Semințele de busuioc dulce. 12 beneficii pe care le au acestea pentru organism

Semințele de busuioc dulce. 12 beneficii pe care le au acestea pentru organism

Semințele de busuioc dulce au la fel de multe proprietăți benefice la fel ca planta în sine. Iată de ce ar trebui să le consumi.

Consumul de semințe de busuioc este una dintre cele mai noi tendințe în domeniul sănătății și a fost o practică de mii de ani în multe părți ale lumii.

Deși beneficiile pentru sănătate sunt impresionante, este esențial să înțelegeți sursa, precum și utilizările potențiale și efectele secundare înainte de consumul lor.

Despre semințele de busuioc

Semințe de busuioc sunt semințele plantei de busuioc, științific cunoscută sub numele de Ocimum basilicum.

Planta de busuioc este cunoscută ca una dintre cele mai renumite plante din lume, și este un plus popular pentru nenumărate mâncăruri globale.

Cu toate acestea, semințele acestei plante sunt adesea trecute cu vederea, în ciuda faptului că are o concentrație bogată de compuși puternici și ingredienți activi.

Ei au un impact important pentru sănătatea umană.

Unele dintre principalele ingrediente active din semințele de busuioc sunt fibrele dietetice, vitamina K, fier, proteine, fitochimice.

Țelina, mai mult decât Viagra săracului. E bună într-o grămadă de boli. Vezi care

Mai conțin și compuși polifenolici, orientin, vicentin și alți antioxidanți puternici.

Semințe de busuioc sunt, de asemenea, cunoscute sub denumirea de semințe de sabja și semințe tukmaria și semințe tukmalanga.

Printre altele, sunt semințe populare în anumite bucătării culturale, în special ca adaos la băuturi și la deserturi.

Rețineți că acestea sunt semințele de la planta de busuioc dulce, mai degrabă decât planta de busuioc sfânt.

Semințele acestei specii de busuioc nu sunt consumate în mod obișnuit.

Semințe de busuioc sunt complet negre și în formă de lacrimă atunci când sunt uscate, aproximativ aceeași dimensiune ca semințele chia.

În timp ce aceste semințe nu se găsesc frecvent în multe locuri, beneficiile lor potențiale pentru sănătate cauzează o creștere a popularității lor.

Sunt ușor accesibile în magazinele de hrană naturală.

Ceaiul de mentă și 9 beneficii uimitoare pe care le are acest ceai

Semințele de busuioc – beneficii pentru sănătate

Cele mai notabile beneficii ale sănătății semințelor de busuioc includ

– capacitatea lor de a îmbunătăți sănătatea digestivă

– de a ajuta la scăderea în greutate

– de a stimula aspectul pielii

– de a întări părul

– de a regla zahărul din sânge

– de a răci corpul, presiunea

– îmbunătățirea vederii

– reducerea inflamației

– scăderea colesterolului

– prevenirea anumitor infecții.

Semințele de busuioc și 12 beneficii pentru organism

1. Îngrijește pielea

Cu o astfel de concentrație impresionantă de antioxidanți și flavonoizi, aceste semințe sunt cu siguranță capabile să îmbunătățească sănătatea pielii și să stimuleze creșterea celulelor noi.

Antioxidanții sunt capabili să contracareze efectele radicalilor liberi, care pot provoca stres oxidativ și, eventual, pot duce la mutații celulare.

Pe piele rezultă riduri, pete de vârstă, dar utilizarea regulată a acestor semințe poate reduce apariția acestor semne, precum și cicatricile.

În plus, ajutând la îmbunătățirea elasticității pielii ajută și la transformarea acestor semințe într-o super-hrană anti-îmbătrânire!

Cum consumi ghindele și ce proprietăți au pentru organism

2. Îngrijește părul

Cu un nivel semnificativ de fier și diferiți antioxidanți, precum și vitamina K, aceste semințe pot stimula producerea părului și pot preveni pierderea prematură a părului.

Fierul este esențial pentru circulație căci conduce sângele la nivelul scalpului și este, de asemenea, necesar pentru producerea părului puternic din foliculi.
Antioxidanții din aceste semințe vor ajuta la prevenirea inflamației și a stresului oxidativ asupra scalpului, care poate duce adesea la pierderea părului.

3. Ajută la scăderea în greutate

Semințe de busuioc sunt foarte bogate în fibre, oferă senzația de sațietate ceea ce poate împiedica supraalimentarea și gustarile între mese.

În plus, atunci când aceste semințe sunt digerate, acestea se pot umfla la 20 de ori dimensiunea originală, fizic „umplându-vă” și satisfăcând apetitul.

4. Menține colesterolul sub control

Studiile au arătat că semințele de busuioc dulce sunt direct asociate cu o scădere a nivelului de colesterol „rău”.

Asta înseamnă un risc mai scăzut de ateroscleroză și depunerea plăcilor în arterele și vasele de sânge.

Acest lucru va reduce de asemenea presiunea asupra inimii și va reduce șansele de atac de cord și accident vascular cerebral.

Cu farfuria la control. Tu știi ce să mănânci pentru imunitate sporită?

5. Controlează presiunea sanguină

În mod similar, cercetarea a constatat că nivelul de potasiu din aceste semințe este suficient pentru a influența direct tensiunea arterială.

Acest efect hipotensiv se datorează faptului că potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că poate relaxa tensiunea din artere și vasele de sânge, reducând astfel presiunea asupra sistemului cardiovascular.

6. Are grijă de sănătatea oaselor

Cu o gamă variată de minerale în semințe de busuioc, inclusiv fier, potasiu, cupru, calciu, mangan și magneziu, consumarea acestor semințe în mod regulat va ajuta la susținerea densității minerale osoase.

Acest lucru vă va reduce riscul de apariție a osteoporozei, păstrând senzația de tânără și puternică pe măsură ce îmbătrâniți.

7. Previne bolile

Există o cantitate notabilă de vitamina A și alți antioxidanți în semințele de busuioc dulce, care pot ajuta la reducerea stresului oxidativ și a inflamației cronice în corp.

Acest lucru va reduce presiunea asupra sistemului imunitar și, de asemenea, va preveni o serie de diferite infecții patogene și afecțiuni medicale.

Boala cronică este, de asemenea, cauzată de un exces de radicali liberi în organism, care este contracarat prin suplimente alimentare cu semințe de sabja.

8. Controlează zahărul din sânge

O serie de studii au arătat că ingredientele active, cum ar fi fibrele dietetice, găsite în semințele de busuioc sunt capabile să controleze nivelul zahărului din sânge.

Pentru persoanele care suferă de diabet zaharat de tip 2, acesta este un beneficiu foarte important al acestor semințe, deoarece incapacitatea de a controla nivelul de insulină și de glucoză este o parte potențial moartă a acestei afecțiuni.

Un pahar de apă cu semințe de busuioc dimineața vă poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină pe parcursul întregii zile.

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de banane

9. Efect de răcorire

În multe țări asiatice, semințele de busuioc sunt renumite pentru efectele lor de răcire asupra corpului.

Acestea pot ajuta la menținerea temperaturilor scăzute ale băuturilor și, în esență, la calmarea stomacului.

Deși este vorba de un vag și un beneficiu oarecum arbitrar pentru sănătate, aceste semințe sunt consumate în mod obișnuit de oameni care suferă de febră și alte afecțiuni inflamatorii, unde acest efect de răcire pare cel mai pronunțat.

10. Reduce stresul

Dacă mintea lucrează fără întrerupere e și nivelul de stres continuă să urce, un pahar de apă cu semințe de busuioc ar putea fi o soluție rapidă și simplă pentru anxietate.

Cercetările au arătat că consumul regulat de semințe de busuioc poate ajuta la reducerea episoadelor de depresie, la stimularea stării de spirit și la reducerea nivelului hormonilor de stres din organism.

11. Îmbunătățește vederea

Având în vedere cantitatea notabilă de vitamina A a acestor semințe, acestea sunt adesea recomandate persoanelor cu vedere defectuoasă sau celor cu niveluri ridicate de stres oxidativ.

Vitamina A acționează ca un puternic antioxidant în retină, împiedicând dezvoltarea cataractei și încetinind apariția degenerării maculare.

Top 11 alimente bogate în polifenoli. De ce sunt ele sănătoase

12. Elimină durerea

Când vine vorba de afecțiuni cum ar fi artrita, guta, durerile de cap și sindromul intestinului iritabil (IBS), semințele de busuioc sunt cunoscute pentru a reduce severitatea acestor episoade.

De asemenea, și pentru a oferi o ameliorare a durerii destul de repede.

Prin prevenirea eliberării compușilor proinflamatori și a citokinelor, ingredientele active din aceste semințe au un rol activ în multe condiții de sănătate comune.

Utilizări culinare ale semințelor de busuioc dulce

Utilizarea primară a semințelor de busuioc în majoritatea țărilor asiatice este ca un agent de îngroșare pentru anumite băuturi, de la sucuri la shake-uri nutritive.

Când pui semințele de busuioc în apă sau în alt lichid, ele devin gelatinoase și moi.

Acest lucru nu numai că îngroașă băuturile, dar și le crește semnificativ potențialul nutrițional.

Semințele de busuioc pot fi, de asemenea, incluse în șerbet și milkshake-uri, au un gust destul de blând, care nu interferează cu alte arome.

Acestea fiind spuse, ele sunt incluse în principal în produse dulci și băuturi.

7 beneficii ale algelor Kelp. De ce ar trebui să o consumi

Este simplu să-ți faci propriile băuturi din semințe de busuioc

Adăugați 1/2 ceașcă de semințe de busuioc la un smoothie de fructe sau un pahar de suc pentru o băutură nutritivă și sănătoasă.

Puteți vedea, de asemenea, acest super-alimentat ca un topping pentru salate, dar ele merg, de asemenea, bine în supe, tocană, iaurt, și paste.

Cea mai simplă modalitate de a consuma aceste semințe este să adăugați o jumătate de ceașcă unui pahar plin de apă.

Semințele se vor umfla la aproximativ 10 ori volumul inițial și vor elibera mai mult din antioxidanți și substanțe nutritive.

Semințe de busuioc dulce și efectele adverse

Aceste semințe pot furniza un număr semnificativ de beneficii pentru sănătate, dar care vin împreună cu câteva efecte secundare.

Printre acestea este pericolul de sufocare pe care îl reprezintă, precum și fluctuațiile potențiale ale hormonilor.

Hormonii

Unul dintre efectele secundare ale semințelor este impactul lor potențial asupra nivelurilor hormonale din organism, și anume estrogenul.

Acest lucru poate fi periculos pentru femeile gravide, deoarece poate stimula menstruația și poate duce la complicații pentru copil.

Cei care suferă de dezechilibre tiroidiene sau alte probleme hormonale nu trebuie să folosească aceste semințe înainte de a vorbi cu medicul lor.

Pericol de sufocare

Datorită efectului pe care apa și lichidele îl au asupra acestor semințe, un raport necorespunzător de lichid la semințe poate duce la o aglomerare mare de gelatină care poate fi dificil de înghițit.

Din acest motiv, ele nu sunt recomandate pentru oricine are dificultăți de înghițire, copii mici sau vârstnici.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto