Alimentația are o infuență majoră asupra sănătății, a stării de bine și în prevenirea multor boli. Deși organismul fiecărui om are nevoie de elemente diferite pentru a funcționa la capacitate optimă, există și sfaturile general valabile, pe care dieteticianul american Kimberly Evans, cu o experiență de peste 27 de ani în domeniu, le transmite mereu pacienților săi, a notat chiar aceasta pentru un cunoscut site de viață sănătoasă, din Statele Unite. Iată care sunt recomandările sale:

  1. Pregătește-ți mâncarea de acasă!
    Acest lucru îți dă posibilitatea să ai control asupra ingredientelelor pe care le folosești și în final asupra preparatului cu care îți hrănești organismul. Dacă nu obișnuiești să îți gătești singur(ă) mâncarea, ia-o treptat! Include-ți în program măcar o zi pe săptămână în care să faci acest lucru și în rest prepară-ți pachețelul pentru serviciu înainte să pleci de acasă.
  2. Mănâncă mai multe vegetale!
    Oamenii care mănâncă cinci porții de legume și fructe au o viață mai lungă și mai sănătoasă. Nu e nevoie să fii vegetarian ca să mănânci mai multe alimente naturale și proaspete. Smoothie-uri, salate, supe. Alte plante ca cereale integrale, semințe de quinoa și diferite tipuri de orez și ele binevenite.
  3. Servește deserturi cu puține calori!
    Reggândește ideea de desert. Nu înseamnă că dacă mănânci un desert trennuie să fie o bombă calorică, ci poate fi o variantă simplă, dulce și naturală. Variantele sunt nenumărate, așa că totul depinde de ce fructe îți plac, pe care le poți combina cu iaurt grecesc, pudră de roșcove sau cacao, lapte de migdale sau bucățele de cocos ori puțină miere naturală de la apicultori.
  4. Îngăduiește-ți să te premizi cu ceea ce îți place să mănânci!
    Toată lumea are plăceri vinovate. Servește din când în când ceea ce iubești să mănânci, însă avâând grijă că îți respecți propriul angajament și nu exagerezi cu porția.
  5. Obișnuiește-te să mănânci sănătos!
    Mâncatul sănătos nu se referă la diete temporare, ci la crearea unui stil de viață. Fiind conștient(ă) de alegerile alimentare vei conștientiza și de combustibilul cel mai bun pentru ca organismul tău să fie într-o formă excelentă.
  6. Folosește-ți toate simțurile!
    Mâncarea de calitate nu merită risipită. Gust-o pe îndelete și bucură-te de fiecare bucățică. Aranjează-ți mâncarea în farfurie astfel încât să îți placă cum arată. Aspectul e important în orice împrejurare!

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri