Există o serie de alimente care declanșează frecvent problemele de digestie. Acestea sunt: varza, ceapa, usturoiul, zahărul, pâinea proaspătă, fasolea, prunele, dulciurile și mâncărurile grase. Acum însă ai la îndemână cele mai bune metode ca ă scapi de probleme.

Condimentează mâncarea corect

Unele alimente bogate în fibre pot prroduce balonări, însă nu e cazul să renunți la ele. Mai degrabă folosește la gătit condimente precum anasonul, cimbrul, ghimbirul, rozmarinul, șofranul sau chimenul. Acestea înlesnesc digestia, dar previn și folosirea sării în exces.

Mănâncă încet

Dacă te grăbești, înghiți mult aer care se adună în intestin, iar mâncarea ajunge în stomac nemestecată. Secretul este să mănânci încet și să mesteci foarte bine. Astfel, stomacul are timp să producă suficienți acizi și să digere bine mâncarea.

Bea mult, dar corect

Lichidele ajută digestia, însă este esențial să nu fie consumate în timpul mesei, pentru că diluează acidul gastric. Așadar, consumă cât mai multă apă, ceaiuri și sucuri de fructe și legume preparate la tine în casă, însă doar între mese. Și nu bea lichide reci! Băuturle reci pot încetini procesul de digestie.

Ia stimulente naturale

Pentru o digestie ușoară, găsești la plafac tinctură de fenicul, de anason și de mentă. Dacă ai consumat mâncare prea grasă, apelează la extractul de anghinare, care îți va liniști imediat stomacul. Atenție! Diluează tincturile cu apă, deoarece conțin alcool și pot ataca pereții stomacului.

Fă mișcare

Sedentarismul favorizează apariția problemelor digestive. Ca să eviți acest lucru, fă puțină mișcare după ce ai mâncat. Ieși la o plimbare, mergi la cumpărături sau fă câtteva exerciții.

 

Credit foto: 123rf.com