Scapă de mătreață și uită de căderea părului folosind ulei din sâmbure de struguri

Scapă de mătreață și uită de căderea părului folosind ulei din sâmbure de struguri

De ce să folosești ulei din sâmbure de struguri? Îți spunem noi! Părul și pielea ta îți vor mulțumi. Conținutul bogat în vitamine și antioxidanți asigură părului rezistență și strălucire, iar pielea este protejată de infecții și de temutele semne de bătrânețe, ridurile.

Află în continuare care sunt beneficiile uleiului din sâmbure de struguri, dar și contraindicațiile acestui ingredient natural!

Beneficii ulei din sâmbure de struguri: păr rezistent și piele fără riduri sau vergeturi

Există numeroase produse cosmetice care au în compoziție ulei din sâmbure de struguri. Acesta este bogat în vitaminele C, D și E, care pot ameliora aspectul cicatricelor și ridurilor. Polifenolii din uleiul de din sâmbure de struguri au, în același timp, rol hidratant și astringent, echilibrând nivelul de sebum de la nivelul feței. Folosit ca loțiune tonică, acesta pătrunde în profunzimea porilor și îi curăță eficient, astfel încât riscul de apariție a coșurilor este redus la minimum.

Vitaminele C și E au un excelent rol emolient, ameliorând aspectul pielii și în special vergeturile. De asemenea, acidul linoleic poate ajuta la vindecarea eczemelor, iar masajul cu ulei din sâmbure de struguri favorizează circulația sangvină și catifelează pielea.

Cât despre beneficiile uleiului din sâmbure de struguri asupra părului, îți spunem atât: nu vei mai avea bătăi de cap cu mătreața și părul va crește mai repede! Masajul scalpului cu ulei din sâmbure de struguri întărește rădăcina firului de păr, elimină mătreața și stimulează creșterea podoabei capilare.   

Ulei din sâmbure de struguri: beneficii pentru sănătate

Conținutul bogat în acizi grași Omega 6 din uleiul dn sâmbure de struguri ajută la reducerea inflamaților din organism, arată un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Maryland. Potrivit acestuia, acizii grași Omega 6 pot reduce riscul de alergii, artrită, ADHD și cancer de sân. Un rol important în întărirea imunității joacă și conținutul bogat în vitamina E, iar grăsimile bune ajută la menținerea sănătății inimii.

De asemenea, există persoane care susțin că simptomele diabetului au fost ameliorate cu ajutorul acestui tip de ulei. Dar trebuie avut grijă cu cantitățile, deoarece prea mulți acizi grași Omega 6 pot favoriza creșterea nivelului de colesterol și riscul de a suferi de obezitate, factorii principali de risc în apariția diabetului.

În cazul femeilor, nu trebuie consumate mai mult de 5-6 lingurițe cu ulei din sâmbure de struguri, iar bărbații au voie cel mult 7 lingurițe.

Cele mai bune sortimente de ulei din sâmbure de struguri

Uleiul din sâmbure de struguri poate fi folosit la prăjit, deoarece are o temperatură ridicată de fumegare. Trebuie avut grijă însă la tipurile de ulei din sâmbure de struguri din comerț, pentru că multe sunt procesate și au adăugate diverse substanțe chimice, printre care și hexanul, considerat o toxină pentru creier.

Chiar dacă sâmburii de struguri sunt bogați în antioxidanți și substanțe nutritive esențiale, despre ulei nu putem spune același lucru. Sunt de preferat uleiurile organice presate la rece, pentru că numai așa se păstrează aroma, gustul și proprietățile nutritive.

Ulei din sâmbure de struguri: contraindicații și reacții adverse

Cele mai frecvente reacții adverse la uleiul din sâmbre de struguri sunt: senzația de greață, mâncărimile, durerile de stomac, migrenele și durerile în gât. De asemenea, se poate întâmpla, ce-i drept mai rar, ca acest tip de ulei să cauzeze o reacție alergică, ce se manifestă prin dificultăți respiratorii, umflarea feței și a gurii, senzația că „te ține ceva în piept' sau eczemele.

Uleiul din sâmbure de struguri trebuie evitat de persoanele care sunt la dietă, au colesterolul ridicat sau au probleme cu inima, pentru că are un conținut mare de acizi grași Omega 6, de circa 70%. Prin comparație, uleiul din floarea-soarelui are 68% acizi Omega 6, uleiul de porumb are 54%, cel de soia are 51%, iar cel de rapiță are doar 19%.

Reține: acizii grași Omega 6 nu sunt periculoși decât atunci când sunt consumate în exces alimente care îi conțin.