Femeile însărcinate știu cel mai bine ce presupune sarcina și cât de mult de foiești în pat până îți găsești o poziție de somn bună.

Pozițiile obișnuite de somn nu mai pot fi acum adoptate, căci burtica și sănătatea celui mic nu-ți mai permite.

Sunt câteva motive pentru acest discomfort, dar există și puține poziții de somn care pot ajuta femeia însărcinată să se odihnească.

Atunci când ești însărcinată corpul trece prin numeroase modificări.

La capitolul discomfort pot fi incluse creșterea abdomenului, durerile de spate, arsurile la stomac, insomnia, samd.

Dormitul pe spate în sarcină

Dormitul pe spate nu este recomandat deoarece adaugă presiune pe aortă și vena cavă inferioară.

Această poziție de somn poate încetini circulația sângelui din corpul tău, dar și al fătului.

Poziția poate cauza și dureri de cap, de respirație, la nivelul sistemului digestiv, hemoroizi, tensiune scăzută.

Nu este bun nici somnul pe burtă

Această poziție îți poate afecta respirația. Când stai cu fața în jos, stomacul tău presează uterul, dar și sânii.

Dormitul pe o parte este ideal

Este poziția de somn cea mai bună pentru mămică și fătul ei.

În plus, este și confortabilă după ce burtica a crescut ceva mai mare.

Experții susțin că dormitul pe partea stângă ar fi cel mai indicat căci ajută circulația oferind sângelui o rută mai bună să ajungă de la inimă la placentă.

Dormitul pe partea stângă ferește și ficatul de o presiune mai mare.

Dormitul pe partea stângă are efecte benefice asupra organismului, susțin experții. Iată de ce această poziție este mai indicată decât celelalte.

Trucuri pentru un somn mai bun

Pentru un mai mare ajutor burticii și spatelui folosiți perna.

O pernă normală poate fi așezată sub burtică sau între genunghi.

Mai există și varianta pernelor speciale. Acestea te pot ajuta să nu te rostogolești pe burtă sau spate, pe timpul nopții.

Folosește perna să stai cu pieptul mai sus pentru o respirație mai ușoară sau să te rezemi cu spatele de perne.

Pentru arsurile la stomac, dormi cu partea superioară a corpului puțin mai sus. În acest fel, acidul va rămâne în stomac.

Și nu intra în panică dacă ți-ai schimbat poziția de somn în mod involuntar. Mai bine îți lași corpul să se poziționeze confortabil decât să te trezești des pentru repoziționare.

Sursa foto Flickr