Remedii naturale pentru apneea în somn

Remedii naturale pentru apneea în somn

Apneea în somn afectează milioane de persoane din întreaga lume, fiind una din cele mai des întâlnite tulburări ale somnului. Din păcate, este o afecțiune dificil de diagnosticat, deoarece numeroase persoane nu realizează că suferă de această boală.

Apneea în somn se manifestă prin oprirea în mod repetat a respirației în timpul somnului. O oprire a respirației conduce la întreruperea fluxului de oxigen în corp și o acumulare a dioxidului de carbon. Aceasta determină organismul să se trezească sau să inhaleze rapid oxigen pentru a compensa.

Apneea în somn. Tipuri

Există trei tipuri de apnee în somn:

  • centrală: absența efortului respirator ca urmare a opririi comenzii respiratorii de la nivelul centrilor nervoși; conduce la somn neliniștit și treziri frecvente
  • obstructivă: persistența efortului respirator și închiderea completă a căilor aeriene superioare
  • complexă (care reprezintă o combinație a primelor două)

Apneea în somn poate avea efecte pe termen lung, cum ar fi oboseala cronică cu toate consecințele sale negative, respectiv lipsa de concentrare, probleme cardiace, afectarea capacității de îndeplinire a sarcinilor cotidiene profesionale, casnice sau sociale etc.

Există mai multe remedii și soluții la care poți recurge pentru a-ți asigura un somn odihnitor. Deși acestea sunt eficiente, cel mai indicat este să consulți un medic înainte de a începe să le aplici. Apneea în somn poate uneori semnaliza absența unei probleme mai grave de sănătate, iar în rare cazuri poate conduce chiar la deces. Cel mai indicat este să apelezi la remediile propuse mai jos ca tratament adițional la cel recomandat de medic:

Consumă banane

Apneea în somn afectează mușchii din partea superioară a gâtului. Prin urmare, este important ca mușchii să fie cât mai eficient coordonați pentru a preveni apneea în somn. Magneziul este un mineral esențial care e necesar pentru buna funcționare a mușchilor din corp. Consumă alimente bogate în magneziu, cum ar fi banane, spanac și alte legume cu frunze verzi, avocado sau fasole. Poți apela și la suplimente alimentare și magneziu pentru a asigura doza zilnică optimă.

Inhalează ulei esențial de lavandă

Lavanda reprezintă una dintre cele mai uzuale plante utilizate în medicina naturistă cu rol sedativ și calmant. Uleiul esențial de lavandă poate fi folosit ca remediu natural pentru apneea în somn, deoarece reduce inflamația de la nivelul gâtului. Lavanda relaxează de asemenea mușchii afectați de această boală. În plus, poate induce un somn profund, liniștit. Astfel este prevenită oboseala de care suferă multe persoane afectate de apneea în somn.

Dormi pe o parte

Când dormi pe spate, sistemului respirator îi e greu să compenseze simptomele acestei boli, cum ar fi blocarea căilor respiratorii. Limba și țesuturile moi ale gâtului vor fi împinse în jos în această poziție, blocând și mai mult căile respiratorii și conducând la sforăit. Pentru a respira mai ușor și a preveni apneea în somn, cel mai indicat e să dormi pe o parte. Culcă-te cu o pernă între genunchi pentru a te asigura că îți vei păstra această poziție în somn.

Practică exerciții aerobice

Orice formă de sport este sănătoasă, dar exercițiile aerobice în special pot contribui la o mai bună funcționare a sistemului respirator și pot preveni astfel apneea în somn. În plus, practicarea sportului stimulează apariția unui somn odihnitor și profund. Acesta permite organismului să se refacă. Efortul fizic are o multitudine de efecte pozitive asupra organismului, printre care îmbunătățirea calității somnului și creșterea duratei acestuia.

Fă vocalize

Cântatul sau alt tip de exerciții vocale conduc la întărirea țesuturilor moi de la nivelul gâtului și a vălului palatin. Activitățile precum cântatul în mod regulat conduc la un mai bun control al mușchilor din această zonă. Astfel există un risc mai mic de blocare a căilor respiratorii cum se întâmplă în cazul în care te confrunți cu apneea în somn. Poți cânta și la un instrument muzical care implică folosirea gurii, de exemplu o muzicuță sau un fluier cu aceleași efecte de calmare a simptomelor caracteristice pentru apneea în somn.

Foto: Pixabay