Sfaturi pentru a-ţi păstra starea de bine în perioada distanţării sociale

Sfaturi pentru a-ţi păstra starea de bine în perioada distanţării sociale

Prelungirea stării de urgenţă, distanţarea socială şi izolarea la domiciliu ne pot afecta mai mult decât ne dăm seama. Reperele noastre sunt bulversate, nesiguranţa plutește în aer şi sentimentul de neputinţă ne poate provoca anxietate, stres, dar şi tulburări ale somnului şi apetitului.

 

Cel mai bun mod de a depăşi această perioadă, fără să îţi pierzi calmul şi chiar păstrându-ţi buna dispoziţie este de a te detaşa de tot ce nu poţi controla şi a de a-ţi investi energia şi timpul în toate acele activităţi care te fac să te simţi bine. Iată câteva idei care te vor ajuta să îţi păstrezi starea de bine şi zâmbetul pe buze: 

 

Timpul liber, cu folos

În pofida numeroaselor aspecte neplăcute, trebuie să recunoaştem că, în această perioadă de izolare la domiciliu, avem mai mult timp liber decât de obicei, chiar şi dacă lucrăm de acasă. Acum este momentul potrivit să introduci în rutina ta zilnică toate acele activităţi pentru care nu aveai niciodată timp. În loc să te plictiseşti sau să pierzi timpul în faţa televizorului, pune pe hârtie cum ar arăta viaţa ta ideală într-o zi normală. Analizează care sunt obiceiurile la care vrei să renunţi şi care sunt cele noi pe care vrei să le implementezi în viaţa ta. Pot fi lucruri simple, precum 10 minute de yoga pe zi, o jumătate de oră de lectură în fiecare seară sau o oră în plus pentru activităţi împreună cu familia. Important este ca, imediat ce ai decis ce schimbări vrei să faci, să îţi adaptezi programul zilnic astfel încât să le poţi integra în viaţa ta pe termen lung. 

 

Grija față de tine

E uşor să devenim puţin neglijente când stăm atât de mult în casă, dar să ne petrecem întreaga zi în pijama poate deveni un obicei prost şi, în cele din urmă, ne face să ne simţim şi mai deprimate. Chiar dacă nu ieşi decât până la magazin, nu înseamnă că nu trebuie să ai grijă de tine. De asemenea, pentru că în casă nu mai purtăm machiaj sau folosim mai puţine produse de make up, e un moment bun să ai mai multă grijă de pielea ta. 

 

Nu uita să te demachiezi de două ori pe zi şi  foloseşte cu religiozitate crema de fata şi măştile hidratante. Pentru îngrijirea corpului poţi folosi gomaje pregătite acasă, pe bază de ulei de măsline şi zaţ de cafea sau zahăr brun. Chiar dacă nu mai ajungi la coafor, nu înseamnă că părul tău nu poate fi îngrijit şi acasă. O mască săptămânală cu ulei de cocos va face minuni pentru părul tău. 

Curăţenia generală

A venit momentul să faci acea curăţenie pe care tot ai amânat-o din lipsă de timp. Treci prin toate sertarele şi dulapurile şi scapă de toate obiectele şi hainele de care nu mai ai nevoie şi pe care nu le-ai mai folosit de ceva vreme. Un spaţiu curat şi îngrijit te va face să te simţi mai bine şi mai relaxată la tine acasă. 

 

Activităţile creative 

Dacă ai o pasiune care îţi stimulează creativitatea, dar nu ai niciodată prea mult timp să-i aloci, acum poţi să te ocupi mai mult de această activitate. Fie că este vorba despre desen, croşetat, bricolaj sau croitorie, aceste activităţi îţi vor îmbunătăţi starea de spirit şi te vor ajuta să te relaxezi într-un mod plăcut.

Lectura 

Cititul este una dintre cele mai relaxante activităţi. Studiile arată că cinci minute de lectură pe zi sunt suficiente pentru a reduce cu 60% nivelul stresului din organism. Dacă te simţi deprimată sau neliniştită din cauza ştirilor de la televizor sau de pe internet, fă o pauză de la ele şi relaxează-te cu o carte bună!

 

Activitatea fizică 

Ca să fii în formă nu este obligatoriu să mergi la sală. Optează pentru unul dintre numeroasele programe de sport pe care le găseşti acum online şi fă mişcare chiar la tine acasă. Nu numai că o să arăţi mai bine, dar vei avea şi o stare psihică mai bună. Mişcarea favorizează secreţia hormonilor care ne dau starea de bine, sportul îţi aduce doar beneficii. 

 

Planificarea fiecărei zile

Chiar dacă nu ai acelaşi program pe care îl aveai înaintea epidemiei, nu înseamnă că nu îţi poţi planifica timpul în mod eficient, astfel încât să te simţi productivă în fiecare zi. Să-ţi planifici ziua îți va oferi senzaţia că viaţa ta nu a scăpat de sub control şi, în plus, te va ajuta să găseşti timp atât pentru lucrurile pe care trebuie să le faci, cât şi pentru activităţile de relaxare.  

 

Chiar dacă perioada de izolare la domiciliu este o provocare pentru fiecare dintre noi, important este să-ţi găseşti echilibrul în lucrurile care îţi fac plăcere şi care te ajută să îţi păstrezi starea de bine. 

 

Sursa foto: Unsplash 

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Sephora