Nimic nu este mai important decât să încerci să previi îmbolnăvirea. Ține bolile și doctorul departe având grijă de corpul tău.

Acordă atenție alimentației, timpului liber, odihnei, familiei, mișcării, vizitelor de rutină la medic.

Ce nu ai reușit să faci în 2017, poți duce la bun sfârșit în 2018. Nimic nu este imposibil.

Sfaturi despre sănătate de care să iei seama la început de an

1. Imită pisica

Ce face pisica dimineața? Stretching! Asta trebuie să faci și tu după ce te trezești.

Acest exercițiu ajută circulației, digestiei, relaxează musculatura spatelui.

Detoxifierea îmbolnăvește. Alegi această metodă?

2. Nu sări peste micul dejun

Studiile arată că un mic dejun adecvat este unul dintre cele mai pozitive lucruri pe care le puteți face dacă încercați să slăbiți.

Cei care nu servesc această masă tind să ia în greutate mai ușor.

Un mic dejun echilibrat include fructe proaspete sau sucuri de fructe, un cereale, lapte cu conținut scăzut de grăsimi sau iaurt, pâine prăjită și ou fiert.

3. Ai grijă de sănătatea orală

Mulți oameni nu știu cum să își perie dinții în mod corespunzător.

Periajul necorespunzător poate provoca atât deteriorarea dinților cât și a gingiilor ca și în cazul în care nu se curăță deloc.

O mulțime de oameni nu periază dinții suficient de mult timp, nu folosesc ața dentară și nu merg la dentist în mod regulat.

4. Stimulează-ți mintea

Provoacă-ți creierul mereu. Citește, învață lucruri noi, orice altceva îți place să faci.

Periați-vă dinții cu mâna „cealaltă”, alegeți hainele pe baza simțului atingerii, mai degrabă decât a vederii, etc.

Persoanele cu agilitate mentală tind să aibă rate mai scăzute ale bolii Alzheimer și un declin mental al vârstei.

5. Obții ceea ce oferi

Întotdeauna oferi și nu primești nimic niciodată? Acesta este drumul scurt spre oboseala compasiunii.

Oferiți și primiți de la ceilalți, altfel veți ajunge într-un moment în care nu veți mai avea nimic de oferit.

Și, dacă nu puteți primi de la alții, cum vă puteți aștepta să primească ei ceva de la voi?

Mituri despre boli. Tu în care crezi?

6. Spiritualitatea

Un studiu realizat de Universitatea Harvard arată că persoanele care se roagă mai des, primesc la fel de des și rezultate favorabile.

Rugăciunea este de ajutor în orice moment, chiar dacă ai sau nu nevoie de ceva anume. Te poți ruga doar pentru că te bucuri de soare sau de întâlnirea cu cei dragi.

7. Consumă fructe de pădure

Fructele de pădure au grijă de stomacul tău.

Afinele, căpșunile și zmeura conțin substanțe nutritive din plante cunoscute sub numele de antocianidine, care sunt antioxidanți puternici.

Afinele sunt rivale strugurilor în concentrații de resveratrol – compus antioxidant găsit și în vin roșu.

Resveratrolul se crede că ajută la protejarea împotriva bolilor de inimă și a cancerului.

8. Combate stresul și prin alimente

Preveniți scăderea zahărului din sânge, deoarece vă stresează.

Mâncați mese regulate și mici, sănătoase, și păstrați fructele și legumele la îndemână.

Ceaiurile din plante vă vor atenua și nervii.

Consumul de carbohidrați, nuci și banane nerafinate stimulează formarea serotoninei, un alt medicament care dă starea de bine.

Cantități mici de proteine care conțin triptamina, un aminoacid, vă pot da un impuls când vă stresați.

9. Doza de vitamina C

Avem nevoie de cel puțin 90 mg de vitamina C pe zi și cel mai bun mod de a obține acest lucru este de a mânca cel puțin cinci porții de fructe și legume proaspete în fiecare zi.

10. Nu uitați nici de acidul folic

Acidul folic trebuie luat în mod regulat de toate femeile gravide și de persoanele cu o imunitate scăzută în fața bolilor.

Acidul folic previne spina bifida la copiii nenăscuți și poate juca un rol în prevenirea cancerului.

Se găsește în legume cu frunze verzi, ficat, fructe și tărâțe.

11. Faceți antrenamentul în greutăți mai întâi

Expertii spun că exercițiile cu greutăți ar trebui facute la începutul antrenamentului.

Asta deoarece este un exercitiu de intensitate mai mare comparativ cu cardio.

Corpul este mai în măsură să reziste antrenamentului cu greutăți la începutul antrenamentului deoarece există energia de care aveți nevoie.

Exercițiile cardio ar trebui să fie făcute la final, la sala de gimnastică, deoarece ajută corpul să se recupereze.

Recuperarea se face prin creșterea fluxului sanguin către mușchi și eliminarea acidului lactic, care se acumulează în mușchi în timp ce te antrenezi.

Este acidul lactic este cel care face mușchii să se simtă rigizi și dureroși.

Cele mai importante 5 sfaturi de sănătate pentru anul 2018

12. Renunțați la fumat

Nu mai fumați și dacă fumați deja, faceți tot ce este în puterea voastră să renunțați.

Nu vă încredeți în cei care spun că o rudă a fumat toata viața și a trăit 90 de ani, nici măcar gigantii de tutun nu cred asta.

În afară de riscurile binecunoscute ale bolilor de inimă și ale cancerului, chirurgii ortopedici au constatat că fumatul accelerează pierderea densității osoase și contractează fluxul sanguin.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto