Scapă de astenia de primăvară!

Una din 10 persoane resimte în această perioadă o oboseală accentuată, reprezentată prin lipsa de energie şi dificultăţi în menţinerea atenţiei şi a concentrării. De vină este astenia de primăvară, o stare de slăbiciune, de disconfort fizic şi psihic, care apare la începutul primăverii.

Primăvara, organismul nostru trebuie să facă faţă schimbărilor de temperatură şi luminozităţii crescute şi să se adapteze unui nou stil de viaţă. Pentru aceasta, el are nevoie de resurse energetice, însă dacă se confruntă cu un deficit de vitamine şi minerale, atunci sunt şanse mari să devenim victime ale asteniei. De ce? Pentru că lipsa de vitalitate cauzată de consumul de alimente nesănătoase din timpul iernii este unul din factorii care favorizează instalarea asteniei de primăvară. Pe lângă aportul insuficient de vitamine şi minerale, alte cauze alte asteniei sunt lipsa exerciţiilor fizice şi bolile de sezon precum gripa.
Cele mai bune remedii pentru tratarea asteniei de primăvară se regăsesc în alimentaţie, odihnă şi exerciţii fizice.
Iată 5 soluţii rapide şi eficiente pentru combaterea asteniei de primăvară!

1 Consumă multe fructe şi legume proaspete

Fructele şi legumele sunt bogate în vitamine şi cresc rezistenţa organismului. Verdeţurile de sezon, precum salata verde, urzicile şi spanacul, fac minuni în tratarea asteniei. Fructele, în special cele cu un conţinut bogat în vitamina C (merele şi citricele) sunt, de asemenea, recomandate.

2 Începe o cură de vitamine şi minerale

Dacă suferi de simptome severe ale asteniei, atunci s-ar putea ca vitaminele pe care organismul le ia din alimente să nu fie suficiente. Prin urmare, l-ai putea ajuta luând suplimente nutritive.

3 Bea cât mai multe lichide

Încearcă să consumi cât mai multe lichide, deoarece acestea detoxifică organismul. Ceaiul verde, de pildă, te revigorează, îmbunătăţeşte nivelul de energie şi te menţine în formă pe parcursul zilei.

4 Odihneşte-te corespunzător

Pentru că în timpul somnului organismul nostru se reface şi acumulează energie pentru ziua următoare, e important să respectăm orele de somn. Astfel, vom face faţă mai bine efectelor negative ale asteniei.

5 Mişcarea în aer liber face minuni!

Fie că mergi la sală sau preferi o plimbare în parc, mişcarea e esenţială. Ea este o sursă importantă de energie şi ajută organismul să se adapteze mai uşor la schimbările cărora trebuie să le facă faţă.

Loading...