Remedii pentru căderile de calciu

leacuri pentru căderile de calciu

Căderile de calciu apar mai des vara și femeile sunt cele care suferă mai mult. Ciclul menstrual și  probleme de sănătate, pot duce la pierderi importante de minerale în organism. Dar natura are leac și pentru această problemă.

Degețelul-roșu conține calciu

Frunzele plantei degețelul-roșu (Digitalis purpurea) conţin substanţe minerale bogate în potasiu, calciu şi magneziu. În plus, ajută activitatea inimii, reducând frecvența bătăilor. Se administrează numai sub formă de produse farmaceutice precis dozate, pulbere de plantă sau macerat la rece. Acestea se iau numai la recomandarea şi sub supravegherea medicului, pentru că din această plantă se extrage digitalina, substanță care poate produce moartea dacă nu este riguros dozată.

Plante de folos

'Fructele de afin conțin cantități importante de săruri minerale: potasiu 50 mg%, calciu 10 mg%, magneziu 6 mg%, fier 1 mg%. Se consumă proaspete sau congelate, câte 200 g pe zi. Gelul de Aloe vera este și el foarte util pentru persoanele care suferă de spasmofilie. Are peste 20 minerale şi microelemente absolut necesare organismului, cum ar fi calciu, potasiu, zinc, magneziu etc, precum şi toate vitaminele necesare zilnic omului. Dintre plante, Aloe vera este singura în care s-a identificat vitamina B12', observă dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Alimente necesare femeilor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

'La femei, după pubertate, se petrec de-a lungul anilor fenomene fiziologice normale: menstruaţia, sarcina, naşterea, alăptarea, menopauza. Din acest motiv, pierderile de vitamine, săruri minerale, microelemente (în special fier şi calciu) şi de enzime sunt mai mari la femei decât la bărbaţi. În consecinţă, regimul dietetic va fi îmbogăţit în aceste elemente, care sunt absolut indispensabile organismului. Sunt indicate alimentele bogate în fier, cum sunt ouăle, spanacul, ștevia, urzicile şi multe alte legume şi fructe. Migdalele sunt foarte bogate în calciu (250 mg%). Recomand 10-15 sâmburi zdrobiţi pe zi. În perioada sarcinii şi alăptării sunt necesare alimente bogate în calciu, fosfor, fier şi vitamina D, precum şi un aport mai substanţial de proteine vegetale sau animale. '

Sursa foto: 123rf.com