Osteoartrita, despresia, hipertensiunea arterială sunt trei dintre afecțiunile care pot fi ținute în frâu mai bine cu ajutorul unei alimentații corecte, a stilului de viață și al plantelor medicinale. Astfel, te poți bucura de sănătate fără să apelezi la tratamente invazive, scumpe sau la medicamente.

Stilul de viață te ferește de boli

Noi studii arată că simple schimbări ale alimentației și stilului de viață pot duce la prevenirea sau ameliorarea a numeroase afecțiuni, pentru care mulți oameni au impresia că trebuie tratate doar cu medicamente. Majoritatea medicamentelor tratează simptomele și nu se adresează cauzei bolii. Ar trebui să ajungem la ele doar ca ultimă soluție, pentru probleme care nu pot fi înlăturate altfel și tratamentul alopat să fie întodeauna însoțit și de schimbarea regimului de viață și al dietei. Principiul de bază al tratării unei boli este cât se poate de simplu, dar de multe ori este ignorat chiar și de doctori: găsirea cauzei îmbolnăvirii și înlăturarea ei. Dar pentru mulți oameni este foarte greu de înțeles și de acceptat soluția, iar faptul că se îndoapă cu medicamente nu face decât să le mascheze simptomele și să le încetinească procesul de însănătoșire”, este de părere medicul american Joseph Mercola.

Bolile care pot fi ușor evitate fără medicamente sunt:

  • osteoartrita

  • osteoporoza

  • diabetul de tip II
  • hipercolesteromia
  • hipertensiunea aerterială

  • despresia

  • insomnia

Ce te face cu adevărat sănătos?

  • Alege o dietă sănătoasă având grijă să nu ajungi la hiperglicemie, evitând excesul de dulciuri, fructe dulci și carbohidrați (produse făinoase, cartofi, orez alb etc.).
  • Consumă grăsimi bune (din pește, ulei de măsline, rapiță, in, floarea-soarelui, porumb, cocos și alte uleiuri vegetale, mai ales cele preparate prin presare la rece, semințe de in, de floarea-soarelui etc.) și evită-le pe cele „rele” (carnea grasă, produsele din carne cu un conținut ridicat în grăsimi, brânzeturile grase, untul și produsele lactate grase, unele produse de patiserie, snacksurile, chipsurile, mancarea fast-food, prăjelile).
  • Mănâncă multe legume și fructe în stare crudă (alege-le pe cele cultivate cât mai natural posibil).
  • Bea suficientă apă curată.
  • Asigură-te că ai un aport suficient de vitamina D, expunându-te suficient la soare (nu uita totuși de cremele cu protecție solară, chiar și în timpul iernii) sau din alimentație (se găsește în somon, ton în ulei, lapte de vacă și cel de soia, iaurt, cereale integrale).
  • Limitează-ți expunerea la substanțe toxice.
  • Fă exerciții fizice regulat. Plimbă-te în aer liber, în natură, preferabil la prânz când este mai multă lumină – iarna, vara, evită miezul zilei când temperaturile sunt caniculare.