Conținutul de vitamine (B1, B2, B6) și minerale (cupru, magneziu, fosfor, mangan) care se regăsește în semințele de in poate fi comparabil cu cel al cerealelor. Totuși, micile alimente sunt mult mai bogate din punct de vedere al cantității de fibre, de acizi grași Omega 3 și Omega 6 și de antioxidanți puternici (lignani). Semințele de in sunt foarte bune în curele de slăbire, în cele de menținere a greutății, dar și pentru starea generală de sănătate.

Potolesc foamea și reglează tranzitul intestinal

Consumate înainte de masă, semințele de in controlează apetitul alimentar pentru că dau senzația de sațietate. De asemenea, sunt o sursă bogată de fibre astfel că previn și tratează constipația. Tot fibrele conținute de semințele de in au o influență pozitivă și asupra scăderii colesterolului din sânge prin împiedicarea absorbției acestuia în organism.

Cum se mănâncă?

Ca atare, în forma lor naturală, în aproape orice fel de mâncare, sau pot fi și măcinate. Totul, în funcție de gustul fiecăruia.

Știai că…

…studii realizate de-a lungul anilor recomandă semințele de in ca fiind benefice, pe lângă sistemul digestiv, și în sistemul imunitar, cardiovascular, nervos, în prevenirea unor tipuri de cancer (de sân, de colon) și împotriva radiațiilor?

Credit foto: Shutterstock