7 semne că nu consumi suficiente fibre și ce e de făcut

Semne că nu consumi suficiente fibre: Constipația

Fibrele sunt un tip de carbohidrați nedigerabili de care corpul are neapărată nevoie pentru a funcționa. Atunci când nu consumi suficiente fibre, corpul îți dă anumite semnale de care ar trebui să ții seama.

Necesarul de fibre variază de la persoană la persoană. De obicei, depinde de vârstă și de sex. Nu este o problemă să incluzi mai multe fibre în dietă. Se găsesc în fructe, legume, cereale integrale și leguminoase. Totuși, mulți oameni ignoră importanța fibrelor pentru sănătate. Vezi și tu dacă recunoști la tine semne că nu consumi suficiente fibre.

Semne că nu consumi suficiente fibre: Constipația

Constipația este semnul clasic că nu consumi suficiente fibre. Suferi de constipație dacă ai mai puțin de trei scaune pe săptămână sau ai un scaun tare, uscat și se elimină cu greutate.

Adaugă mai multe fibre în dieta ta și vei scăpa de constipație. În plus, fibrele sunt benefice pentru sănătatea colonului.

7 alimente care pot cauza constipația. Consumă-le cu moderație!

Semne că nu consumi suficiente fibre: Te îngrași ușor

Dacă nu consumi suficiente fibre, te poți îngrășa. Fibrele te fac să te simți mai repede sătulă, fără a adăuga prea multe calorii. Acestea te ajută să mănânci mai puțin.

Mai mult, alimentele bogate în fibre trebuie mestecate mai mult, ceea ce te provoacă să consumi mai puține alimente la o masă. Au un conținut crescut de apă și mai puține calorii.

Semne că nu consumi suficiente fibre: Colesterolul mare

Dacă ai un nivel crescut al colesteolului, unul dintre motive ar putea fi aportul insuficient de fibre. Acestea cresc nivelul colestelrolului 'bun' (HDL) și grăbesc eliminarea excesului de colesterol din corp.

Alimentele bogate în fibre sunt bune pentru sănătatea inimii. Reduc tensiunea arterială și inflamațiile.

Valoarea colesterolului crește de la un an la altul. Este grav?

Semne că nu consumi suficiente fibre: Nivelul crescut al glicemiei

Dacă ești diabetică șiți controlezi greu glicemia, ar trebui să consumi mai multe fibre. Vei vedea rezultate spectaculoase.

Semne că nu consumi suficiente fibre: Te ia somnul după masă

Dacă mănânci mult, este posibil să te ia somnul după masă. Dacă nu poți fără să tragi un pui de somn, înseamnă că nu ai consumat suficiente fibre. Acestea sunt esențiale pentru a păstra echilibrul glucozei în sânge. Dacă nu sunt suficiente, este posibil ca acesta să crească mai mult decât normal. De aici, senzația de oboseală și nevoia de a dormi.

15 simptome ale cancerului pe care femeile au tendința să le ignore

Semne că nu consumi suficiente fibre: Te simți balonată

Dacă nu consumi suficiente fibre sau combini alimentele în mod greșit, exisun risc mai mare să te balonezi. Fibrele reglează sistemul digestiv și asigură trecerea fără prea multe 'peripeții' a bolului alimentar prin stomac.

Semne că nu consumi suficiente fibre: Ți-e foame la scurt timp după ce ai mâncat

Alimentele bogate în fibre te fac să te simți sătulă mai mult timp. În particular, alimentele bogate în fibre solubile dau senzația de stomac plin.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com