sau litiază renală oxalică.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto