Sciatica la gravide. Cauze, tratament și exerciții eficiente

Sciatica la gravide. Cauze, tratament și exerciții eficiente

Sciatica la gravide dă mari bătăi de cap. Multe femei însărcinate se confruntă cu această problemă supărătoare. Iată ce ai de făcut când ai această afecțiune.

Vă întrebați cum să gestionați durerea severă a nervului sciatic în timp ce sunteți însărcinată?

Primul pas spre recuperare este să știi exact ce provoacă durerea.

În majoritatea cazurilor, este o problemă asociată cu vertebrele, deoarece pune presiune asupra nervului sciatic. Cu toate acestea, există și alte motive.

Sciatica la gravide – ce înseamnă

Sciatica, cunoscută și sub denumirea de sindromul radicular lombosacral, se referă la un grup de probleme.

Nervul sciatic, care este cel mai mare nerv din corp, trece de la partea inferioară a spatelui până la spatele picioarelor.

Durerea este una recurentă pulsantă în picioare.

Acesta provine de la nivelul coloanei vertebrale inferioare și poate fi o durere profundă, plicticoasă și tragică care radiază în josul piciorului.

Puteți dezvolta sciatica cu sau fără dureri de spate.

Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

Sarcina poate provoca sciatica?

Nu, nu veți dezvolta sciatică doar pentru că sunteți însărcinată.

De fapt, doar 1% dintre femeile gravide se confruntă cu această problemă.

Spre deosebire de credință, sciatica nu este cauzată de presiunea exercitată de copil asupra nervului.

Se întâmplă de obicei datorită deteriorării discului coloanei vertebrale, care duce la umflarea nervului.

Având o stare proastă și starea inactivă pentru perioade lungi poate provoca, de asemenea, sciatica.

Prin urmare, este încă un motiv să rămână activă în timpul sarcinii.

Ridicarea obiectelor grele sau efectuarea unor activități fizice stresante în timpul sarcinii vă va face să vibreze corpul, declanșând sciatica.

Durerea musculoscheletală pe care o experimentați la nivelul anterior sau posterior a inelului pelvitic nu este probabil să fie asociată cu nervul sciatic.

Aceasta este cauzată, de obicei, de disfuncția simfizistică pubiană (SPD) sau de durerea pelvină (PGP) care este frecventă în timpul sarcinii și are aceleași simptome ca și sciatica.

4 factori care pot afecta mărimea burticii de gravidă

Sciatica la gravide – cauze posibile

Activitățile fizice și stresul sunt motivele exterioare ale sciaticii în timpul sarcinii.

Dar ce se întâmplă în interiorul corpului tău? Cauzele tipice ale durerii nervului sciatic când sunteți gravidă includ:

– Creșterea retenției de lichide și creșterea în greutate exercită presiune asupra nervului sciatic care trece prin pelvis.

– Uterul în creștere pune presiune suplimentară asupra nervilor coloanei vertebrale și a nervilor sciatici, ceea ce determină hernia discului vertebral

– Expansiunea buricului și a sânilor provoacă o schimbare a centrului de greutate și vă întinde curba lordotică (înălțarea deasupra fundului).

Acest lucru face ca mușchii capului și regiunii pelvine să strângă și să apese nervul sciatic.

– În al treilea trimestru, când copilul începe să se schimbe într-o poziție de naștere corectă, capul său se sprijină direct pe nerv, ducând la durere severă în fund, picioare și spate.

– Bolile sistemice, cum ar fi diabetul, pot afecta nervul sciatic.

– Tumoarea sau abcesul sau sângerarea în pelvis pot, de asemenea, să dăuneze nervului sciatic.

Înotul în sarcină. Este sigur sau nu în această perioadă

Simptomele de sciatică la gravide:

Semnele și simptomele sciaticii sunt aproape similare cu cele ale durerii pelviane, dar sunt ceva mai severe.

Acestea pot fi constante sau intermitente. Iată câteva din simptomele comune ale sciaticii:

– O durere arzătoare care vine și se duce mai ales pe o parte, dar uneori pe ambele părți.

– Durerea ușoară, care provine de la fund sau zona inferioară a spatelui și se extinde pe partea exterioară

– O durere ocazională care poate fi larg răspândită sau neregulată.

– Senzație de furnicături la nivelul piciorului împreună cu amorțeală în picior și picioare.

– O durere rară în zona inghinală.

– Crampe musculare acute.

– Curbura anormală a spatelui inferior.

Durerea nervului sciatic care radiază în fese și picioare va fi mai gravă atunci când este însoțită de dureri de spate mai mici.

Sciatica la gravide – factori de risc

Femeile sunt mai predispuse la sciatică în timpul sarcinii dacă:

– sunt supraponderale

– fumează sau stau în fum

– au probleme de spate și osteoporoză

De asemenea, dacă există o problemă preexistentă a spatelui inferior, aveți mai multe șanse de a face sciatică.

Asta deoarece nervul în sine este foarte sensibil și poate fi afectat de greutatea copilului care o exercită presiune.

Gravidele din București vor primi de la Primărie 2.000 de lei. Se dau bani și pentru fertilizare in vitro

Există vreo modalitate de a preveni sciatica la gravide?

Nu există măsuri preventive pentru sciatică.

Cei mai mulți ginecologi și specialiști ai coloanei vertebrale recomandă:

– Un stil de viață activ și sănătos împreună cu yoga sau exerciții pentru a reduce riscul de leziuni ale nervilor în timpul sarcinii.

– Exerciții regulate pentru menținerea sănătoasă a mușchilor, permițându-vă astfel să susțineți greutatea copilului.

Sciatica la gravide – ce este de făcut

Sciatica este un disconfort temporar și puteți trata boala cu câteva sfaturi de auto-evaluare.

O vizită la un medic nu este necesară dacă durerea este ușoară.

Unele dintre remediile eficiente pentru durerea nervului sciatic sunt după cum urmează

– Acoperiți pielea cu o cârpă sau flanelă. –

Aplicați o compresă caldă sau un pachet de gheață în regiunea dureroasă. Alternarea dintre comprese calde și reci ajută la ameliorarea durerii.

Nu lăsați compresa fierbinte prea mult pentru că ridicarea temperaturii corpului prea mult este periculoasă pentru tine și copil.

– Încearcă să rămâi cât mai activă posibil.

Este normal să simțiți o ușoară durere atunci când desfășurați activități regulate. Cu toate acestea, ar trebui să știți să vă ajustați ritmul.

– Nu ridicați obiecte grele.

Dacă trebuie să ridicați obiecte grele, îndoiți mai întâi genunchii, păstrați-vă spatele drept și încercați să ridicați obiectul prin plasarea acestuia aproape de corp.

– Când stați, țineți-vă spatele într-o poziție ușor arcuită.

Dacă simțiți presiune când stați în picioare, ridicați un picior și odihniți-l pe un obiect ridicat.

În timpul ședinței, puteți folosi o pernă mică sau un prosop laminat pentru a vă sprijini coloana vertebrală.

– Ascultați-vă corpul și evitați să faceți ceva care agravează durerea.

– Dormiți pe partea care nu are dureri.

Dacă simțiți durerea pe partea dreaptă, dormiți pe stânga. Aceasta va ajuta la ameliorarea presiunii asupra nervului.

Constipația la copii. Simptome, cauze și tratamente eficiente

Sciatica la gravide – ce este de făcut

– Pentru un somn confortabil, utilizați o saltea fermă care oferă un suport excelent în spate.

Plasați o pernă obișnuită sau o pernă de sarcină între picioare, pentru a susține pelvisul și a scoate presiunea din nervul sciatic.

– Pentru a ajunge în pat, stați pe margine cu picioarele apropiate și culcați-vă pe o parte, apoi trageți-vă picioarele pe pat.

– Când coborâți din pat, rotiți-vă pe o parte și duceți picioarele peste marginea patului, ridicați ușor corpul într-o poziție așezată.

Este mai bine decât să te ridici direct într-o poziție sezând.

Sunt șanse mai mici să declanșați spasme musculare dureroase.

– Dacă lucrați la un computer, faceți pauze regulate.

– statul în pat pentru perioade mai lungi nu va ajuta, dacă medicul nu recomandă.

– Ridicați-vă picioarele și stați într-o poziție confortabilă pentru a ușura durerile inferioare ale spatelui și picioarelor.

– Este recomandat un câștig progresiv în greutate, deoarece o creștere bruscă a kilogramelor poate pune presiune asupra nervului sciatic.

Dacă ați fost la un IMC sănătos înainte de sarcină, încercați să luați numai 1 kilogram în primul trimestru, în jur de 3,6 kg în al doilea și 9 kg în trimestrul al treilea.

Un câștig total de greutate de 13-14 kilograme este ideal în timpul sarcinii.

Hernia la copii. Ce simptome să te îngrijoreze

Sciatica la gravide – ce este de făcut

– Purtați încălțăminte plată sau cu toc înalt.

Nu purtați încălțăminte greoaie, deoarece exercită o presiune suplimentară asupra spatelui și picioarelor inferioare.

– Nu faceți mișcări ciudate.

– Înotul funcționează foarte mult în ameliorarea durerii nervului sciatic.

Acesta elimină presiunea, deoarece flotabilitatea apei scade temporar greutatea coloanei vertebrale de la sarcină.

– Cumpărați o brâu care vă ridică puțin uterul.

Cureaua ajută la echilibrarea proporțională a greutății și reduce durerea sciatică.

Dacă remediile de mai sus nu vă ajută și durerea devine gravă sau constantă, este momentul potrivit să mergeți la doctor.

Sciatica la gravide – tratamente

Medicul vă poate trimite la un fizioterapeut pentru anumite exercitii de terapie fizică de întărire a mușchilor pelvieni, ai spatellui și burții.

De asemenea, vă poate cere să purtați o curea de susținere a sarcinii.

Va trebui să țineți cont de funcționarea nervilor pe tot parcursul sarcinii.

De asemenea, medicul vă poate recomanda medicamente pentru durere la sciatică.

De asemenea, aceste terapii pot trata durerea sciatică:

– Osteopatie

– Acupunctura / medicina chineza

– Chiropractic

– Masaj

Obținerea unui masaj prenatal, în special în trimestrul al doilea și al treilea, de către un specialist, vă va ajuta.

Nu numai că va ușura durerea, ci vă va ajuta să dormiți mai bine.

Elimină semnificativ simptomele sciaticii și stimulează circulația sângelui.

Asigurați-vă că faceți aceste terapii la specialiști care au experiență în a trata femeile însărcinate.

Semne importante care îți arată că ești însărcinată cu o fetiță

Sciatica la gravide – exerciții eficiente

Efectuarea de exerciții regulate și yoga vă ajută să gestionați durerea prin întărirea coloanei vertebrale, a șoldurilor, pelvisului, stomacului și a spatelui.

Yoga vă ajută să vă corectați postura și să vă întindeți.

În cazul în care aveți sciatică persistentă, trebuie să continuați exercițiile chiar și după naștere. E

Exercițiile recomandate în general includ:

1. Stretching la masă

Aceasta este o întindere activă care ajută la ameliorarea mușchilor spatelui, feselor și picioarelor.

Se întinde segmentele lombare ale spinării și se aplatizează coloana vertebrală.

Cum se face:

Stați lângă o masă cu picioarele plasate la o distanță de șold.

Înclinați-vă înainte, punându-vă mâinile pe masă. Lăsați brațele să fie drepte și în spate.

Încercați să vă trageți șoldurile departe de masă până când veți simți o întindere în partea din spate a picioarelor și a spatelui.

Rămâneți în această poziție timp de 30 de secunde până la un minut și apoi ridicați-vă drept.

Repetați acest exercițiu de două ori pe zi.

2. Rulourile din spumă

Folosirea acestui rulou este o modalitate bună de a ajuta la sciatică, relaxează și calmează mușchii încordați.

Cilindrul de spumă acționează ca un mini-masaj pentru mușchii și țesutul conjunctiv.

Cum se face:

Puneți o rolă de spumă pe podea.

Stați pe cilindru sprijinind cu mâinile spatele tău.

Ridicați un picior și puneți-l pe celălalt genunchi.

Mutați corpul înainte și înapoi până când vă simțiți un loc plăcut.

Continuați mișcarea în zona dureroasă timp de aproximativ 30 de secunde până la un minut.

Acum rulați ruloul până la partea din spate a piciorului de sus până când găsiți un alt loc delicat.

Repetați același lucru cu o altă parte.

3. Întoarceri de tors

Răsucirea trunchiului vă întinde nervul sciatic fără a provoca o presiune suplimentară asupra corpului.

Poate fi efectuată și prin ședere în jos, deoarece nu riscați să cădeți și să-i răniți copilul.

Cum se face:

Luați un scaun confortabil.

Respirați adânc și țineți-vă de marginea din spate a scaunului.

Rotiți-vă torsul spre dreapta împingând-vă ușor pe spatele scaunului.

Rămâneți în această poziție timp de 30 de secunde și repetați același lucru cu partea stângă.

4. Trageri de genunchi:

Este un exercițiu simplu de întindere a nervului sciatic.

Cum se face:

Stai pe spate pe un covor sau pe pat.

Ridicați genunchiul drept spre burtă.

Puneți-vă mâinile pe genunchi și încercați să vă trageți cât mai mult piciorul fără a vă presa pe abdomen.

Acum fă la fel cu genunchiul stâng. Puteți încerca, de asemenea, cu ambele picioare în același timp.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...