1. Rodia este foarte bogată în nutrienți. Conține vitamine din gama de B-uri, Vitamina C, Vitamina E, Vitamina K, dar și minerale: sodiu, potasiu, calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor, seleniu, zinc și acid folic.
2. Acest fruct conține de asemenea antioxidanți puternici (mai mulți decât conțin ceaiul verde sau vinul roșu), buni pentru sănătatea inimii și, în general, a organismului.
3. Sucul de rodie îmbunătățește fluxul sanguin la persoanele cu boli ale miocardului.
4. Rodiile ajută la scăderea colesterolului LDL.
5. Rodiile au efect anti-îmbătrânire, dar se pare că pot preveni și boli precum Alzheimer. Oamenii de știință au descoperit o reducere semnificativă a deteriorării celulelor creierului, a mușchilor și a pielii la persoanele care au consumat timp de o lună, zilnic, din acest fruct.
6. Rodia are proprietăți antiinflamatorii, protejează împotriva astmului și a durerilor în gât.
7. Rodiile ajută la reglarea glicemiei, cresc sensibilitatea la insulină fiind un fruct indicat persoanelor care suferă de diabet.
8. Rodia conține o cantitate semnificativă de fibre, care ajută la o bună funcționare a sistemului digestiv și la reglarea digestiei.
9. Studiile au demonstrat că sucul de rodii nu doar protejează ficatul, dar ajută și la regenerarea lui.
10. Semințele de rodie au puține calorii și sunt recomandată în dietele de slăbire.

Nu uita!

Când cumperi rodii, alege-le pe cele grele și cu coajă lucioasă, pentru a te asigura că fructele sunt coapte. După ce sunt culese, aceste fructe nu se mai coc.

Variante de consum: de la suc la salată și desert

Rodia poate fi consumată în starea sa naturală, în salate, în deserturi, ca și condiment, dar mai ales sub formă de suc. De altfel, sucul de rodie este unul dintre cele mai nutritive sucuri naturale și poate fi păstrat și în sticle, preferabil din sticlă, la frigider, până la maximum trei zile.

Credit foto: Shutterstock