Poate atunci nu te-ai întrebat la ce ajută așa un medicament grețos, dar, în prezent, când ai ajuns la rândul tău mămică și veghezi ca micuțului tău să nu-i lipsească nimic, ai aflat de multiplele beneficii ale acizilor grași Omega 3 pe care acesta îi conține. Sunt absolut esențiali pentru buna dezvoltare a creierului, din punct de vedere fiziologic, dar și cognitiv. Mai ales pentru că elevii sunt supuși unei presiuni foarte mari din partea școlii și a societății și trebuie să asimileze mai multe cunoștințe și mai rapid decât o făceam noi în copilăria noastră, au nevoie de un aport suplimentar.

Rolul acizilor grași Omega 3:

  • ajută celulele creierului să se conecteze mai bine, ceea ce îi face pe cei care au un aport crescut să gândească mai rapid;
  • duc la o concentrare mai bună și o reacție mai rapidă la stimuli;

  • stimulează memoria;

  • calmează furia și ostilitatea (carența de acizi grași Omega 3 poate duce la iritabilitate crescută);
  • contribuie la o bună stare de spirit;
  • pot ajuta la tratarea ADHD-ului;

  • diminuează emotivitatea crescută.

Alimente benefice

Beblușul primește DHA (acid docosahexaenoic– un tip de acid Omega 3) chiar atunci când este încă în burtica ta, iar apoi prin alăptare. Dacă este hrănit cu lapte praf, nu va avea un nivel optim, la fel de mult ca cei hrăniți la sân. Dar, pe măsură ce se face diversificarea, îi vei putea da alimente care să conțină Omega 3. Acestea sunt:

  • pește și fructe de mare (somon, sardine, ton, dorada, creveți, scoici etc.);
  • soia, tofu;
  • broccoli;
  • varză;
  • conopidă;
  • spanac;
  • dovlecei;
  • nuci;
  • semințe de floarea-soarelui;
  • semințe de in.

Sursa foto: 123rf.com