Rozmarinul și beneficiile sale – 25 de motive să îl consumi mai des

Rozmarinul și beneficiile sale - 25 de motive să îl consumi mai des

Rozmarinul are o mulțime de beneficii și proprietăți pentru organism, motiv pentru care trebuie să-l introduci în dieta ta. Stimulează memoria, sistemul imunitar, protejează corpul de infecții. Acestea sunt numai câteva dintre beneficiile sale.

Cele mai interesante beneficii pentru sănătate ale rozmarinului includ capacitatea sa de a stimula memoria, de a îmbunătăți starea de spirit, de a trata Alzheimer, de a vindeca cancerul, de a reduce inflamația, de a ușura durerea și de a proteja sistemul imunitar.

Planta ajută și la stimularea circulației, la detoxifierea organismului, la protejarea organismului împotriva infecțiilor bacteriene, la prevenirea îmbătrânirii prematură și la vindecarea condițiilor de piele.

Trei plante medicinale pe care le poți culege în vacanță

Rozmarinul și beneficiile sale

Rozmarinul (Rosmarinus officinalis) este o plantă perenă veche, verde, originară din regiunea mediteraneană.

Este una dintre cele mai des întâlnite plante dintre condimente. Are un gust cald, amar și astringent, dar totuși oferă o aromă minunată și aromă supei, sosurilor, tocanelor, prăjiturilor, etc.

Poate fi folosit sub formă de pulbere uscată sau ca frunze proaspete. Frunzele sale pot fi folosite pentru a prepara ceai, ulei esențial și extract lichid.

Planta este considerată a fi sacră de vechii romani, greci, egipteni, precum și de evrei și este deosebit de răspândită în bucătăria culinară italiană.

Rozmarinul proaspăt are o rezervă foarte mare de vitamine, cum ar fi vitamina A, vitamina C, vitamina B6, tiamina, folați, magneziu, calciu, cupru, fier și mangan.

Are antioxidanți abundenți în compușii săi fenolici, cum ar fi diterpenă, carnosol și acid rosmarinic, precum și în uleiurile sale esențiale, cum ar fi cineol, camfen, borneol, acetat de bornyl, α-terpineol și α-pinen.

Planta conține fibre dietetice ridicate. Are un nivel redus de colesterol și sodiu, dar este bogată în grăsimi saturate.

Rozmarinul și beneficiile sale – 25 de motive să îl consumi mai des

1. Creșterea părului

Uleiul de rozmarin ajută la creșterea părului, previne formarea de chelie, încetinește încărunțirea părului, tratează mătreața și scalpul uscat.

Studiile arată că planta poate ajuta în cazuri de alopecie androgenetică prin stimularea creșterii părului.

De asemenea, ajută la vindecarea prin creșterea microcirculației scalpului și reduce scăderea părului după șamponare.

2. Îmbunătățește funcția creierului

Una dintre cele mai timpurii utilizări documentate ale rozmarinului din motive de sănătate a fost ca stimulant cognitiv.

A contribuit la îmbunătățirea performanțelor și calității memoriei. Este, de asemenea, cunoscut pentru a spori vigilența, inteligența și concentrarea.

Dovlecelul este o sursă bună de calciu și magneziu pentru copii

3. Previne boala Alzheimer

Rozmarinul previne placile beta-amiloide și suprimă acetilcholinesteraza (AChE), care sunt cauze principale ale Alzheimer, ataxiei și demenței.

A fost legat de stimularea activității cognitive la vârstnici, precum și la cei care suferă de alte tulburări cognitive acute.

4. Protecție neurologică

Acidul carnosic din rozmarin are proprietăți neuroprotectoare. Ajută la reducerea stresului oxidativ și a suprastimulării în celulele nervoase, protejând în cele din urmă sistemul nervos.

Este cunoscută protecția anumitor părți ale creierului de deteriorarea țesuturilor, cum ar fi leziunile ischemice, vindecarea țesutului nervos și reducerea cheagurilor de sânge.

5. Detoxifierea ficatului

Rozmarinul a fost legat de nivele mai mici de ciroză și de un timp de vindecare mai rapid al ficatului, care este unul dintre cele mai lente organe care se vindecă.

De asemenea, reduce enzimele hepatice plasmatice, care pot provoca diabet de tip 2.

Carnosolul previne distorsiunile tisulare ale ficatului. De asemenea, previne epuizarea glicogenului din ficat, moleculele de stocare a energiei.

6. Reduce stresul

Numai aroma de rozmarin a fost legată de îmbunătățirea stării de spirit și de eliberarea minții.

Are un efect calmant asupra celor care suferă de anxietate cronică și depresie. Mai mult, reduce nivelul de cortizol salivar (nivelul hormonului de stres), care ajută la reducerea tensiunii în organism.

7. Echilibrează hormonal

Carnosolul din rozmarin echilibrează hormonul androgen și hormonii estrogenici din organism. Scade hormonul DHT (dihidrotestosteron), care contribuie la îmbunătățirea sănătății prostatei și la creșterea părului.

8. Împiedică cancerul

Manganul, carnosolul, acidul rosmarinic, acidul carnosic și alte extracte de rozmarin au proprietăți antioxidante, antiinflamatorii, antiproliferative și anticanceroase.

Ei ucid selectiv celulele canceroase. Acesta a demonstrat rezultate promițătoare în tratamentul diferitelor tipuri de cancer, inclusiv colon, sânge, sân, prostată, ovarian, cervical, ficat, plămân, vezică urinară și cancer pancreatic.

Rostopasca are proprietăți anticancer și este folosită în peste 100 de afecțiuni

9. Îngrijirea pielii

Antioxidanții din uleiurile esențiale de rozmarin ajută la îmbunătățirea calității pielii. Are un efect anti-îmbătrânire puternic și ajută la vindecarea petelor și la creșterea strălucirii naturale.

De asemenea, extractele sale cu suplimente de citrice împiedică deteriorarea pielii împotriva radiațiilor UV, mult mai bine decât suplimentele singure.

10. Reduce tusea

Frunzele de rozmarin îndepărtează flegma și mucusul din sistemul respirator, oferind scutire de tuse, frig, gripa și chiar de astm.

Acidul rosmarinic previne orice fel de acumulare de lichide în plămâni.

11. Limitează luarea în greutate

Extractele de rozmarin exercită efecte antiinflamatorii și anti-hiperglicemice și promovează scăderea în greutate.

Potrivit unui studiu, rozmarinul acid carnosic bogat poate fi utilizat ca tratament preventiv pentru tulburările metabolice.

12. Antibacteriene și antimicrobiene

Rozmarinul este puternic puternic împotriva infecțiilor bacteriene.

Este legat de prevenirea infecțiilor cu stafilococi, care provoacă boală letală și blistere și este extrem de contagioasă.

De asemenea, elimină complet bacteriile gram negative și gram pozitive.

Iaurtul nu trebuie să lipsească din dieta copilului. Iată ce beneficii are și cum faci iaurt de casă

13. Previne cheagul de sânge

Datorită profilului său antioxidant abundent, rozmarinul are un efect anti-trombotic și ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge.

14. Efect antiulcer

Aportul rozmarin s-a dovedit a împiedica creșterea bacteriilor H. pylori, un agent patogen periculos care poate provoca ulcere gastrice.

15. Îmbunătățește imunitatea

Componentele active din rozmarin sunt antioxidante, antiinflamatoare și anti-carcinogene.

Aceasta reprezintă un atac cu trei vârfuri împotriva multor boli și agenți patogeni care ar putea amenința sistemul imunitar sau ar afecta integritatea corpului.

16. Menține sănătatea intestinului

Rozmarinul mărește fluxul de bilă și menține funcția vezicii biliare la cel mai bun nivel.

Aceasta, la rândul său, ajută la menținerea sănătății intestinale și la combaterea bolilor intestinale cum ar fi sindromul intestinului iritabil (IBS) și colita.

17. Ajută digestia

Rozmarinul, cu proprietăți antiinflamatoare puternice, a fost folosit în mod tradițional ca un remediu natural pentru stomacul cu probleme, constipație, gaz, balonare și diaree.

Adăugându-l în dietă vă poate ajuta să vă reglați mișcările intestinului și sistemul gastrointestinal.

12 alimente de vară (legume și fructe) bune pentru sănătatea copilului tău

18. Împrospătează respirația

Ca agent natural antibacterian, rozmarinul funcționează ca un miros minunat care vă îmbunătățește sănătatea orală.

Puneți frunze de rozmarin într-un pahar de apă fierbinte, lăsați să infuzeze puțin, iar cu lichidul rezultat clătiți gura.

Va elimina bacteriile și veți avea o respirație naturală proaspată și curată toată noaptea!

19. Stimulează fluxul sanguin

Rozmarin acționează ca un stimulant pentru organism și stimulează producția de globule roșii și fluxul sanguin.

20. Îmbunătățește durerea

Ca substanță analgezică, rozmarinul este aplicat local în zona afectată pentru a calma durerea.

Atunci când este consumat pe cale orală, acționează ca un remediu pentru dureri de cap și migrene.

De asemenea, ameliorează crampele menstruale și de stomac, precum și durerile de rinichi.

21. Antiinflamator

Carnosolul și acizii carnosici sunt doi antioxidanți puternici și compuși antiinflamatori găsiți în rozmarin care au fost legați de reducerea inflamației mușchilor, a vaselor de sânge și a articulațiilor.

Acest lucru face ca acesta să fie un tratament eficient pentru multe lucruri, inclusiv tensiunea arterială, gută, artrita și rănile suferite în timpul efortului fizic sau chirurgiei.

Este eficient în formă orală sau locală. Mai mult, reducerea inflamației în sistemul cardiovascular poate contribui la stimularea sănătății inimii și la prevenirea apariției aterosclerozei.

22. Detoxifică corpul

Rozmarinul este ușor diuretic, ceea ce înseamnă că poate ajuta la eliminarea eficientă a toxinelor în timpul urinării.

Mai mult, prin creșterea ratei la care apa părăsește corpul, poate contribui, de asemenea, la împrăștierea agenților patogeni, a sărurilor, a toxinelor și chiar a excesului de grăsimi atunci când sunt consumate în mod regulat.

Ajută la vindecarea uremiei, văzută în special la persoanele cu disfuncție tiroidiană.

23. Sursa bogată de antioxidant

Componentele antioxidante din rozmarin fac o linie secundară de apărare în spatele propriului sistem imunitar al organismului.

O cantitate semnificativă de antioxidant include acidul rosmarinic, acidul cafeic, acidul betulic și carnosolul.

24. Degenerescența maculară

Acidul carnosic din rozmarin ajută la prevenirea degenerării maculare legate de vârstă, care afectează retina exterioară a ochiului.

25. Reduce spasmele

Proprietățile antiepileptice ale rozmarinului ajută la reducerea spasilor musculare involuntare, cum ar fi inima.

25. Creșterea mișcării

Cineolele din rozmarin stimulează activitățile corpului prin intensificarea locomoției, potrivit unui studiu.

Efecte secundare rozmarin

Deși planta de rozmarin este clasificată ca fiind sigură de către FDA chiar și la concentrații mai mari, utilizarea sa excesivă pe termen lung are efecte secundare precum:

-Vărsături

-Iritatie de piele

-Mâncărimi ale scalpului la pacienții cheli

-Crește nivelul glucozei din sânge la diabetici

-Induce convulsii ca epilepsia

– Spasme musculare

– Comă.

Alte reacții adverse includ:

Edem pulmonar: prea multă lichid se umple în plămâni.

Reduce fertilitatea: Consumul pe termen lung de rozmarin poate duce la scăderea numărului de spermatozoizi, a densității și a mobilității la bărbați. La femeile gravide, aceasta poate duce la avort spontan și avort.

Interacțiuni medicamentoase: poate interacționa negativ cu anumite medicamente, cum ar fi warfarina (anticoagulant), litiul (depresia maniacală), Lasix (diuretic) și altele.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...