Secrete pentru siluetă la vârsta matură

Secrete pentru siluetă la vârsta matură

Majoritatea femeilor se confruntă, când sunt la o vârstă matură, cu problema kilogramelor în plus. Surplus care se acumulează uşor şi dispare greu. Descoperă care sunt cele mai bune secrete pentru siluetă, care te vor ajuta să fii mulţumită pe deplin de felul în care arăţi.

De obicei, după vârsta de 40 de ani, metabolismul devine mai leneş atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. De asemenea, spune dr. Ciprian Constantin, 'majoritatea femeilor aflată în această perioadă a vieţii au dat deja naştere unui copil, doi, chiar trei, şi se confruntă foarte probabil cu un câştig ponderal restant. Apoi, multe dintre doamne au urmat deja diete, cu unul sau două fenomene yo-yo trăite, în care s-a pierdut ţesut muscular şi s-a câştigat ţesut adipos. Nu mai vorbim de sedentarism. Activitatea prestată peste zi constă deseori în 8 ore de muncă la un birou, după care urmează alte 2-4 ore de activitate casnică, motiv pentru care devine destul de dificil de urmat o dietă '. Şi, totuşi, iată ce te poate ajuta să ai un stil de viaţă sănătos.

Cei mai importanţi paşi

Efortul fizic practicat 30 min/zi ar fi ideal să fie repetat regulat, crescând în intensitate. Se poate ajunge şi la 40-50 de minute, la două zile, pentru o menţinere activă. Antrenamentele de rezistenţă şi aerobicul te pot ajuta din plin, mai ales că masa musculară dezvoltată arde mai multe calorii.

Aportul caloric adecvat este esenţial. După vârsta de 40 de ani trebuie consumate, în medie, cu 200 de calorii mai puţin decât la 30. Dacă, de exemplu, s-ar consuma zilnic doar un biscuit (25 calorii) în plus faţă de necesarul caloric, atunci pentru un kilogram (greutate) luat peste greutatea ideală ar fi de ajuns aproximativ doi ani.

Calitatea alimentelor e foarte importantă. Alege să consumi fructe, legume, cereale integrale şi proteine fără multă grăsime. De asemenea, adulţii trebuie să consume cam 1200 mg calciu pe zi. Pentru aceasta, treabuie să mănânce zilnic 3-4 produse lactate, la alegere: lapte, iaurt, brânzeturi.

Fibrele din alimente nu trebuie omise. Include neapărat fibrele în alimentaţie pentru că asigură un tranzit adecvat, în menţinerea unui proces al digestiei favorabil absorbţiei.

Distribuirea corectă a alimentelor e esențială. Micul dejun ar trebui să fie una dintre mesele importante ale zilei. Nu sări peste el! În urma unui sondaj nutriţional s-a constatat că oameni care au scăzut în greutate ori s-au menţinut pentru o perioadă între 1 şi 6 ani, 78% au răspuns că mănâncă micul dejun în fiecare zi şi aproape 90% au spus că mănâncă micul dejun cel puţin 5 zile pe săptămână. Acesta a fost unul dintre puţinele lucruri în comun pe care le-au avut cei testaţi. De asemenea, în cele 8 ore de lucru trebui să se ţină cont de pauza pentru masă. Este un beneficiu pentru menţinerea greutăţii, la fel ca şi brunch-ul (gustarea de dinaintea prânzului) şi cea de la ora 17-17.30. Sunt foarte importante pentru a putea avea o dietă reuşită.

Consumul de alcool să fie cât mai mic. Aportul unui gram de alcool aduce 7kcal/ml. Este un plus de energie care se transformă, din păcate, în depozite lipidice (de grăsime).

Tratează afecţiunile prezente. Starea de sănătate influenţează direct aspectul fizic. Nu ezita să tratezi eventualele boli metabolice, ale tiroidei, boli genitale (afecţiuni ale ovarului) sau tulburări psihiatrice.

 

Nu elimina complet grăsimile

Renunţând la ulei te privezi de acizii graşi nesaturaţi, care au un rol important în sănătatea celulelor nervoase şi a pielii. Lipsa consumului de unt şi alegerea exclusivă a produselor lactate degresate duce la carenţa (lipsa acută) de vitamina A şi D. Consumă zilnic 10 g unt şi 10 g ulei! Nu te vor îngrăşa, ci vor avea grijă de sănătatea ta.

Riscurile îngrăşării

Kilogramele în plus aduc după ele colesterol ridicat, hipertensiune şi diabet zaharat. Toate acestea duc, la rândul lor, la riscul de infarct sau atac cerebral, anumite tipuri de cancer (mamar, colo-rectal etc.). Conform unor studii, două kilograme în plus, puse după vârsta de 45 de ani, cresc riscul de cancer mamar cu până la 30%.

Dr. Ciprian Constantin, Șef Departament Nutriție și Diabet, Spitalul Militar Central 'Carol Davila'

Dr. Ciprian Constantin

dr. Ciprian Constantin

Credit foto: Flickr.com