Așa că luna ianuarie este una dintre cele mai deprimante luni. Află despre câteva remedii naturale pentru depresia de iarnă pe care poți să le folosești pentru a scăpa de ea.

Remedii naturale pentru depresia de iarnă: lampa antidepresie

Încearcă să ieși cât mai mult în aer liber la orele prânzului, chiar dacă vremea este mohorâtă. Mai poți folosi o lampă antidepresie. Există simulatoare de lumină solara sau lămpi portabile pe care le poți lua cu tine la serviciu.

Dacă nu găsești o lampă specială sau ți se par prea scumpe, poți folosi o lampă de peste 2500 lucşi de la magazinele electrocasnice pentru a fi folosită la domiciliu. Expune-te la această lumină cel puțin o jumătate de oră dimineața și apoi încă una-două ore în timpul zilei, înainte de ora 18. Vei vedea o îmbunătățire după numai câteva zile.

Terapia cu lumină este eficientă în îmbunătățirea stării de spirit prin reglarea neurotransmițătorilor din creier, cum ar fi serotonina, noradrenalina și dopamina. În acest tip de terapie, ochii tăi sunt expuși unor cantități intense dar sigure de lumină pentru o anumită perioadă de timp.

Terapia cu lumină ajută, de asemenea, la corectarea problemelor cu ceasul biologic intern, numit ritmul circadian.

Ești în depresie? Sinuciderea nu este o soluție! Apelează la ajutor specializat!

Remedii naturale pentru depresia de iarnă: ia un supliment al vitaminei D

Un supliment cu vitamina D este important dacă locuiești într-un loc în care nu ai suficientă lumină solară, de care organismul are nevoie pentru a produce vitamina D.

Vitamina D, cunoscută sub numele de „vitamina soarelui”, joacă un rol-cheie în îmbunătățirea stării de spirit și prevenirea simptomelor depresiei. Această vitamină ajută la producerea de serotonină, hormonul asociat cu fericirea. Ia suplimente cu vitamina D doar după consultarea unui medic.

Corpul tău poate absorbi vitamina D și prin alimente. Unele surse de alimente bogate în vitamina D sunt: laptele, gălbenușul de ou, peștele.

Remedii naturale pentru depresia de iarnă: consumă acizi grași Omega 3

În timpul sezonului de iarnă, este important să ai o dietă bogată în acizi grași Omega 3, care au un rol important în sănătatea emoțională.

Un studiu din 2004, publicat în revista Lipids in Health and Disease, arată că există suficiente dovezi clinice care sugerează rolul pozitiv al acizilor grași Omega 3 în anumite cazuri de depresie. Un alt studiu realizat în 2006 de către Centrul Medical al Universității din Pittsburgh arată că acizii grași polinesaturați Omega 3 pot influența starea de spirit, personalitatea și comportamentul.

Pentru a obține un aport suficient de acizi grași Omega 3, include în dieta ta pești de apă rece precum somonul, tonul, sardinele și hamsiile.

În plus, consumă semințe de in, nuci și ouă fortificate cu Omega 3. De asemenea, pi lua un supliment cu Omega 3, la sfatul medicului.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com