Semințele de chia țin sub control diabetul. Află 9 beneficii uimitoare pe care le au aceste semințe

Semințele de chia țin sub control diabetul. Află 9 beneficii uimitoare pe care le au aceste semințe

Semințele de chia scad colesterolul, îmbunătățesc sistemul digestiv, au proprietăți antiinflamatoare și nu numai. Află mai multe detalii despre beneficiile lor.

Ce sunt semnințele de chia

Semințele Chia provin din planta chia, originară din Mexic și Guatemala.

Denumirile științifice ale plantei sunt salvia hispanica și salvia columbariae. Ambele aparțin familiei de mentă (Lamiaceae).

Semințele de chia arată asemănător cu semințele de susan. Ele sunt foarte mici și închise la culoare.

Această plantă este cunoscută oamenilor de foarte mult timp. Planta chia a fost cultivată de azteci, mayași, incași și alte triburi.

A fost o mâncare esențială pentru ei, iar istoricii au considerat-o o plantă importantă și o sursă de hrană pentru americanii nativi.

Odată cu căderea aztecilor și declinul general al populației native din regiunea nord-americană, utilizarea semințelor de chia a scăzut.

Uleiul de pește și beneficiile sale – 10 motive pentru care să-l consume familia ta

Până la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, grâul și porumbul au înlocuit semințele de chia.

Această schimbare a mâncării de bază poate fi atribuită călătorilor din Europa care colonizează Lumea Nouă și își aduc în producție cerealele, cum ar fi grâul, orezul, porumbul, cartofii și cartofii dulci.

Astfel, preferința generală a hranei s-a schimbat de-a lungul anilor.

Drept rezultat, restul americanilor nativi și-au abandonat „hrana veche” și au luat „mâncare nouă”.

Semințele Chia au fost uitate de mult timp până de curând.

Începutul secolului XX a văzut o revigorare a semințelor de chia, deoarece tot mai mulți oameni au început să cunoască semințele de chia și beneficiile lor.

Semințele de chia și valorile lor nutritive

100 grame de semințe de chia conțin

-6 grame de apă
– 486 kcal de energie
– 16 grame de proteine
– 30 de grame de grăsime
– 42 de grame de carbohidrați
– 34 de grame de fibre dietetice
– calciu
– 7 mg fier
– 335 mg magneziu
– 860 mg fosfor
– 407 mg potasiu
– 16 mg sodiu
– 4 mg zinc.

Semințele de Chia au, de asemenea, vitamine cum ar fi vitamina C, tiamina, riboflavina, niacinul și vitamina E.

Aceste semințe nu au colesterol și sunt surse bune de antioxidanți.

Ele conțin concentrații foarte ridicate de acizi grași omega-3, care au multe beneficii în ceea ce privește îmbătrânirea sănătoasă.

Antioxidanții prezenți în semințele de chia includ glicozide flavonolice, acid clorogenic, acid cafeic, kaempferol, quercetin, myricetin și acid linolenic.

Acești antioxidanți ajută la reducerea nivelurilor de radicali liberi din organism.

De ce este bine să consumi beta caroten în fiecare zi

Semințele de chia – 9 beneficii uimitoare pe care le au aceste semințe

1. Țin diabetul sub control

Amidonurile și carbohidrații prezenți în semințe sunt eliberate lent în comparație cu dietele convenționale și, prin urmare, sunt ideali pentru diabetici.
Asta deoarece nivelul zahărului din sânge nu va crește la scurt timp după ce au luat masa.

O eliberare mai lentă de zaharuri în fluxul sanguin poate ajuta la absorbția optimă a acestor zaharuri de către fiecare dintre celulele din organism.

Prin urmare, se crede că nevoia de insulină scade.

2. Previn oboseala

Sunt o sursă bună de acizi grași omega-3, cu excepția anumitor tipuri de pești.

Omega-3 sunt acizi grași esențiali necesari organismului și ajută la permiterea mai multor funcții corporale.

De asemenea, ele ajută la controlul artritei, osteoporozei, demenței legate de vârstă și oboseala, în multe alte afecțiuni.

3. Previn deficiența de calciu

Cantitatea de calciu din aceste semințe este considerată a fi mai mare decât cea găsită în laptele degresat.

Prin urmare, este recomandat să consumați o mână de semințe de chia zilnic pentru a elimina deficitul de calciu.

Calciul este necesar pentru îmbunătățirea funcțiilor corporale și pentru sănătatea osoasă și dentară, contribuind la reducerea osteoporozei, a slăbiciunii articulare și a flexibilității generale a corpului.

Moringa, planta minune bună în caz de diabet, artrită și chiar boli degenerative. Previne inclusiv cancerul

4. Stimulează sănătatea gastrointestinală

Conținutul ridicat de fibre alimentare din chia este bun pentru reglarea mișcărilor intestinale și, de asemenea, ajută la menținerea sănătății gastrointestinale.

Semințele vă fac să vă simțiți sătule mai mult timp, reducând astfel nevoia de a mânca prea mult.

5. Mențin greutatea sub control

Au o cantitate mare de fibre dietetice, un conținut bun de proteine, niveluri moderate de carbohidrați și acizi grași omega-3.

Aceste elemente nutritive, atunci când sunt combinate, pot juca un rol semnificativ în menținerea controlului greutății unei persoane pe termen lung.

6. Previn bolile cardiace

Sunt considerate ca fiind alimente proaspete.

Motivul este că acestea sunt cea mai bogată sursă de acizi grași omega-3 din lumea vegetariană.

Omega-3 sunt grăsimile bune care protejează inima și previn apariția bolilor cardiace prin reducerea nivelului de acizi grași omega-6 (colesterolul rău) și menținerea unui sistem cardiovascular fără stres.

7. Scad colesterolul

Semințele de chia sunt cunoscute a fi o sursă importantă de acid alfa linolenic și acizi grași omega-3.

Acești acizi grași sunt indispensabili pentru o stare bună de sănătate deoarece reduc în mod semnificativ nivelul de colesterol.

Studiile arată că consumul de semințe a crescut colesterolul HDL sau nivelurile bune de colesterol, dar a scăzut nivelul total al colesterolului.

8. Controlează hipertensiunea

Consumul regulat de semințe de chia se dovedește a avea un impact similar cu medicamentele obișnuite pentru hipertensiune arterială.

Rezultatele unui studiu au arătat că semințele de chia au controlat tensiunea arterială sistolică cu 6 ± 4 puncte.

De asemenea, atenuează factorii de risc cardiovasculare și de risc major la persoanele cu diabet zaharat controlat de tip 2.

Fructele galbene – 8 motive să le mănânci în fiecare zi

9. Previne artrita

Semințele Chia au un nivel ridicat de acid alfa-lenolenic, care poate fi transformat cu ușurință în acizi grași omega-3 și acționează ca un regulator de inflamație ideal.

Acești acizi grași controlează inflamația articulațiilor și arterelor.

Se estimează că un aport zilnic de aproximativ 4 grame de acid alfa-linolenic este suficient pentru a preveni artrita.

Sfaturi pentru a servi semințele de chia

Semințele Chia pot fi înmuiate într-un pahar de apă și consumate în dimineața următoare cu micul dejun.

La fel de bine pot fi înmuiate în lapte, kefir, iaurt, se pot face budinci sau se pot adăuga în salate.

Semințele de chia înmuiate în apă pot fi adăugate la prăjituri sau biscuiți pentru a elimina utilizarea untului. Consumul de semințe de chia încolțit poate fi de asemenea foarte benefic.

Acestea pot fi adăugate la diferite băuturi, sucuri, shake-uri proteice ca o componentă sănătoasă.

Chia semințele pot fi, de asemenea, stropite pe diverse alimente în micul dejun, prânz și cină.

Acestea pot fi adăugate peste ouă pentru a face o omletă sănătoasă sau adăugate la salate sub formă de pansamente.

Adăugați o mână de semințe de chia în lapte și fierbeți amestecul puțin pentru a face un terci delicios.

Semințele pot fi făcute pulbere ce poate fi adăugată în făină, lapte și iaurt.

Semințele de chia adăugate la tocane le face mai groase.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...